Review Eufy E15-robotmaaier

Thread Starter
Lid geworden
mrt 6, 2017
Berichten
74,745
Grasmaaien is een saaie en tijdrovende activiteit, die bovendien juist in de periode dat het doorgaans lekker weer is ook nog eens extra vaak moet gebeuren. Een robotmaaier neemt je al dat saaie werk uit handen en bespaart behalve op tijd ook nog eens flink op de hoeveelheid tuinafval. Daarbij is een robotmaaier een garantie voor een strak en gezond gazon. Eufy is nieuw op de markt voor robotmaaiers en brengt meteen een revolutie teweeg, met een robotmaaier die helemaal zelfstandig zijn weg vindt. ... verder lezen
 
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Deze zag ik niet aankomen, niet van TI en niet van Eufy.
Dank voor deze ontzettend uitvoerige review.

Dit verhaal interesseert mij op zowel het vlak van de maaier zelf als ook het remote/4g deel. Het is interessant te zien hoe verschillende bedrijven en markten omgaan met de mogelijkheden en veiligheidsvragen die gepaard gaan met verbinden en bedienen op afstand.
 
Dank. Als er nog aanvullende vragen zijn kan ik proberen die te beantwoorden, maar de maaier is alweer retour dus dan wordt het uit de "parate" kennis en geheugen dat op leeftijd raakt.
 
Dank. Als er nog aanvullende vragen zijn kan ik proberen die te beantwoorden, maar de maaier is alweer retour dus dan wordt het uit de "parate" kennis en geheugen dat op leeftijd raakt.
Interessante review, dankuwel. Wel heb ik nog twee vragen over het gebruik:
  1. Veel robotmaaiers gaan uit van een aaneengesloten stuk te maaien gazon, deze kan een pad overbruggen blijkt uit de test. Nu ziet men in Nederland voor- en achtertuinen die gescheiden worden door rijtjeshuizen. Dit was voorheen een probleem omdat dan twee draden en twee signaal/laadstations benodigd waren. Is dit probleem opgelost met deze draadloze maairobots? Zijn die in te stellen dat zij twee onafhankelijk “zones” kunnen maaien? Of zijn ze zo intelligent dat ze dit zelf herkennen en niet de straat oprijden in het geval van de voortuin?
  2. Ik lees van mensen die klachten hebben dat mieren zich nestelen in de oplaadgarage of zelfs in de grasmaaier (veelal van een bepaald merk viel mij op) en daarbij de printplaten van de elektronica vernielen. Dit heeft kostbare reparaties tot gevolg. Zijn deze modernere modellen beter dicht voor deze vlijtige diertjes?
Weetje: In Leipzig (Duitsland) is er een nacht maai verbod voor de robots vanwege de vele egels die gewond raken. Steeds meer steden willen dit overnemen. https://www.brisant.de/maehroboter-igel-100.html
 
Hi,

1) Hij kan een pad overbruggen tot 60 meter volgens de specs (uit het hoofd). Zover hebben wij niet getest. Dit waren telkens meters, keer 2, keer 5. Maar ook al was het verder, of ik zo ver zou gaan de maaier echt over een gangpad van voor naar achter huis te laten manoeuvreren, weet ik niet. Je blijft wel verantwoordelijk. Denk dat het technisch kan, ik zou er zeker de eerste paar keer goed bij blijven en kijken en misschien zelf ook even testen wat er gebeurt als hij een fietser of een kind tegenkomt; just to be sure. Maar verder kan het dus wel. Je kunt verschillende patronen en ook schema's instellen per zone. Bij terrein 2 hadden we zoals in de tekst staat een stuk gemeentegroen dat aangrenzend was en niet fysiek afgescheiden. Je kunt dan in de app een virtuele blokkade neerzetten waarbinnen de maaier dan blijft.
2) Geen ervaring met nestelende ongedierte gehad, noch in het laadstation noch in het apparaat zelf. Het apparaat zit ook goed dicht.

Ja de waarschuwing voor nachtdieren is belangrijk en de Eufy zoals overigens ook de Husqvarna die ik ken, maait van zonsopkomst tot zonsondergang. En zelf heb ik het schema nog ingekort aan het begin want het gras was best nog vochtig.
 
Leuke review! Hier zou ik wel meer van willen zien.
(paar kleine dingetjes, op pagina 1 staat ingegravebn, op pagina 8 staat 2 keer de maaibreedte, 1 keer in milimeters en 1 keer in centimeters, op pagina 4 en 9 staan dezelfde foto's, de link op pagina 12 werkt niet)

Op dit moment heb ik een robotmaaier die draad nodig heeft. Ik heb zelf 340m² gras, dus niet zo heel veel en ik heb de goedkoopste maaier die je kan vinden. Op dit moment kost deze bij Hornbach nog geen €200 en voor mij voldoet deze maaier prima. Toch mis ik af en toe wat slimheid.
Ik vind €1500 wel veel geld, maar ik verwacht dat dit ongeveer de standaard gaat worden en dan zullen de prijzen ook zakken.
 
Dank. We gaan zeker meer robotmaaiers testen. Dat komt goed. En excuus voor de foutjes in de tekst. Soms glipt er nog iets doorheen.
 
Goedemiddag ik ben nieuw hier en vindt het interessant te lezen hoe jullie ervaring is met Eufy E15 robot maaier.

Sinds ik hem heb is er alleen maar ergernis, hij maait niet onder struiken door die iets over het gras hangen en maait er steeds om heen wat ik ook instel.
ook loopt hij niet mooi langs de kanten van mijn gazon onlangs dat ik volledig een klinker langs de bandjes heb liggen waar het wiel zo overheen kan lopen, met als resultaat dat er overal plukken gras blijven staan.

Ik heb hem nu bijna een jaar maar hij heeft nog geen 1 x het gazon gemaaid zonder gedoe. Doe ik iets verkeerd?

Al meerdere malen contact gehad met Anker support maar die houden je ook aan het lijntje en komen niet met een passende oplossing.
 

Bijlagen

  • IMG_2115.jpeg
    IMG_2115.jpeg
    3.7 MB · Weergaven: 58
  • IMG_2116.jpeg
    IMG_2116.jpeg
    4.1 MB · Weergaven: 56
Hallo Mathijn,

Ik kan je niet helpen met advies over de maaier, maar ik ben zelf altijd voorzichtig met het aanschaffen van dit soort "nieuwe" dingen. Meestal een jaar of 2 wachten, tot dat de kinderziektes er uit zijn en tot de klantenservice ook wat meer ervaring heeft opgedaan.
 
Hi, niet mooi die ervaring. Was niet mijn ervaring tijdens het testen en daar hadden we ook wel op een van de velden waar ik getest heb, lage boompjes op stam. Denk wel vergelijkbaar met de struiken. En ook aan de straatzijde een paar echte. Daar ging het prima. Had alleen probleem zoals ook in de review staat, met het maaien op het hellende vlak. Ongetwijfeld is de software sindsdien vernieuwd, misschien zit daar een bug in? Het door mij getestte apparaat is al lang terug naar Eufy en kan dus zelf niet controleren. Is het ook mogelijk via manuele sturing de maaier onder de struiken door te sturen? Of wil dat alleen zonder dan ook te maaien?
 
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..


Terug
Bovenaan Onderaan refresh