Phil Spencer: Xbox werkt aan handheld console, "nog een paar jaar weg"

Lid geworden
mrt 6, 2017
Tijdens een interview met Bloomberg heeft Microsoft Gaming-hoofd Phil Spencer de huidige toestand van Xbox besproken. De topman spreekt zich onder meer uit over een Xbox-handheld, die toch nog enige tijd op zich zal laten wachten. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Volgens Spencer is dit nodig omdat de Xbox-app momenteel "goed" in plaats van "geweldig" is op bepaalde gadgets.
Dat ligt dan mooi in lijn met het menu en home screen van de Xbox zelf "goed maar niet geweldig".
Een veel te lang home screen waar je kan blijven scrollen voor "essentiële" apps en meer van hetzelfde.
Zo heb je de topics nieuw bij Game Pass en onlangs toegevoegd aan Game Pass, misschien simpel gezien hoor maar volgens mij is iets wat onlangs is toegevoegd nieuw, en iets wat nieuw is waarschijnlijk onlangs toegevoegd.
En dankzij dit soort onzin en te veel promotie is het als gebruiker toegestaan om nog maar 2 van je eigen game groepen aan het home screen toe te voegen terwijl dat er zeker 5 zijn geweest.
Daarnaast mag de menu structuur voor instellingen best een iets minder hoog Windows 11 instellingen gehalte hebben want dat is er net als het "nieuwe" (we kijken er alweer een tijdje tegenaan) home screen niet op vooruit gegaan.

Tsja, Steamdecks zijn op het moment ''gratis geld'' voor Valve dus logisch dat Microsoft daar een deel van die markt wil. Wat ik persoonlijk wel zou adviseren aan Microsoft is om een handheld te ontwerpen die gebruik kan maken van de miljarden die ze hebben besteed aan verschillende studios zoals Activision en Bethesda. ''Een Xbox maar dan als handheld'' is waar ik voor vrees dat Microsoft er op in zal zetten maar dat zal echt geen enkele verandering in de markt teweeg brengen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh