@Cleef hihi, daar heb je een terecht punt. En ik maar zoeken naar een goede afsluiter en hij lag voor het oprapen... Dank.
Maar om de vraag "Lukt het reMarkable met de Paper Pro wel om pen en papier te doen vergeten?" te beantwoorden: Ja, maar eigenljik deed de reMarkable 2 dat ook al. Die is zoals ik schrijf ook nog te koop en ik zag zelfs een paar leuke aanbieden (of beter gezegd, onze eindredacteur zag die). Alleen zou ik dan denk ik toch voor deze kleurversie gaan vooral ook vanwege de backlight. Dat is echt een winstpunt.
Dan blijft de vraag, zou je hiervoor moeten instappen op dit moment? Ik denk als je niet tegen het bedrag aan botst (baas betaalt, eigen baas) dan kan dat zeker. En dan biedt het veel. Je kunt echt papierloos gaan werken, het werkt veel intuïtiever dan een notebook of andere tablets omdat het veel beter schrijft, ook meer mogelijkheden biedt om tijdens het maken van notities aan te passen etc. Maar... in hoeverre dit lukt, dat bepaal je wel zelf. Je moet ook een bepaalde bereidheid hebben jouw wensen/werkwijze aan het apparaat en de software die erbij hoort aan te passen. Want, en dat heb ik hopelijk ook voldoende duidelijk gemaakt, de software op te tablet is prima (maar kan beter, al vind ik de afwezigheid van fulltextsearch wel een gemis, OneNote op een Surface indexeert zelfs niet-geconverteerde handschrift), het synchroniseren is ook mooi (maar niet gratis) maar je moet wel meegaan in de werkwijze die reMarkable voorlopig oplegt.
Kortom, Ja het is voor mij voldoende om pen en papier te doen vergeten maar ik hou nog wel een flinke wensenlijst over. En ik hoop wel dat reMarkable in elk geval een deel daarvan via softwareupdates nog voor de huidige reMarkable Paper Pro en liefst ook de reMarkable 2 toevoegt tijdens de tijd dat deze apparaten er zijn. Ik weet dat innoveren duur is en marktaandeel veroveren kostbaar, maar alleen vernieuwen als je een nieuw product introduceert, is niet meer van deze tijd en dan schiet je jezelf in de voet. Daar ligt de grootste opdracht voor het bedrijf wat mij betreft.