Post hier een foto van je nieuwste aanwinsten

Deze kwam ook nog binnen gisteren.

1745423762067.png

Vandaag kwam deze binnen:

1745499394205.png

En morgen volgt daarop nog een i7-4770K

Ga hier voor de fun even een SLI setup mee maken.

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Een kast voor het Haswell systeem

Het betreft de MSI MAG FORGE 320R AIRFLOW
RAM komt in dezelfde kleursetting (GeIL Evo Veloce DDR3 2400-CL11)

Bekijk bijlage 974
Nice !
Ik zag dat EVO RAM bij de buren staan, heb je die gekocht ?

Deze koeler zou daar mooi bij passen:

Laatst bewerkt:
Deze koeler zou daar mooi bij passen:

Ik heb die maar besteld....
Tenminste de zwarte versie. de rode fans heb ik van Amazon.

De Corsair 3500x ARGB kwam vanmiddag binnen met de andere hardware. Uiteraard kon ik niet wachten....

1745591863501.png

Ziet er goed uit.
Ga je nog een outake fan plaatsen achterin ?
En heb je hem al ff getest ?

Thx, ben er ook erg tevreden mee. Ik weet nog niet of er een fan bijkomt. Eerst maar kijken of het zonder kan. Die ARGB fans moeten ook nog aangesloten worden
Ik ben er momenteel op aan het typen. Eerst Debian 12.6 geprobeerd, alleen die lukte niet ivm netwerkdrivers. 12.10 gedownload, maar die geeft een fout op de image... lekker dan...

Dus momenteel eerst Windows 11 Pro erop. Een key kostte nog geen €4. Had even geen zin in foutopsporing :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Op een later moment maar even kijken

Top, ziet er goed uit, daar kan je weer even mee vooruit. :bigok:
Thx, halfjaartje moet wel lukken toch? :d:bigok:

precies.
je zou later ook eens naar de PBO en curve optimiser settings kunnen kijken.
Je kan die CPU flink undervolten en de vermogens limieten verhogen en dan zal hij veel hoger boosten.

Als ik die termen in de BIOS allemaal zie, wordt ik gillend gek:haha:
Voorlopig laat ik het wel even zo

Misschien een leuk projectje voor een Howto @Frank Everaardt ?

- Hoe de CPU te undervolten (Ryzen)

Inderdaad PBO is makkelijk en snel te vinden.
Post automatically merged:

nintendo-nintendo-switch-2-mario-kart-world.jpg

Ging nog 3 euro vanaf wegens de koningsdag code..

Veel goedkoper dan dit word het helaas niet.

Laatst bewerkt:
maandag/dinsdag wordt het de laatste pakjesdag. Dan vind ik het wel even genoeg. :ROFLMAO:
Eerst wat oude PC's de deur uit werken.

Op zoek naar een hele goede 2ehandse Playstation 4 pro..

Wil hem liefst zo krasvrij mogelijk hebben. (ben zelf zeer zuinig op mijn spullen)

Heb me hier en daar naar lopen zoeken.. Rond de 179 euro, waren niet echt goede opties gebleken.

Perse op zoek naar het stillere CUH7216B model.

Sommige verkopers posten hele slechte fotos.. Of je kan lastig zien of het ding krasjes heeft ook niet.

Toch maar besloten om beetje meer te betalen.

Kwam deze tegen:

s-l1600.webp

Doos boeit me niet, controller is volgens mij goed gebruikt.
De game in het Duits boeit me ook niet..

Alleen interessant is de console en de kabels. Heb paar dagen geleden al nieuwe controllers besteld.

Uiteraard gaat de normale PS4 die ik heb staan de deur uit.. Blij als ik nog 100 euro voor krijg.

Gekocht omdat deze pro sneller is is dan de standaard versie en deze ook 4K kan doen. (aangezien in de woonkamer in de toekomst ook een 4K tv komt.

Consoles zijn voor mij voor langere tijd gebruik.

Ja ik had ook al een PS5 slim staan..
Alleen niet alles van de PS4 werkt op de PS5.. Dan heb ik toch nog een optie om terug te vallen.
Ding komt in de huiskamer te staan, dus ook de kids mogen erop spelen (liefst als papa ook aanwezig is)

Laatst bewerkt:
Op zoek naar een hele goede 2ehandse Playstation 4 pro..

Wil hem liefst zo krasvrij mogelijk hebben. (ben zelf zeer zuinig op mijn spullen)

Heb me hier en daar naar lopen zoeken.. Rond de 179 euro, waren niet echt goede opties gebleken.

Perse op zoek naar het stillere CUH7216B model.

Sommige verkopers posten hele slechte fotos.. Of je kan lastig zien of het ding krasjes heeft ook niet.

Toch maar besloten om beetje meer te betalen.

Kwam deze tegen:

s-l1600.webp

Doos boeit me niet, controller is volgens mij goed gebruikt.
De game in het Duits boeit me ook niet..

Alleen interessant is de console en de kabels. Heb paar dagen geleden al nieuwe controllers besteld.

Uiteraard gaat de normale PS4 die ik heb staan de deur uit.. Blij als ik nog 100 euro voor krijg.

Gekocht omdat deze pro sneller is is dan de standaard versie en deze ook 4K kan doen. (aangezien in de woonkamer in de toekomst ook een 4K tv komt.

Consoles zijn voor mij voor langere tijd gebruik.

Ja ik had ook al een PS5 slim staan..
Alleen niet alles van de PS4 werkt op de PS5.. Dan heb ik toch nog een optie om terug te vallen.
Ding komt in de huiskamer te staan, dus ook de kids mogen erop spelen (liefst als papa ook aanwezig is)
Zoet er goed uit.
Als dit de afbeelding van de verkoper is kan je ervan uitgaan dat hij er zuinig op geweest is.

Ja in deze staat kom ik die zelden tegen.. Anders was ik wel voor een nieuwe gegaan. Laat staan dat ze niet meer nieuw verkrijgbaar zijn.

Deze koste rond de 214 euro inclusief de verzendkosten.. Had ook al oog op goedkopere, alleen overal zat ergens wel een krasje op. Niet zo`n mini..
Maar wel die duidelijk te zien zijn.. Lette ook vooral op of dat de verzegeling niet verbroken is.. (gewoon eentje die echt los zat en te zien was, of helemaal verwijderd was)
Helemaal zekerheid heb je toch niet, zeker als deze weer goed vast gemaakt hebt.
Maar deze machine was wel de gok waard.

Nu maar hopen dat hij hem dan ook goed inpakt.

De Arctic Freezer die ik had besteld is niet leverbaar "momenteel". Ik zie de bui al hangen, dat deze niet meer terugkomt.
De fans die Arctic gebruikte voor de koeler heb ik nog wel kunnen krijgen. Of ik ze ga gebruiken momenteel ga ik nog even zien. De nieuwe koeler die ik besteld heb is de Be Quiet Pure Rock 2 Black.

De fans
1745861721752.png

Daarnaast nog een bijpassende kabelset
1745861763531.png

en geinstalleerd:
1745861813967.png

Morgen verwacht ik de CPU en RAM binnen te krijgen.

Prima alternatief, passen die Artic fans ook prima bij.
Wel jammer dat de bovenste 770 zo ver doorzakt

Dat is al hersteld. Hij trok wat aan de kabel.
1745863290929.png

deze mag ook niet ontbreken
1745863075528.png

Jonsbo C6 MAX PC case, mini case, Micro-ATX, tempered glass - black

GEJB-158_d57a4406c15746f2db455cabed71bab7453125a3.jpg

en

Jonsbo CR-1400 DV2 CPU Cooler - Black

CPJB-053_fadd06a6b92f5f27ab34a954808122d300e415b9.jpg

Ga me woonkamer pc in een mATX vorm ombouwen.

Waarom?

1. mITX is duur (vroeger rond de 120 - 150) (met de dag van vandaag even duur als een volledig ATX moederbord) voor een beetje veelzijdig bord ben je 250 euro kwijt)

2. mATX geeft mij meer flexibiliteit. (kan zelfs nog kiezen voor een extra / andere geluidskaart.

3. mATX is goedkoper iets voor te vinden. (aangezien deze vaak voor de budget markt word gemaakt)

4. Merk dat AM5 miTX borden steeds dichter op elkaar word gebouwd. En er weinig ruimte nog is.. (zoals 2 sata poorten minder)

Moet alleen nog kijken welke Jonsbo fans hierbij het beste kan aanschaffen. Deze heb ik in de bestelling nog niet opgenomen.

5. Ik hoop aanzienlijk de koeling te verbeteren.. Zodat de fans niet hoorbaar worden. Vandaar ik ook voor een andere behuizing kies.

Nog een nieuwe CPU koeler.
De voeding is ZGAN

1745938016368.png

Het is nu alleen wachten op de CPU en het RAM.
Vanochtend een berichtje in de app, dat beide afgeleverd waren in de brievenbus. Dus ik kijken, helemaal niks.....ook niks afgeleverd bij buren...
De status in die PostNL app zal wel weer niks van kloppen. Ook regelmatig dat ze "zogenaamd" langs zijn geweest, en de volgende dag weer proberen. Dit terwijl ik gewoon thuis was.

Deze pakketten waren donderdag al verstuurd. PostNL, DHL... allemaal 1 pot nat.

Jonsbo C6 MAX PC case, mini case, Micro-ATX, tempered glass - black

GEJB-158_d57a4406c15746f2db455cabed71bab7453125a3.jpg

en

Jonsbo CR-1400 DV2 CPU Cooler - Black

CPJB-053_fadd06a6b92f5f27ab34a954808122d300e415b9.jpg

Ga me woonkamer pc in een mATX vorm ombouwen.

Waarom?

1. mITX is duur (vroeger rond de 120 - 150) (met de dag van vandaag even duur als een volledig ATX moederbord) voor een beetje veelzijdig bord ben je 250 euro kwijt)

2. mATX geeft mij meer flexibiliteit. (kan zelfs nog kiezen voor een extra / andere geluidskaart.

3. mATX is goedkoper iets voor te vinden. (aangezien deze vaak voor de budget markt word gemaakt)

4. Merk dat AM5 miTX borden steeds dichter op elkaar word gebouwd. En er weinig ruimte nog is.. (zoals 2 sata poorten minder)

Moet alleen nog kijken welke Jonsbo fans hierbij het beste kan aanschaffen. Deze heb ik in de bestelling nog niet opgenomen.

5. Ik hoop aanzienlijk de koeling te verbeteren.. Zodat de fans niet hoorbaar worden. Vandaar ik ook voor een andere behuizing kies.
Leuke kast is dat en die cooler past er goed bij.
Begrijp ik dus goed dat je je hele woonkamer PC gaat upgraden naar AM5 ?
Wel jammer van die 5700X3D die je net ervoor hebt aangeschaft.
En blijf je bij de 3070 of hang je je RX 7800 XT erin ?

PostNL, DHL... allemaal 1 pot nat.
Ja, is echt een drama.....
Laatste tijd wel goede ervaringen met Fedex, niet de snelste maar ze doen tenminste wat ze beloven.

Laatste tijd wel goede ervaringen met Fedex, niet de snelste maar ze doen tenminste wat ze beloven.

De i7-2600 die ik in mijn systeem heb zitten heb ik ook eens gekocht via MP.
Via DHL verzonden, en deze is precies een maand onderweg geweest.
Keer op keer zou hij de volgende dag geleverd worden....weer vertraging....
Op gegeven moment waren ze het pakket kwijtgeraakt.
Uiteindelijk ik mijn geld terug gehad, de verkoper ook vanuit DHL....
En na een maand viel hij ineens in de brievenbus.
Ongeregeld zooitje.

Leuke kast is dat en die cooler past er goed bij.
Begrijp ik dus goed dat je je hele woonkamer PC gaat upgraden naar AM5 ?
Wel jammer van die 5700X3D die je net ervoor hebt aangeschaft.
En blijf je bij de 3070 of hang je je RX 7800 XT erin ?

Denk uiteindelijk dat de Ryzen 7 7700 toch in dat systeem beland. Voor me `uitbundiger` game pc wil ik straks toch een 12core zen6 erin zetten. (moederbord had ik al een tijd geleden al voor liggen)
Dus die Ryzen 7 7700 ligt straks toch niks te doen. De ryzen 7 7800x3d blijft verlopig in me MSI build en daar blijft die ook in zitten. (misschien hier over 2 a 3 jaar eens kijken wat ik ermee ga doen. Maar verlopig geen prio voor mij.

Of het jammer van de 5700x3d is? De vraag is hoe lang je dan nog op AM4 blijven zitten. Platform is eigenlijk al dood.. En 5700x3d is zo goed de max wat je nog kan krijgen.
Wellicht kan ik die cpu voor het zelfde geld of een beetje meer gewoon weer prima verkopen.. De vraag voor dat ding is nog steeds aanwezig.
Ik zit liever op een platform, mocht de cpu defect raken dat ze op de markt nog makkelijk aan te komen is. Die Ryzen 7 7700 is verlopig nog genoeg voor een woon kamer pc.
Speel er af en toe eens een game mee als ik beneden moet blijven en op de kids moet passen.

De monitor die ik hier gebruik is een 1080P, ziet weinig aan om deze naar 1440P te upgraden, aan gezien ik dan net zo goed boven achter een van die andere pcs kan gaan zitten.
De RTX 3070 8GB blijft verlopig nog wel erin zitten.. Doe geen hardcore gaming op, maar gewoon wat simpele games. Dus denk dat die verlopig wel voldoet.

De RX 7800XT gaat naar me linux pc. Die ik ga maken van de restante AM4 onderdelen die ik heb liggen met de ryzen 7 5800x3d.
Denk ook aan om een cd-rom speler erin te bouwen in die pc. ( was voor dit systeem eigenlijk in gedachte om die Intel 9700KF build te doen.. Maar dat zou ik alleen gedaan hebben als ik op windows 10 / windows 8.1 erop kon draaien. Maar omdat je met je hardware vast zit met die windows versies. (out of date) ik toch liever denk om er linux erop te zetten en daar mee wat te gaan kloten.

Zoet er goed uit.
Als dit de afbeelding van de verkoper is kan je ervan uitgaan dat hij er zuinig op geweest is.

PS4 pro binnen gekregen net.

Console ziet er goed uit.. zag wel 2 hele kleine hele lichte krasjes erop zitten.. Maar dit is zo slecht te zien dat het niet echt een probleem is.
Ziet er verder mooi uit voor een gebruikt.

Ding is blijkbaar wel open geweest, want verzegeling is verwijderd.
Hoeft niet perse slecht te zijn, maar je weet nooit wat men eraan heeft lopen prutsen.

Hopelijk alleen gedaan voor een repaste..

Controller is wel een V2 model.. Denk dat ik deze referb.. Kijken of ik een andere shell voor kan vinden.

Zit er origineel geen HDD in, die is vervangen voor een SSD? Of zit die niet met verzegeling?

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh