Post hier een foto van je nieuwste aanwinsten

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Lexar NM710 4850MB/s : 2 (PCI-e 4.0 x2 mode) = 2425MB/s met wat verlies is ~2000MB/s
Samsung 990 Pro: 7450MB/s : 2 (PCI-e 4.0 x2 mode) = 3725MB/s met wat verlies is ~3000 MB/s
Ik denk dat je hier op het goede spoor zit.
Vermoed dat de USB4.0 controller chip op het mobo direct met de CPU verbonden is via een X4 verbinding.
Er zijn 2 USB4.0 poorten en die hebben dan allebij een X2 verbinding.

Er zijn 2 USB4.0 poorten en die hebben dan allebij een X2 verbinding.

Op TPU wordt er wel gezegd dat de 2 poorten elk 40Gbit zijn.
Ik wil het wel zeker weten. Ik bestel volgende week gewoon een 990 Pro 2TB

Dus je koopt een SSD, terwijl je er nog minimaal 2 hebt liggen, en gaat nog een CPU + low latentie ram kopen voor een ooit eens geplande super snelle game pc die langzamer is dan 2 pc's die je al hebt staan.
Die PC wil je snel bouwen dus die CPU + ram moet je snel kopen, en in een super snelle game PC hoort ook nog een dure GPU.
Dit alles terwijl je eigenlijk moet sparen voor je badkamer en je zelf al aangeeft dat je het rustig aan moet gaan doen.
Persoonlijk zou ik eerst zorgen dat het geld voor de badkamer er is voor dat ik ook maar iets uitgeef aan hardware die ik niet nodig heb.
Mocht je tot die tijd toch met hardware bezig willen zijn, volgens mij heb je nog wel wat onafgemaakte projecten om je op te storten.

1. De vraag is aan jou welke ssds heb ik dan nog meer liggen?? Capaciteiten ook bekend mee?

2. Ja ik wil die ene pc wel redelijk snel klaar hebben, maar ik hoef niet perse de cpu en geheugen al morgen te hebben natuurlijk.. Kan ook nog wel even wachten tot black friday.
Maar wilde ermee zeggen dat ik niet tot het eind van volgend jaar ga wachten uiteraard. R7 9700x heb ik in gedachte vanwege de prijs.. ( zie dat die momenteel zakt, en zou genoeg moeten zijn om de RX 7900XT te moeten trekken) (wil er geen 300 euro plus voor betalen) maar wil zeker wel minimaal een 8core hebben.

3. Badkamer ect hoef je niet druk om te maken dat geld word allang gereserveerd. Heb daarna ook nog 5 maanden om dat bij elkaar te boxen.. Zou gewoon moeten kunnen.
Daarnaast kan je ook niet in mijn verdiensten kijken, dus snap dat je een beetje zorgelijk bent.

4. MSI pc is overigens allang klaar. Tijdelijke woonkamer pc ben ik mee bezig. (ja ik snap dat de ryzen 7 7800x3d sneller is als een R7 9700X..

Maar het lijkt me ook onzinnig om nog een R7 7800x3d erbij te kopen die duurder is (momenteel 360 euro?)(en nee ook geen 9800X3d die bijna 500 euro kost) Nog een Ryzen 7 7700 erbij kopen zie ik eigenlijk ook niet zitten.
Een 6 core downgraden voor een high end super pc wil ik ook niet. En begin prijzen voor de Zen 6 zullen ook vast niet goedkoop zijn. (dat word waarschijnlijk 1 jaartje langer wachten?)
(optie naar Zen7 ga ik niet eens overwegen, kan ik alles opnieuw kopen, het AM5 bord ga ik niet weg doen wat ik allang heb liggen)
Overigens heb ik voor de super sneller gaming pc geen andere GPU te hebben, daar zit al een RX7900XT in me huidige machine die er naar over gaat.

Wil overigens als de woonkamer pc klaar is me dedecated gaming server in elkaar steken.. Alleen die Antec SFF behuizing nodig en klaar. Denk dat ik die Elite 110 misschien wel de deur uit doe. (vind die voor die gaming server wat te veel ruimte overhoud.

Laatst bewerkt:
1. De vraag is aan jou welke ssds heb ik dan nog meer liggen?? Capaciteiten ook bekend mee?
Nou in ieder geval een 4Tb:
Had ook al een 4TB exemplaar liggen waar ik dus de games erop ga zetten.
En een 1Tb:
Waarschijnlijk heb ik nog een 1TB exemplaar van een ander merk in het moederbord zitten die ook in de doos zit. Nog steeds.
3. Badkamer ect hoef je niet druk om te maken dat geld word allang gereserveerd. Heb daarna ook nog 5 maanden om dat bij elkaar te boxen.. Zou gewoon moeten kunnen.
Daarnaast kan je ook niet in mijn verdiensten kijken, dus snap dat je een beetje zorgelijk bent.
Ik maak me nergens druk om en kan inderdaad niet in je verdiensten kijken.
Maar Jij ben zelf degene die aangeeft dat je nog moet sparen en rustig aan moet doen.
Vervolgens kom je met allerlei plannen om op korte termijn nog hardware te kopen.
Zie je niet dat je jezelf hier tegenspreekt ?
Maar het lijkt me ook onzinnig
We hebben dit al vaker besproken, in mijn ogen (en ik denk in die van ieder normaal denkend mens) zijn veel van de redenen die je aandraagt voor die aankopen en het feit dat je meerdere snelle PC's hebt staan onzinnig.
Maar als het voor jou zin heeft moet je het gewoon doen, verwacht echter niet dat anderen het daarmee eens zijn.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh