PlayStation 5 Pro: Prestaties vergelijkbaar met Radeon RX 7700 XT - en mogelijk nog sneller in Raytracing?

Lid geworden
mrt 6, 2017
Volgens de bekende leaker @Kepler_L2 zou de GPU van de PlayStation 5 Pro ongeveer op hetzelfde niveau presteren als de Radeon RX 7700 XT. Dit geldt echter alleen voor rasterisatieprestaties - bij raytracing zou de sprong nog groter kunnen zijn. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Dan ben ik benieuwd hoe zwaar de voeding gaat zijn en hoe ze de koeling onder controle gaan houden qua geluidsproductie, Sony heeft wat dat betreft geen goede reputatie.
Mijn PS4 Pro was een behoorlijke herrieschopper.

Het zou grappig zijn in de zin dat de stap van de PS4 naar de PS5 niet echt als een verbetering van 40% aan voelde. Maar ik betwijfel het aangezien Sony op het moment mogelijk net gelijkspeelt met de PS5 in plaats van verlies te maken op iedere console die ze verkopen, en dat dan op zouden geven voor een periode van een paar jaar terwijl de transitie van de PS5 naar de PS6 plaats vind. Wat ook niet helpt is de geruchten dat Microsoft mogelijk met de Xbox stopt, en Nintendo sowieso sinds de Wii een generatie achter loopt (niks mis mee, maar het legt niet bepaald vuur aan Sony's schenen.)

Het zou grappig zijn in de zin dat de stap van de PS4 naar de PS5 niet echt als een verbetering van 40% aan voelde. Maar ik betwijfel het aangezien Sony op het moment mogelijk net gelijkspeelt met de PS5 in plaats van verlies te maken op iedere console die ze verkopen, en dat dan op zouden geven voor een periode van een paar jaar terwijl de transitie van de PS5 naar de PS6 plaats vind. Wat ook niet helpt is de geruchten dat Microsoft mogelijk met de Xbox stopt, en Nintendo sowieso sinds de Wii een generatie achter loopt (niks mis mee, maar het legt niet bepaald vuur aan Sony's schenen.)
Het is een beetje de wet van diminshing returns. Op een bepaald moment zijn de graphics zo goed dat de verbetering minder bijdraagt dan de pure performance die het kost.
De ultra settings in games zien er "iets" beter uit dan high maar de performance impact is aanzienlijk.
Eens haal je een plateau en merkbare verbeteringen komen dan tegen een hoge prijs.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh