Review Polar Grit X2 - Budgetversie doet nauwelijks onder voor grote broer

Lid geworden
mrt 6, 2017
Namen van producten kunnen soms erg onduidelijk zijn, maar de nieuwe Polar Grit X2 maakt zijn positie direct duidelijk. Dit moet wel een eenvoudigere, goedkopere, minder uitgebreide, minder aansprekende, minder mooie versie zijn van het vorig jaar verschenen en nog altijd huidige smartwatch-topmodel van Polar, de Grix X2 Pro. En dat klopt op veel punten, maar niet op alle. Er zijn tal van situaties denkbaar waarin de X2 zonder Pro een prima keuze is. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Polar is eindelijk een degelijke inhaalslag aan het maken. Hun optische sensors waren tot voor kort echt een stuk minder dan Garmin, maar ook hier gaan ze goed vooruit.
Nu ze ook nog eens sterk concurreren op prijs zijn ze eindelijk terug een echt alternatief.

Inhaalslag is wat veel van het goede, ze haken aan zou je het in wielertermen noemen. Op prijs waardoor je wat oneffenheidjes vergeeft. Voor wie gewoon een leuke sportwatch wil en zich even niet bekommert om de fijnste finesses die mogelijk zijn of die olympische zekerheid wil over de verschillende registraties, die is hier prima mee uit in een vriendelijke ecosysteem.

Inhaalslag is wat veel van het goede, ze haken aan zou je het in wielertermen noemen. Op prijs waardoor je wat oneffenheidjes vergeeft. Voor wie gewoon een leuke sportwatch wil en zich even niet bekommert om de fijnste finesses die mogelijk zijn of die olympische zekerheid wil over de verschillende registraties, die is hier prima mee uit in een vriendelijke ecosysteem.
Ik ben al blij met de huidige vooruitgang. Aantal jaar geleden een Ignite 2 (geloof ik) gehad. Man, wat was dat een slecht toestel, de hartslag monitoring was abominabel (en dat voor een toestel van Polar!), gps was ook niet al te geweldig, het toestel was traag enz...
Echt gewoon helemaal niet goed.
Dan is het nu al een stuk beter. Maar inderdaad, Polar heeft nog veel werk te verzetten.

Garmin is top, maar de prijs reflecteert dat ook (en te veel, naar mijn mening). Maar stabiel, betrouwbaar en lange batterijduur.

Onlangs een Huawei Watch Fit 4 opgepikt (wilde iets lichters) en wat ik daar krijg van accurate metingen is gewoon top (voor een zeer zachte prijs).

Met de Health Sync app kan ik dan ook nog eens alle data exporteren naar diverse andere omgevingen (Strava sync gaat voor de belangrijkste workouts wel rechtstreeks).
Voorheen moest je daarvoor Huawei Mobile Services installeren (niet zo leuk) maar dat is gelukkig niet meer nodig.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh