Phison-CEO slaat alarm: AI-hype kan elektronicafabrikanten laten verdwijnen

Lid geworden
mrt 6, 2017
De aanhoudende vraag naar geheugen door kunstmatige intelligentie kan volgens de CEO van Phison grote gevolgen hebben voor fabrikanten van consumentenelektronica. Door schaarste aan RAM- en flashgeheugen zouden tegen eind 2026 meerdere merken in financiële problemen kunnen komen of productlijnen moeten schrappen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Elektronicafabrikanten die verdwijnen omdat ze je geen producten meer kunnen aanbieden tegen redelijke prijzen kan ik eerlijk gezegd geen traan om laten, en dat de baasjes achter de AI hype kennelijk niet door hebben dat veel consumenten nog niet de middelen hebben om hun paradepaardje te gebruiken en dat ze dat dankzij hun hebzucht ook niet meer aan kunnen schaffen is ronduit hilarisch.

Elektronicafabrikanten die verdwijnen omdat ze je geen producten meer kunnen aanbieden tegen redelijke prijzen kan ik eerlijk gezegd geen traan om laten, en dat de baasjes achter de AI hype kennelijk niet door hebben dat veel consumenten nog niet de middelen hebben om hun paradepaardje te gebruiken en dat ze dat dankzij hun hebzucht ook niet meer aan kunnen schaffen is ronduit hilarisch.
dat laatste is zeker waar want zonder eind device kan je toch geen gebruik maken van die hele AI hype.. Ik zie het dan zeker ruimer en ik zeg het al even dat het bepaalde fabrikanten ten onder kan brengen, producten aan kunnen bieden tegen redelijke prijzen is dan nog zwak uitgedrukt.. Wie gaat de producten nog kunnenn kopen als alles zo duur is geworden dat het gewoon geen zin meer heeft.. (en dan moet je er nog een AI licentie bijkopen om de hele muk te kunnen gebruiken..
En zeker de fabrikanten van zaken die niet echt geheugen nodig hebben, maar iets leveren dat je nodig hebt om je computer te kunnen draaien, zoals een toetsenbord, muis, monitor, kabels.. als er geen computers meer verkocht worden dan ook geen randapparatuur..

Vooruitbetalen van geheugen om productie vast te kunnen leggen, maar wat dan als die leverancier betaald maar failliet gaat voordat het contract voldaan is? En wat als een van de grote jongens overkop gaat.. (zeg niet dat dit niet kan gebeuren, want dit is eerder wel al gebeurd met hele grote jongens..)

Misschien dan weer inzetten op “domme” televisies die het kijkgedrag niet naar de producent sturen. Zeg ik: win-win.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh