QNAP TS-AI642 NAS Review. Op deze AI-nas kun je ook Ubuntu Linux gebruiken

Lid geworden
mrt 6, 2017
Voor ongeveer 725 euro is hij van jou: de QNAP TS-AI642 die we in deze review bespreken. Het is een nas met ruimte voor zes schijven, op basis van een Arm-processor met acht cores. Lees verder en maak kennis met dit veelzijdige model. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Hmm beetje mixed gedachte bij deze nas, geen m2 aansluitingen standaard, kan via insteekkkaart met een beperking qua snelheid.
En het grootste minpunt geheugen niet uitbreidbaar doormiddel van een so-dimm slot.
En kant veel pluspunten, andere kant 2 grote minpunten.
Verder weer een mooie review van je Frank.

Hmm beetje mixed gedachte bij deze nas, geen m2 aansluitingen standaard, kan via insteekkkaart met een beperking qua snelheid.
En het grootste minpunt geheugen niet uitbreidbaar doormiddel van een so-dimm slot.
En kant veel pluspunten, andere kant 2 grote minpunten.
Verder weer een mooie review van je Frank.
Dankjewel. Ze hebben wel alles uit deze processor gehaald wat er in zat. Ze hadden er M.2's in kunnen doen, maar dan was er weer geen slot voor een insteekkaart mogelijk geweest en was je dus wat flexibiliteit verloren.

Heb je toevallig ook streaming / transcoding met Plex kunnen testen. Dat is een fijn voordeel met Intel CPU's en voor mij een reden om deze niet direct te overwegen.

Heb je toevallig ook streaming / transcoding met Plex kunnen testen. Dat is een fijn voordeel met Intel CPU's en voor mij een reden om deze niet direct te overwegen.
Nee; helaas. Ook is hij inmiddels weer terug naar QNAP. Dus ik kan het helaas niet testen. Wat zou voor jou een goede benchmark zijn?

Bijvoorbeeld een 4K MKV bestand met ondertiteling afspelen, en dan kijken wat de load is de server. En dan wellicht zowel met DirectPlay (direct over het netwerk) en afdwingen dat transcoding wordt ingezet, zodat je goed het verschil kunt zien.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh