Post hier een foto van je nieuwste aanwinsten

Maar de 7800X3D en 9700x is gewaagd aan elkaar. Beide met hun voor en nadelen. Maar ik neig naar €50 besparen en paar FPS inleveren met de 9700x
Er zijn ook games waar de 9700X sneller is.
Verder zijn de meeste benchmarks die je vind gedaan met stock settings.
De 9700X heeft echter meer headroom dan de 7800X3D als je met PBO en Curve Optimizer aan de slag gaat.
5.75 Ghz all core is met goede koeling haalbaar.
Verder is de geheugen controller beter, 6400 ipv. 6000, en kan je de IF sneller zetten, 2133 ipv. 1900.

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Dit kreeg ik vandaag binnen.
Er komt nog een setje RGB dummy sticks aan, voor het opvullen van de sloten.

Bekijk bijlage 1450

Nu nog een knoop doorhakken over de CPU.
Jammer dat er nog steeds geen 9700X3D versie is, dan wist ik het wel...
Maar de 7800X3D en 9700x is gewaagd aan elkaar. Beide met hun voor en nadelen. Maar ik neig naar €50 besparen en paar FPS inleveren met de 9700x

Er komt ook nog een 9700 zonder de X.. Die zou goedkoper moeten worden dan met de X.

Dik gedrukte.. Ligt eraan of je later nog een andere cpu wilt steken of niet.. Zo nee, zou ik niet besparen.
Mocht je wel nog een cpu upgrade overwegen, dan maakt het opzich niet uit wat je doet. Je kan ook net zo goed de goedkoopste cpu erin zetten.

Ik kies me cpus liever zo dat die eventueel kan omzetten in een iets minder belangrijker systeem.

Als ik zou willen zou ik later ook de R7 9800x3d in de woonkamer pc kunnen doen.. En MSI misschien een Zen 6 en de high-end gaming pc naar Zen 7.
Waarom die wissel? Nou dan heb ik er een andere gebruiks doel voor.. En dan hoef ik het niet te verkopen.. Vind verkopen altijd nadelig voor wat je er voor terug krijgt.

Als ik het zelf niet meer gebruik.

Dan heb ik 2 opties.

1. Of verkopen.

2. Of ik maak me dochter er blij mee. (dan krijgt ze het van mij)

IMG20250820221959.jpg

Monteren, de beschermlaag eraf branden en dan in de hittebestendige verf spuiten...
Post automatically merged:

Er komt ook nog een 9700 zonder de X.. Die zou goedkoper moeten worden dan met de X.

Non X, F, X3D....
Kan er allemaal wel op gaan wachten, maar dat laat allemaal op zich wachten bij AMD.
Ik kan later ook gewoon de 9800X3D erin steken. Ligt er maar net aan waarmee AMD gaat komen.
Of ik laat het gewoon zo. Het wordt toch niet de main PC (met Windows 🤢🤮)

Laatst bewerkt:
Oké, het had geen haast maar ik sta nu eenmaal niet bekend om m'n geduld en je wil het ook een keer af hebben. :d
Het ging ook in etappes omdat je er bij Alternate max 2 per keer kon bestellen.
De laatste dus:

L3.JPG

En dan heb je één complete 24TB mini server/mediaspeler. :bigok:

N1.JPG

N2.JPG

24TB. Heb je zoveel opslag nodig?

Nog niet, maar ik heb best veel films, muziek, concerten en tv-series, een fors deel komt van blu-rays die ik uit de budgetbakken heb gevist en dat neemt aardig wat ruimte in.
Er is nu nog behoorlijk wat vrije ruimte en dat is om weer een aantal jaar vooruit te kunnen, het is best een aardige investering en dan moet je het niet te krap kopen.

Nog niet, maar ik heb best veel films, muziek, concerten en tv-series, een fors deel komt van blu-rays die ik uit de budgetbakken heb gevist en dat neemt aardig wat ruimte in.
Er is nu nog behoorlijk wat vrije ruimte en dat is om weer een aantal jaar vooruit te kunnen, het is best een aardige investering en dan moet je het niet te krap kopen.

Maar had je dan niet beter met de trijd mee kunnen kopen? 4TB is nu nog €210 ofzo bij Alternate
Misschien heb je die over een jaar of 2 voor €150 of minder. Of 8TB voor een betere prijs.

Persoonlijk zou ik zulke data nooit op een ssd zetten.. Wetende dat die dingen over een tijd sneller bit rot hebben dan een normale hdd.
Voor normaal persoonlijk gebruik wel te doen, maar dan toch nog backuppen op een mechanische schijf (ven)

Maar had je dan niet beter met de trijd mee kunnen kopen? 4TB is nu nog €210 ofzo bij Alternate
Misschien heb je die over een jaar of 2 voor €150 of minder. Of 8TB voor een betere prijs.
8TB is geen optie want volgens de opgave van Beelink is 4TB het maximum, wachten op goedkoper kan natuurlijk maar geen 2 jaar want dan wordt het wellicht PCIe 5.0 os 6.0 en dat zal niet goedkoper zijn.
Dat kan ook in je nadeel uitpakken want ik heb b.v. ook gekeken naar PCIe 3,0 wat goed genoeg was geweest maar als je die nog ziet zijn ze nu duurder dan de 4.0.

Ik heb nu het gemak dat alles verdeeld staat over de SSD's met overal ruimte om er meer op te zetten, dat scheelt in de toekomst weer met grote hoeveelheden data verplaatsen en bibliotheken opnieuw inscannen.
Post automatically merged:

Persoonlijk zou ik zulke data nooit op een ssd zetten.. Wetende dat die dingen over een tijd sneller bit rot hebben dan een normale hdd.
Voor normaal persoonlijk gebruik wel te doen, maar dan toch nog backuppen op een mechanische schijf (ven)
Ik wilde een all-SSD server/mediaspeler om bij de tv te plaatsen dus dan zijn HDD's geen optie, maar alles staat natuurlijk wel in back-up op old school harde schijven. (y)

Laatst bewerkt:
Kijkt naar zijn opslag oepsie nog meer en ja heb het nodig.
Denk dat Xander net zo erg is als ik lol.
Oké, het had geen haast maar ik sta nu eenmaal niet bekend om m'n geduld en je wil het ook een keer af hebben. :d
Het ging ook in etappes omdat je er bij Alternate max 2 per keer kon bestellen.
De laatste dus:

Bekijk bijlage 1459

En dan heb je één complete 24TB mini server/mediaspeler. :bigok:

Bekijk bijlage 1460

Bekijk bijlage 1461
Mooi hoor mijn complimenten.
Vraagje als je dat ding volpompt of een stresstest doet wat zijn dan de temps?
Worden die nvme niet erg warm uit interesse.

Mooi hoor mijn complimenten.
Vraagje als je dat ding volpompt of een stresstest doet wat zijn dan de temps?
Worden die nvme niet erg warm uit interesse.
Dank je ik ben er ook erg tevreden mee, ik heb nog niets gestrest want het is sinds gister pas compleet en een stresstest staat niet erg hoog op de prioriteitenlijst.
Met 6 SSD's en een CPU op één koelblokje met fan heb ik daar ook geen hoge verwachting van het zal waarschijnlijk een throttlefeest worden.

Ik ga uit van het gebruik waar het voor bedoeld is en dan functioneert het prima, bij langdurig data wegschrijven schommelen de meeste temperaturen tussen de 45 en 55 graden, met video afspelen en streamen als server zit het tussen de 38 en 45 graden.
De SSD's zullen nooit echt loeiheet worden want het snelste PCIe slot is 3.0x2, de overige 5 zijn 3.0x1.

Ik wacht wat het stressen betreft wel op een gekkie op YouTube die het apparaatje over de kop probeert te jagen. :d

IMG20250820221959.jpg

Monteren, de beschermlaag eraf branden en dan in de hittebestendige verf spuiten...

geretourneerd.
Omschrijving gaf duidelijk aan: Aprila SR50, Piaggio Engine, Carb/Injectie.

- geen complete beugel erbij zoals ik ook bij de "Touring" versie van hun heb
- geen lange inbusbouten
- geen afstandbussen

bij de beugel zou een 2e stuk moeten zitten. De voorgemonteerde past niet voor het Piaggio blok.
de bouten horen erbij
de bussen moeten zorgen voor ruimte tussen het wiel en de uitlaat...

In de basis past de uitlaat gewoon...met die juiste delen.
Ik moest maar een garantieformulier invullen.....
Ja daag! de boel weer ingepakt, retourlabel erop en retour die hande!l

Kado voor 12,5 jaar huwelijk Sabatier messenset voor een zacht prijsje en een idiotproof aanzetsteaal met hoekgeleiders die ook kan slijpen aangezien meneer dat ding pas gaat gebruiken als de messen pas (bijna)bot zijn
mes.GIF
staaf.GIF

Vorige maand toch maar een wok gekocht maar dan met anti-aanbaklaag, beviel me zo goed dat ik nou ook mijn koekepan vervangen heb. Zeg wat je wilt over BK maar ze blijven met de tijd meegaan terwijl ze toch een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding blijven houden met de productie voornamelijk hier in Holland.
wok.GIF
kork.GIF

En nog een Zwilling vergiet besteld die op mijn pannen past, alleen nog een nieuwe zeef en ik kan weer een paar jaar door.
zeef.GIF

Kado voor 12,5 jaar huwelijk Sabatier messenset voor een zacht prijsje en een idiotproof aanzetsteaal met hoekgeleiders die ook kan slijpen aangezien meneer dat ding pas gaat gebruiken als de messen pas (bijna)bot zijn
Bekijk bijlage 1465Bekijk bijlage 1466
Vorige maand toch maar een wok gekocht maar dan met anti-aanbaklaag, beviel me zo goed dat ik nou ook mijn koekepan vervangen heb. Zeg wat je wilt over BK maar ze blijven met de tijd meegaan terwijl ze toch een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding blijven houden met de productie voornamelijk hier in Holland.
Bekijk bijlage 1467 Bekijk bijlage 1468
En nog een Zwilling vergiet besteld die op mijn pannen past, alleen nog een nieuwe zeef en ik kan weer een paar jaar door.
Bekijk bijlage 1469
Wanneer ga je koken en kunnen we aanschuiven Sparky🤣🤣🤣.

sito plus.png

Zou morgen moeten binnenkomen.

En ook nog een contactslot set

IMG_20250903_205520.jpg

Voor de scooter.
Hoop hier het probleem van de scooter met op te lossen. Deze kostte €70. Een origineel zit op €180.

Er staat een zekering door op het moment dat het contact ingeschakeld wordt. En dat voor zover ik weet dat alle verbruikers losgekoppeld zijn. Mogelijk sluiting in het contactslot

Nee motorfiets, staat er toch op de verpakking `motorcycle parts`.

RMS

Red Mijn Sleutel.

Voor de scooter.
Hoop hier het probleem van de scooter met op te lossen. Deze kostte €70. Een origineel zit op €180.

Er staat een zekering door op het moment dat het contact ingeschakeld wordt. En dat voor zover ik weet dat alle verbruikers losgekoppeld zijn. Mogelijk sluiting in het contactslot
Dat snap ik, was een poging tot humor.
Vandaar die smiley

Ik wil komende week even nieuwe rolletjes voor de scooter bestellen. Daarvoor ben ik het gewicht nodig van de rollen die er nu in zitten, zodat ik lichtere kan plaatsen

De linkse kan tot 1/100e gram, de andere tot 1 gram nauwkeurig meten

1756997308121.png

Ik heb een nieuwe High-End router besteld de ASUS RT-BE92U. Foto's volgen nog wordt geleverd op 20 september 2025. Ik doe mee met een cashback door ASUS €40.

Ik vervang hiermee mijn oude router dat ik sinds medio 2013 gebruik een Linksys EA6400.

Ik ben benieuwd naar de vooruitgang en de verschillen met mijn huidige router

Onlangs getest op Tweakers

Niet nieuw, maar voor de SR50 andere vertanding. Wat in de scooter zit loopt niet helemaal fris.
Het zou ook de koppeling zelf nog kunnen zijn. Maar een spare part is sowieso nooit verkeerd.
Deze kan er eventueel in als de andere scooter klaar is.

1758200837666.png

Deze gaat retour!
Bij openen van de doos miste ik een boekje.
Na wat speuren op Youtube van unboxings kwam ik erachter dat die gewoon aanwezig moet zijn, net als een CD. Bij die CD zit er een casebadge ingedrukt
Die lag los in de doos. Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord!

Deze gaat retour!
Bij openen van de doos miste ik een boekje.
Na wat speuren op Youtube van unboxings kwam ik erachter dat die gewoon aanwezig moet zijn, net als een CD. Bij die CD zit er een casebadge ingedrukt
Die lag los in de doos. Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord!
Heb je hem of als 2e keuze gekocht ?
In geval van nieuw zou ik een flinke korting afdwingen, dat boekje en die CD heb je toch niks aan.

Heb je hem of als 2e keuze gekocht ?
In geval van nieuw zou ik een flinke korting afdwingen, dat boekje en die CD heb je toch niks aan.
uiteraard nieuw.
Alles gaat gewoon retour, Als ik iets nieuw koop, wil ik het compleet hebben. Dit voelt als gebruikt.
Denk dat ik dan meteen ook maar voor een gigabyte ga... iets luxer. Even zien waar ik die ga kopen (afhankelijk van hoe de afhandeling hiervan verloopt) Tot op heden zijn dingen daar altijd goed gegaan.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh