Post hier een foto van je nieuwste aanwinsten

Hier word ik erg blij mee:

71YJh-33xHL._AC_SL1500_.jpg

Hoop hem morgen binnen te krijgen.

Net binnen gehad morgen komt nog een extra accu binnen.

Apparaat is een aanrader.. Je kan er meer dingen mee doen dan alleen je pc uitblazen of je keyboard schoonmaken.
Nooit meer compressed air nodig.. (10 euro per bus, en dan zo op) Deze gaan continu door.

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Een mini compressor.
Ik heb hem inmiddels zelf al even geprobeerd op een scooterband. Die stond laag op druk (1.0 bar) en deze heb ik naar ~ 2.4bar gebracht.
Duurt ongeveer 30 seconden, slaat automatisch af bij de behaalde druk. Erg handig om gewoon in de buddyseat te gooien, en altijd bij me te hebben.
Ook hulpstukken erbij voor een zwembad, bal oppompen etc.
Verkrijgbaar bij de Action voor als ik mij niet vergis €19.95

1785351961347.png

Laatst bewerkt:
Een mini compressor.
Ik heb hem inmiddels zelf al even geprobeerd op een scooterband. Die stond laag op druk (1.0 bar) en deze heb ik naar ~ 2.4bar gebracht.
Duurt ongeveer 30 seconden, slaat automatisch af bij de behaalde druk. Erg handig om gewoon in de buddyseat te gooien, en altijd bij me te hebben.
Ook hulpstukken erbij voor een zwembad, bal oppompen etc.
Verkrijgbaar bij de Action voor als ik mij niet vergis €19.95

Bekijk bijlage 2052

Vraag me af hoeveel druk hij max in je band dan krijgt. Hoe meer hij pompt, hoe meer tegendruk de pomp krijgt.
Ben ook op zoek naar zoiets (aangezien het soms lastig is om een luchtpomp bij een benzine pomp te vinden, of kapot, slecht werkend.. Of je moet er net geld voor hebben (zelf nooit munt geld op zak)

Vraag me af hoeveel druk hij max in je band dan krijgt. Hoe meer hij pompt, hoe meer tegendruk de pomp krijgt.

Volgens de specs gaat hij tot 10bar.
Maar volgens mij mag een scooterband maximaal 40psi hebben, wat neerkomt op 2.76bar.
Staat ook wel op de zijkant van elke band vermeld
Een autoband zal iets langer duren om het volume op druk te krijgen. Maar een scooterband heeft veel minder volume, en is daardoor eerder op druk.

lindeboom-voetglas-20-cl-per-stuk.jpg

6 nieuwe bierglazen gekocht. Begon een beetje op te raken.

En 24 flesjes 33cl bij de brouwerij zelf.

Lindeboom-Pilsener.png

Hoop dat het beter is dan Alfa en hertog jan samen.

Alfa is hier uit de regio, maar ik vind het te zoet c.q. niet bitter genoeg. Lindeboom zie je hier bijna niet en ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet meer kan herinneren wanneer ik dat ooit gedronken heb... Terwijl het slechts enkele tientallen km's hier vandaan gebrouwen wordt :oops:

Dacht dat Lindeboom iets van Noord-limburg was.

Heb in de buurt wel Alfa zitten en flink verder op het Brand bier.. En ook in het noorden Hertog jan.
Post automatically merged:

Aangesjaft:

Diverse CAT 7 patchkabels.. Spul is zo goedkoop dat ik net zo goed CAT 7 S/FTP kan kopen en er veel lekkere tijd nog plezier van heb. (zeker als 10Gbit in aanzicht komt)
In de huidige situatie was.. G*D waar heb ik nog een Ethernet kabel liggen, tot ach dan moet ik maar weer een goedkopere Cat5e kabel gebruiken.
Altijd zoeken naar een beschikbare kabel was het wel om daar klaar mee te zijn.
Of je koopt een CAT6 kabel en dan blijkt hij in de gebruikte situatie TE LANG te zijn. Je kan het natuurlijk oprollen, maar dan nog steeds ziet het eruit als een rommeltje.

Heb nou een (kleuren daar gelaten)

7,5Meter voor de huiskamer die ik omwissel van een oudere 10Meter kabel. (de 10 meter kabel misschien leuk voor naar boven als tweede verbinding)
1,5 meter kabel voor de woonkamer pc (moest het doen met een CAT5e kabel die te lang was)
Er komt nog een 4meter kabel binnen voor pc vrouw.
Dan nog 2x 1meter voor boven om een PC zo aan een switch te hangen
Dan nog 2x 50cm (voor game consoles of PC boven)

ODROID-XU4-1.jpg

Voor mijn ODROID XU4: (ooit via MP verkregen in een bundel) Weet alleen niet of dat die het doet, maar kom daar z.s.m achter.

61WTmmpZm6L._AC_SX679_.jpg

Power adapter

411FCLXDGVL._AC_SL1000_.jpg

Splitter om de enkele USB 2.0 poort op te splitten voor Keyboard en Muis.

51b3f9eEYSL._AC_SL1500_.jpg

USB micro SD card reader.

1200x1040.jpg

Geheugen kaart voor de ODROID XU4.

Pantoffels voor Papa

550x491.jpg

Laatst bewerkt:
Dacht dat Lindeboom iets van Noord-limburg was.

Heb in de buurt wel Alfa zitten en flink verder op het Brand bier.. En ook in het noorden Hertog jan.
Lindeboom ligt in Neer (Midden-Limburg), da's net geen 50 km voor mij. Maar dat kom je hier eigenlijk nergens tegen. Hertog Jan is uit Arcen (Noord-Limburg). De Alfa ligt op fietsafstand (6 km) wat best handig kan zijn want die hebben een leuk proeflokaal, waar je gelukkig niet alleen het (te zoete) pils kunt krijgen, maar ook de heerlijke Dort :)

Aangezien mijn odroid xu4 in werkende staat verkeerd. De rest van het reparatie spul besteld

xu4-cases-3%EB%B2%88-800x273.jpg

Transparante behuizing van 6 euro. Heb geen zin dat het pcb zo open en blood is, toch iets van bescherming erom heen doen.

g135415955758.png

Adapter om toekomstige eMMC kaartjes van USB te kunnen installeren. 3,90 euro

rtcklok.png

RTC batterij. Beetje prijzig voor 5,95 euro maar goed hoef niet zelf te knutselen. (als de batterij leeg is ga ik er wel een andere houder eraan maken.

De eMMC geheugens zijn prijzig. Wil eerst weten wat ik ermee ga doen. Als ik een goed doel heb voor een eMMC ga ik er 1 kopen, anders wacht ik nog wel even.
Het doel bepaald hoe groot ik het ding ga kopen.

Wat ik ermee ga doen?

Kan eigenlijk best veel met zo iets. Al is het wel een wat ouder model met minder geheugen

Wellicht eeste beetje rommelen met linux en android en zien wat het ding nog kan doen anno 2026.

Anders misschien wat programeren met GPIO.

Of misschien iets met Pihole doen.

Als ik de smaak te pakken hebben misschien een wat recenter model aanschaffen en daarmee wat mee rommelen.

Misschien kan het ding nog gebruikt worden voor een simpele I-net pc voor in de schuur.. (een zo simpel mogelijk config)

Laatst bewerkt:
Wellicht eeste beetje rommelen met linux en android en zien wat het ding nog kan doen anno 2026.

Ik vind de Pi's al traag met Raspbian. Die Odriods zullen het dan vast nog slechter doen.

Ik vind de Pi's al traag met Raspbian. Die Odriods zullen het dan vast nog slechter doen.
het gaat best wel redelijk. Bottleneck kan ook de ssd kaart zijn. Wellicht dat het op eMMC sneller gaat.
Post automatically merged:

1_ASUS-ROG-STRIX-B850-E-GAMING-WIFI-moederbord.jpg

Upgrade voor mijn MSI main build pc.

Wilde eigenlijk een luxer bord uitzoeken (voor de snelle game pc), maar dat pci-express line sharing word je echt moe van. En dan word verpest omdat ze er 2 USB 4.0 C poorten erop gezet hebben (en dan heb je niet eens de oude connector voor displaypoort meer erop zitten.
Het is allemaal zo erg dat ik net zo goed een B850 moederbord kan nemen.

Ja ik snap dat M.2_2 en M.2_3 sharing hebben op het videokaart slot. (maar dat is precies hetzelfde op de 400 - 600 euro kostende borden)

En dat M.2_4 de onderste slot pakt. (ga hem misschien nog maar met max 2 of 3 ssds erop draaien. En dan de eerste 3 zijn dan zoiezo al pci-e 5.0 x4.)
Snellere en meer USB achterop 10Gbit Gen2+ 5Gbit Ethernet)
Zeker minimaal 8000Mhz + geheugen support.

De reden waarom nou gekocht is, omdat over niet hele lange tijd de prijzen ook flink gaan stijgen voor moederborden en ik nou dus net de dans ontspring. ( heb niet zoveel zin om na de crisis nog 3 jaar te wachten op iets wat misschien niet meer beschikbaar is) En andere GEN gigantisch nog hogere prijzen hebben.

Het oude bord (die al wat ouder is) gaat naar mijn Single windows PC build die ik eerder genoemt hebt. Samen met de Ryzen 7 7800x3d die ik van Ali express had gehaald.
Ga denk ik de cpu pas vervangen bij Zen 7.

Laatst bewerkt:
spartan-gear-pegasus-bedraad-draadloos-68-keys-mec.jpg

Betaalbaar keyboardje voor boven op de test pc.

Beneden was mijn oude corsair k60 rgb kapot gegaan.. Daar mijn tweede neer gezet.
Boven niks meer staan.

Full size keyboard op de pc test plaats was toch al niet echt handig..
Voor even in bios te komen of problemen oplossen is dit wel handig en goed genoeg.
Wilde wel deze layout hebben met DEL als eigen key.

Ik heb tijdens de Pre-order tijd op de eerste dag 22 juli dit besteld via ING:
De Galaxy Watch Ultra 2 besteld als opvolger van mijn eerste Galaxy Watch Ultra (2024). Dankzij de inruilactie en een mooie deal via ING kwam het totale eindbedrag uit op slechts € 139,10. Ik heb dit keer gekozen voor de kleur Titanium Silver met de groene band, zodat het horloge straks perfect match met mijn Galaxy S26 Ultra in Silver Shadow.

Screenshot 2026-07-22 225419_edited.png

Dit is inmiddels mijn horlogegeschiedenis:
  • Gear S3 Frontier
  • Galaxy Watch 4 Pro
  • Galaxy Watch 5 Pro
  • Galaxy Watch Ultra (2024)
  • Galaxy Watch Ultra 2 (vanaf volgende week)
Mijn vrouw heeft er tot nu toe pas twee gehad:
  • Galaxy Watch 42mm Roségoud (2018)
  • Galaxy Watch 5 Pro

SI3OkDGP0KPzDGimtyNl5WQ4.jpg

d9WwdZrKV0hhRNeXUBEmofk1.jpg

Eerste indruk: Hij is echt een flink stuk dunner geworden dan mijn Galaxy Watch Ultra (2024)! De overstap van Titanium Gray naar Silver is wel eventjes wennen, maar het staat erg mooi. Het horloge voelt bovendien enorm licht aan om mijn pols. Ook de nieuwe bandjes zijn een grote verbetering ten opzichte van de vorige generatie; ze zitten comfortabel en wegen vrijwel niets.

Ik heb direct de volgende instellingen aangepast om de accuduur te maximaliseren:
  • Wi-Fi: Uit
  • NFC: Uit
  • LTE: Uit
  • Locatie (GPS): Uit
  • Always-On Display (AOD): Uit
  • Time-out Scherm: Naar 15 seconden
  • Helderheid: Op automatisch
De prestaties: Ik gebruik bewust geen spaarstand. In een YouTube-review hoorde ik gisteren dat de accuduur mét de spaarstand aan kan oplopen naar 6 tot 7 dagen. Dat is behoorlijk netjes als hij dat daadwerkelijk haalt! Zonder spaarstand zou de batterij tot 5 dagen meegaan. Het horloge voelt heel solide aan en reageert merkbaar sneller dan het model uit 2024. Alles loopt een stuk vloeiender en apps starten sneller op. Ik ben ontzettend benieuwd wat de grotere accucapaciteit van 800 mAh gaat doen in combinatie met mijn instellingen. Hopelijk test Tweakers.net de batterijduur in hun komende review straks ook op deze manier!

De Helderheid: Ik heb de helderheid zojuist trouwens heel even op maximaal gezet. Wat een helderheid en wat een enorme felheid komt er uit dat scherm! Inmiddels heb ik hem snel weer teruggezet op automatisch.

Twee kleine minpuntjes: Het is wel jammer dat de meegeleverde 10W Fast Charging-puck niet sneller laadt. Ik heb op YouTube gezien en in reviews gelezen dat het maar liefst 90 minuten duurt om hem helemaal vol te krijgen. Jammer dat Samsung niet voor 20W of gewoon 45W heeft gekozen. Er staat wel 'Fast Charging' op de achterkant van de lader, maar ik vraag me oprecht af in hoeverre je dat met 10W nog snel kunt noemen.

Ten tweede mis ik de fysieke draairing. Er had net als bij de Classic-uitvoering best een klein wiel in de bezels kunnen zitten waarmee je gemakkelijker door het menu kunt scrollen. Hopelijk komt die functie ooit nog eens terug op toekomstige generaties van de Watch Ultra!

Naast de FLP02, nu ook de FLP03 in huis. Sinds een maandje beschikbaar.
Ik heb al wat ideeën voor deze M-ATX behuizing

1788030276806.png

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh