Poco X8 Pro Review. Deze smartphone van 400 euro biedt goede gameprestaties

Lid geworden
mrt 6, 2017
Bij Poco, een submerk van Xiaomi, weten ze hoe je smartphones voor een goede prijs op de markt zet. Dat laten ze ook zeker zien met de X8 Pro die we voor je hebben getest. Dit toestel is er al voor zo’n 400 euro, en voor dat geld krijg je een razendsnelle telefoon in handen.
Voor wie gek is op goede deals, is het slim om Poco altijd mee te nemen in de overwegingen. Het merk heeft een flink aantal modellen in zijn programma en we belichten er op TechnologyInsider regelmatig toestellen van. Onlangs heeft Poco de X8 Pro aan zijn programma toegevoegd. Dit toestel is dankzij zijn 6,59 inch grote scherm relatief compact, vergeleken met de meeste concurrerende modellen. Je schaft hem in de variant met 8 GB geheugen en 256 GB opslagruimte aan voor zo’n 400 euro. Met 12 GB werkgeheugen en 512 GB opslagruimte kost hij 80 euro meer. Op de website van Xiaomi/Poco is hij tijdelijk voor een lagere prijs verkrijgbaar en is het toestel helemaal een koopje. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Mijn vrouw heeft deze telefoon 2 weken geleden besteld op mi.com. De 8 GB+256 GB, voor slechts 288 euro, inclusief een "gratis" Mi Band Active. Er zat geen oplader bij, volgens mij krijg je die alleen op de 12+512 GB versie. Het design is mooi, de snelheid is uitstekend en op een volle accu worden 2 dagen makkelijk gehaald. De foto's zijn best goed qua scherpte en kleuren en zelfs de HDR is niet slecht, als je dit vergelijk met andere telefoons in deze prijsklasse. Bij de X8 Pro ligt de nadruk gewoon meer op prestatie en minder op foto's. Het hoesje wat erbij zit is ondoorzichtig zwart, waardoor je het mooie groene design niet ziet. Wat ook leuk is: er zit al een screenprotector op het scherm. Ook leuk: de RGB-ringen rond de beide cameralenzen. Die kun je laten kleuren op muziek, berichten e.d.
Voor 288 euro was dit een no-brainer; echt een idioot goed toestel voor dat geld.

Mijn vrouw heeft deze telefoon 2 weken geleden besteld op mi.com. De 8 GB+256 GB, voor slechts 288 euro, inclusief een "gratis" Mi Band Active. Er zat geen oplader bij, volgens mij krijg je die alleen op de 12+512 GB versie. Het design is mooi, de snelheid is uitstekend en op een volle accu worden 2 dagen makkelijk gehaald. De foto's zijn best goed qua scherpte en kleuren en zelfs de HDR is niet slecht, als je dit vergelijk met andere telefoons in deze prijsklasse. Bij de X8 Pro ligt de nadruk gewoon meer op prestatie en minder op foto's. Het hoesje wat erbij zit is ondoorzichtig zwart, waardoor je het mooie groene design niet ziet. Wat ook leuk is: er zit al een screenprotector op het scherm. Ook leuk: de RGB-ringen rond de beide cameralenzen. Die kun je laten kleuren op muziek, berichten e.d.
Voor 288 euro was dit een no-brainer; echt een idioot goed toestel voor dat geld.
Wow, killer deal zou ik zeggen inderdaad. Tevens bedankt voor het delen van de persoonlijke ervaringen.

Kleine update. Mijn vrouw wilde uiteindelijk toch weer een edge-toestel, dus die heeft alsnog een Moto G70 Edge gekocht. Ik gebruik nu de X8 Pro.
Enkele opvallende dingen:
  • Geluid. Er komt een mega geluid uit dit ding, vergeleken met andere telefoon. Goede stereo en als je 'm in een hoekje zet, heb je zelfs wat bas. Echt niet normaal...
  • RGB ringen. Die kun je ook gebruiken om af te tellen als je bv. de camera op selfontspanner hebt staan. Handig.
  • Bloatware. Vanuit de telefoon zelf mag je bijna niks van de Xiaomi tools verwijderen. Gelukkig heb ik enige tijd Android apps ontwikkeld, dus ik heb het ding in developer mode gezet, USB-debugging aan, en toen vrijwel alle Xiaomi crapware er vanaf gemikt dan wel uitgeschakeld met de Android dev tools.
Ik had goede ervaringen met destijds de X3 Pro, maar de X4, 5 en 6 waren minder goed. De X7 Pro is dan wél weer goed, dus die heeft onze zoon enige tijd geleden gekregen. En deze X8 Pro doet alles net een stukje beter dan de X8 Pro, behalve de camera, want die is 100% gelijk.

Heerlijk telefoontje!

Laatst bewerkt:
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh