Playnix daagt Steam Machine uit met RX 9060 XT-gamingconsole van €1.140

Lid geworden
mrt 6, 2017
Er is een nieuwe speler verschenen in het segment van console-achtige gaming-pc’s. Het Spaanse Playnix heeft zijn compacte Linux-gamingsysteem officieel uitgebracht en positioneert het apparaat nadrukkelijk als alternatief voor Valve’s nog altijd niet verschenen Steam Machine. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Het idee is leuk maar de prijs is vrij stevig voor wat het is, een 3D geprinte behuizing met een hoog D.I.Y. gehalte en ongetwijfeld het goedkoopst vindbare AM4 moederbord voorzien van slechts 512GB opslag en 16GB (2x8) DDR4 3200 aangevuld met een Ryzen 5 5500 die bij de review van Tweakers "slechte gameprestaties" als belangrijkste minpunt heeft.
Positief zijn dan weer de 9060XT GPU, Thermalright/Noctua koeloplossing en natuurlijk de 8BitDo controller.

Mocht je nog een eerste uitgave krijgen heeft die een Ryzen 5 5600 maar dan weer 1 strip 16GB DDR4, gelukkig is de communicatie hier over helder.

Zelf zou ik direct opslag willen uitbreiden en dan kom je toch op een prijsstelling uit waarvoor je ook een AM5 oplossing in elkaar kan zetten.

Dit soort projecten laat wel zien dat Valve haast moet gaan maken met de uitgave van de Steam Machine want het aanbod van Steam Machine klonen groeit en Steam OS is er gratis op te zetten.

Lol, als ik van mijn HTPC met 5700G een 9060XT plaats, heb ik al een "Steam Machine" die deze sloopt.
Maar dan zou ik zelf voor een 9070XT met 5800X3D gaan.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh