PS4 pro HDD upgrade

HallometRobin

Kenner
Lid geworden
apr 16, 2024
Aangezien ik de ps4 pro klaar wil maken voor gebruik en dus installeren beneden in de woonkamer wil ik als ik vooraf begin toch eerst de HDD upgraden. (heb hem even boven op de werkbank gezet om te testen, maar wil hem er ook z.s.m weer weg hebben omdat ik de ruimte nodig heb voor andere dingen)

Naar mijn weten zit er een normale 1TB hdd in.. Ik wil liever geen externe drives naast de console hebben staan als ik dit zoveel mogelijk kan vermijden.

Wil er minimaal een 5TB schijf erin doen (wetende dat het systeem ook nog een deel vanaf pakt) (dan hou je denk ik 4.8 TB over)

Ik ga liever voor een oudere mechanische schijf dan voor een ssd. Ik weet dat de ssd beetje sneller is met laden.. Alleen probleem is dat per volume het best een dure oplossing is en dan heb ik hoogst waarschijnlijk maar 2TB.
Met een mechanische schijf kan je een veel grotere schijf nemen.

Nou zie ik op tweakers weinig alternatieven voor een 5TB mechanische schijf.. Zie namelijk wel veel externe oplossingen daar tot 8TB..

Gewoon een externe schijf kopen en daar de schijf maar eruit halen en intern in de ps4 pro steken?

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Laatst bewerkt:
ja, let op. Dat zijn soms speciale hdd's. Er zijn hdd's die geen sata-aansluiting hebben, maar usb op de printplaat.

Laatst bewerkt:
Klopt.

Ik zou zelf ook niet voor een HDD gaan

Liever 1 TB inleveren en zoiets nemen

Of

Een game heb je ook zo binnen met een 1 Gbit verbinding.

Dat is wel veel geld.

Als ik zo`n WD externe 2.5 inch zou kunnen openen en die heeft sata en aangesloten op een pcb dan heb ik waarschijnlijk 6TB voor 155 euro.

Nadeel van ssds is ook dat de cellen steeds slechter worden.

Een mechanische hdd kan je blijven lezen en schrijven zoveel je maar wilt totdat de drive er zelf eens een keer mee ophoud. (maar dat laatste duurt nog wel even)
Post automatically merged:

ja, let op. Dat zijn soms speciale hdd's. Er zijn hdd's die geen sata-aansluiting hebben, maar usb op de printplaat.

Weet je misschien ook welke dat zijn die zo zijn?

Laatst bewerkt:
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh