Prijsverlagingen voor nieuwe ARM-gebaseerde Windows-machines door tegenvallende vraag?

Lid geworden
mrt 6, 2017
De nieuwe machines met Qualcomm Snapdragon X zijn pas kort beschikbaar, maar Dell en Microsoft verlagen nu al de prijzen van de machines. Is de vraag toch minder hoog dan verwacht? Of zijn potentiële klanten nog niet overtuigd en wachten ze tot de volgende generaties machines? Het is moeilijk om daar nu al echt conclusies uit te trekken. Wat natuurlijk niet echt geholpen heeft, is de geflopte lancering van Windows Recall, wat echt de “killer feature” zou zijn voor de nieuwe Copilot+ PC's. Niemand zit te wachten op zo'n groot beveiligingsrisico op je machine. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Kijk het is natuurlijk een 'nieuw' en onbeproefd product met diverse gefaalde eerdere pogingen van iets soortgelijks nog té vers in het geheugen. Dat het dus niet als zoete broodjes verplaatst mag eigenlijk niemand verbazen. Het lijkt mij dat dit eerst zichzelf op de zakelijke markt zal moeten bewijzen op gebied van productieviteit en compatibiliteit. Juist daar zal ook een langere accuduur het meest gewaardeerd worden (werken onderweg). Maar waarom zou ik voor zulke bedragen een dergelijk apparaat kopen terwijl ik daar al best een aardig leuke, beproefde techniek gaming-laptop voor kan kopen !? Dan zou ik eerder denken dat ze voor de consumentenmarkt een supergoedkope variant (ala eee-PC) moeten gaan aanbieden voor mediaconsumptie/browsen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh