Review: Hator Skyfall wireless 100 Test en win

arlensen

Nieuweling
Lid geworden
dec 21, 2025
Test en Win Kersteditie: Hator Skyfall 100 Wireless-toetsenbord - TechnologyInsider

daar ben ik door @Frank Everaardt als gelukkige winnaar gekozen (dank dank), en hierbij mijn eerste review/ indruk.

Ik focus vooral op bluetooth, en met verschillende os'en (windows/ chromeos/ iPad/ linux/ fedora)

uitpakken​

PXL_20251224_122612675.jpg

PXL_20251224_122539752.jpg

erg netjes verpakt, en eerste indruk positief.

eerst dacht ik dat Hator Nederlands was, maar het blijkt Oekraïens

eerste indruk windows​

als eerste verbonden via bluetooth met mijn dell werk laptop, dat verliep erg soepel.

wat me wel opvalt, is dat ik heb wat luid vind, maar ik gebruik normaal geen mechanisch toetsenbord. (in een kantoor tuin, kan ik me voorstellen dat dit niet zo handig is)

op de werk laptop, heb ik alleen normale rechten, dus evt. software installeren gaat daar niet.

ik heb hem ook nog met mijn surface book 3 verbonden, deze is van mijzelf, en daar kan ik wel alles.
in eerste instantie ging verbinden hier niet, maar door middel van de handleiding, kwam ik erachter, dat ik FN1 + 1/2/3 kon gebruiken, om hem naar 3 devices te mappen.
En als je FN1 +2 lang indruk, gaat hij in bluetooth koppel modus (blauw lampje snel knipperen), en daarna kon ik hem wel met surface verbinden, en dat werkte prima.

op windows kun je ook de batterij status uitlezen, en ik heb hem sinds ontvangst nog niet opgeladen.

1766949824792.png

hij is door de feestdagen nog niet mega veel gebruikt.

en omdat hij het op de surface in eerste instantie niet deed, heb ik het daar ook met de bijgeleverde dongel geprobeerd.
de dongel zit onder in het toetsenbord, bij het pootje. dat werkte prima, ook met de bijgeleverde usb kabel werkte het prima

ook kon ik op de surface de software gebruiken

dat kan op 2 manieren, https://hator.io en dan iot driver downloaden, daarna kun je hem beheren, dus bijvoorbeeld instellen wat de rgb doet

1766950106584.png

naast de website, kun je het ook via een programma doen:
https://downloads.hator.com/wp-content/uploads/driver/keyboards/HATOR_PC_SyncHUB.zip

persoonlijk vind ik de website een mooie/ lichte optie, want ik vermoed dat ik dit niet vaak ga gebruiken. eenmalig heb ik een effect gekozen, en daar doe ik het nu mee, mogelijk later nog verder naar kijken

gamen​

ik heb gamen geprobeerd dmv Steam Tempest Rising, soort Command en Conquer, en dat verliep prima.

chromeos​

op chromeos, is het mij niet gelukt verbinding te maken, maar dat ligt meer aan de/ mijn chromebook, als aan Hator vermoed ik, want ik zag helemaal niets.
terwijl op andere devices, zie ik erg veel bluetooth devices, oa een samsung tv, die volgens mij van de buren is.

fedora​

op fedora ging het koppelen prima, dmv de FN1 + nummer indrukken, dan komt hij in koppel modus
1766950304239.png

1766950318411.png

en zoals eerder gemeld, de website hator.io werkt niet:
1766950347344.png

voor de rest werkt het prima onder Fedora

iPad​

verbinden met de iPad verliep ook prima
1766950468082.png

Dit hele stukje is ook op de Hator getypt (gekoppeld aan windows pc).

Ik zal deze review later nog uitbreiden, maar dit is een eerste indruk, als er nog vragen zijn, laat maar weten.

Mijn dank aan Ti zodat ik dit kon doen.

Bijlagen

• PXL_20251224_122539752.jpg
    2.5 MB · Weergaven: 27
  • PXL_20251224_122539752.jpg
    2.5 MB · Weergaven: 29
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Het is inderdaad een bedrijf afkomstig uit Oekraïne, dat nu gevestigd is in Zoetermeer.
Ik heb even geinformeerd bij Hator over de ondersteuning van andere besturingssystemen. Ze verwachten dat in januari 2026 verbeteringen te hebben. Ze werken aan: Linux Ubuntu, Pop!_OS, Debian, Fedora, Arch, Manjaro en ChromeOS.

Dank @Frank Everaardt Fedora werkt al. Maar niet de software/ rgb aansturing/ wijziging. Ik zal het in de gaten houden en later de review nog bijwerken.

Maar fijn toetsenbord. Stevige constructie. Mooie rgb effecten.

Gefeliciteerd met de aanwinst en veel plezier ermee, prima eerste indruk ook zo. (y)

Korte update:

Windows gebruik op gesloten werk laptop (ben alleen gebruiker):
1. Win +l werkt niet ( gok door uitgeschakelde win toets voor gamers) zelfde geld voor win +e
2. Alt tab werkt niet zoals ik gewend ben. Kan wel alt tab doen. En dan met pijltjes schakelen
3. Ik gebruik hem met Bluetooth. Maar hem dan vanaf lock halen lijkt ook niet te werken

Ik zal hem ook nog met de Mac testen.

Maar door bovenstaande dingen niet lekker bruikbaar op gesloten werk laptop. Zal nog kijken of ik dat op een eigen laptop kan fixen. Wordt vervolgd

Korte update:

Windows gebruik op gesloten werk laptop (ben alleen gebruiker):
1. Win +l werkt niet ( gok door uitgeschakelde win toets voor gamers) zelfde geld voor win +e
2. Alt tab werkt niet zoals ik gewend ben. Kan wel alt tab doen. En dan met pijltjes schakelen
3. Ik gebruik hem met Bluetooth. Maar hem dan vanaf lock halen lijkt ook niet te werken

Ik zal hem ook nog met de Mac testen.

Maar door bovenstaande dingen niet lekker bruikbaar op gesloten werk laptop. Zal nog kijken of ik dat op een eigen laptop kan fixen. Wordt vervolgd
Kijk even in de handleiding, er zijn diverse shortcuts waarmee je zaken kan hardwarematig kan activeren en de-activeren zonder dat hier software voor nodig is.

FN1 + tab indrukken 3 seconden, dan kun je naar windows mode (groene led)

WIN +l werkt dan ook

alt tab, dank voor de tip @Frank Everaardt

er kan dus meer als dat ik dacht, toch de handleiding lezen.....

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh