QNAP TS-632X NAS Review

Lid geworden
mrt 6, 2017
Een nas is een interessant apparaat en als je er naar een op zoek bent dan hebben we in deze review een model waarmee je eens kennis moet maken: de QNAP TS-632X, een model met zes sleuven en veel aanpassingsmogelijkheden. We stellen hem in dit artikel graag aan je voor. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Prachtige nas Frank en heb geluk dat je ze de Toshiba N300 schijven heb getest(zat al naar deze schijven te kijken).
Zeer interessant insteek kaart erin voor 4x nvme.
Ben je verplicht om een kaart van QNAP te kopen of kan een eigen kaart van een ander merk ook?
Leuke review btw!.

Mooie review en NAS weer, maar met mijn bescheiden media gebruik is eigenlijk elke NAS al overkill aangezien 80% van de functionaliteit van een NAS niet gebruikt gaat worden.
Ik ga dus ook stoppen met de kant en klare NAS oplossing en stap over op een compacte pc, het is ook wel prettig om alles zelf in de hand te hebben want dan ben je niet afhankelijk van de nukken van fabrikanten.

Mooie review en NAS weer, maar met mijn bescheiden media gebruik is eigenlijk elke NAS al overkill aangezien 80% van de functionaliteit van een NAS niet gebruikt gaat worden.
Ik ga dus ook stoppen met de kant en klare NAS oplossing en stap over op een compacte pc, het is ook wel prettig om alles zelf in de hand te hebben want dan ben je niet afhankelijk van de nukken van fabrikanten.
Dat doe ik dus ook al sinds ruim 20 jaar met een een eigen server. Die krijgt altijd de oudere onderdelen die uit de andere PC's doorschuiven. Momenteel is dat een Core i5 7500, een Asrock B250-M HDV (beide 8 jaar of zo oud), 2x16 GB DDR4, 2 SATA SSD's (240+400 GB) en 3 gewone HDD's (totaal een kleine 30 TB bruto). De machine draait op Windows Server, heel zuinig ingesteld zodat alles gaat slapen indien niet gebruikt en het OS draait op een SSD. Daarop draait weer Hyper-V met enkele VM's die allen op de andere SSD staan. Een van de VM's is een Ubuntu server waarop dan weer een stuk of 30 Docker containers draaien, met o.a. web- en mailservers en domotica. Alles in ingericht met PS scripts dat er bv. backups gemaakt worden naar diverse cloud locaties, de servers worden gereboot voor updates e.d. Het verbruik zit in idle modus zo rond de 30 W. Qua performance draait dit rondjes om de meeste NASsen.

Prachtige nas Frank en heb geluk dat je ze de Toshiba N300 schijven heb getest(zat al naar deze schijven te kijken).
Zeer interessant insteek kaart erin voor 4x nvme.
Ben je verplicht om een kaart van QNAP te kopen of kan een eigen kaart van een ander merk ook?
Leuke review btw!.
Ik heb wat netwerkkaartjes in mijn lab liggen en die heb ik er gewoon in geplaatst. Het zijn X550 en X540-kaartjes, die worden ondersteund. Ook een standaard m.2-kaartje gaat gewoon werken. Als je een willekeurige kaart met een of andere WiFi-module pakt, dan weet ik niet of het werkt. Dat ligt eraan welke ondersteuning QNAP heeft ingebakken. Als je een kaart pakt met een vergelijkbare controller als ze in hun aanbod hebben voor deze nas, dan gaat het vast werken.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh