Test en Win Kersteditie: Hator Skyfall 100 Wireless-toetsenbord - TechnologyInsider
daar ben ik door @Frank Everaardt als gelukkige winnaar gekozen (dank dank), en hierbij mijn eerste review/ indruk.
Ik focus vooral op bluetooth, en met verschillende os'en (windows/ chromeos/ iPad/ linux/ fedora)
erg netjes verpakt, en eerste indruk positief.
eerst dacht ik dat Hator Nederlands was, maar het blijkt Oekraïens
wat me wel opvalt, is dat ik heb wat luid vind, maar ik gebruik normaal geen mechanisch toetsenbord. (in een kantoor tuin, kan ik me voorstellen dat dit niet zo handig is)
op de werk laptop, heb ik alleen normale rechten, dus evt. software installeren gaat daar niet.
ik heb hem ook nog met mijn surface book 3 verbonden, deze is van mijzelf, en daar kan ik wel alles.
in eerste instantie ging verbinden hier niet, maar door middel van de handleiding, kwam ik erachter, dat ik FN1 + 1/2/3 kon gebruiken, om hem naar 3 devices te mappen.
En als je FN1 +2 lang indruk, gaat hij in bluetooth koppel modus (blauw lampje snel knipperen), en daarna kon ik hem wel met surface verbinden, en dat werkte prima.
op windows kun je ook de batterij status uitlezen, en ik heb hem sinds ontvangst nog niet opgeladen.
hij is door de feestdagen nog niet mega veel gebruikt.
en omdat hij het op de surface in eerste instantie niet deed, heb ik het daar ook met de bijgeleverde dongel geprobeerd.
de dongel zit onder in het toetsenbord, bij het pootje. dat werkte prima, ook met de bijgeleverde usb kabel werkte het prima
ook kon ik op de surface de software gebruiken
dat kan op 2 manieren, https://hator.io en dan iot driver downloaden, daarna kun je hem beheren, dus bijvoorbeeld instellen wat de rgb doet
naast de website, kun je het ook via een programma doen:
https://downloads.hator.com/wp-content/uploads/driver/keyboards/HATOR_PC_SyncHUB.zip
persoonlijk vind ik de website een mooie/ lichte optie, want ik vermoed dat ik dit niet vaak ga gebruiken. eenmalig heb ik een effect gekozen, en daar doe ik het nu mee, mogelijk later nog verder naar kijken
terwijl op andere devices, zie ik erg veel bluetooth devices, oa een samsung tv, die volgens mij van de buren is.
en zoals eerder gemeld, de website hator.io werkt niet:
voor de rest werkt het prima onder Fedora
Dit hele stukje is ook op de Hator getypt (gekoppeld aan windows pc).
Ik zal deze review later nog uitbreiden, maar dit is een eerste indruk, als er nog vragen zijn, laat maar weten.
Mijn dank aan Ti zodat ik dit kon doen.
daar ben ik door @Frank Everaardt als gelukkige winnaar gekozen (dank dank), en hierbij mijn eerste review/ indruk.
Ik focus vooral op bluetooth, en met verschillende os'en (windows/ chromeos/ iPad/ linux/ fedora)
uitpakken
erg netjes verpakt, en eerste indruk positief.
eerst dacht ik dat Hator Nederlands was, maar het blijkt Oekraïens
eerste indruk windows
als eerste verbonden via bluetooth met mijn dell werk laptop, dat verliep erg soepel.wat me wel opvalt, is dat ik heb wat luid vind, maar ik gebruik normaal geen mechanisch toetsenbord. (in een kantoor tuin, kan ik me voorstellen dat dit niet zo handig is)
op de werk laptop, heb ik alleen normale rechten, dus evt. software installeren gaat daar niet.
ik heb hem ook nog met mijn surface book 3 verbonden, deze is van mijzelf, en daar kan ik wel alles.
in eerste instantie ging verbinden hier niet, maar door middel van de handleiding, kwam ik erachter, dat ik FN1 + 1/2/3 kon gebruiken, om hem naar 3 devices te mappen.
En als je FN1 +2 lang indruk, gaat hij in bluetooth koppel modus (blauw lampje snel knipperen), en daarna kon ik hem wel met surface verbinden, en dat werkte prima.
op windows kun je ook de batterij status uitlezen, en ik heb hem sinds ontvangst nog niet opgeladen.
hij is door de feestdagen nog niet mega veel gebruikt.
en omdat hij het op de surface in eerste instantie niet deed, heb ik het daar ook met de bijgeleverde dongel geprobeerd.
de dongel zit onder in het toetsenbord, bij het pootje. dat werkte prima, ook met de bijgeleverde usb kabel werkte het prima
ook kon ik op de surface de software gebruiken
dat kan op 2 manieren, https://hator.io en dan iot driver downloaden, daarna kun je hem beheren, dus bijvoorbeeld instellen wat de rgb doet
naast de website, kun je het ook via een programma doen:
https://downloads.hator.com/wp-content/uploads/driver/keyboards/HATOR_PC_SyncHUB.zip
persoonlijk vind ik de website een mooie/ lichte optie, want ik vermoed dat ik dit niet vaak ga gebruiken. eenmalig heb ik een effect gekozen, en daar doe ik het nu mee, mogelijk later nog verder naar kijken
gamen
ik heb gamen geprobeerd dmv Steam Tempest Rising, soort Command en Conquer, en dat verliep prima.chromeos
op chromeos, is het mij niet gelukt verbinding te maken, maar dat ligt meer aan de/ mijn chromebook, als aan Hator vermoed ik, want ik zag helemaal niets.terwijl op andere devices, zie ik erg veel bluetooth devices, oa een samsung tv, die volgens mij van de buren is.
fedora
op fedora ging het koppelen prima, dmv de FN1 + nummer indrukken, dan komt hij in koppel modusen zoals eerder gemeld, de website hator.io werkt niet:
voor de rest werkt het prima onder Fedora
iPad
verbinden met de iPad verliep ook primaDit hele stukje is ook op de Hator getypt (gekoppeld aan windows pc).
Ik zal deze review later nog uitbreiden, maar dit is een eerste indruk, als er nog vragen zijn, laat maar weten.
Mijn dank aan Ti zodat ik dit kon doen.