Samsung Galaxy Book4 met Snapdragon X Plus Review. Een licht meeneemkantoor.

Lid geworden
mrt 6, 2017
In deze review kijken we naar de Samsung Galaxy Book4 Edge met een Snapdragon X Plus-processor. Een chic portable kantoor met uitstekende mogelijkheden. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Die accuduur is helemaal geweldig. Ik heb een HP EliteBook (Core i7, quadcore HT) met 16 GB RAM en een trage SSD. Die moet ik al op power-safe zetten om maximaal 3 uur gebruik er uit te halen. Voldoende om met een volle accu een treinritje van Amsterdam naar Sittard te overbruggen, maar onvoldoende als je een hele dag in een vergadersessie zit.

Die accuduur is helemaal geweldig. Ik heb een HP EliteBook (Core i7, quadcore HT) met 16 GB RAM en een trage SSD. Die moet ik al op power-safe zetten om maximaal 3 uur gebruik er uit te halen. Voldoende om met een volle accu een treinritje van Amsterdam naar Sittard te overbruggen, maar onvoldoende als je een hele dag in een vergadersessie zit.
Ik gebruik nu een tijdje een arm-machine en het is heerlijk om geen noodzaak te hebben om je adapter mee te nemen.

Ik gebruik nu een tijdje een arm-machine en het is heerlijk om geen noodzaak te hebben om je adapter mee te nemen.
Meenemen van een adapter vind ik niet eens het meest hinderlijke, op de vervelendste momenten moeten zoeken naar een stopcontact zeker wel.

Veel zakelijke/development software loopt helaas niet (of veel te lanzaam door de emulatie) op ARM, dus dat is voorlopig geen optie. Privé zou het deels nog wel een optie zijn, voor het gewone gebruik. Maar ook hier: dev-software, muziekrproductie, gaming etc. is nog niet geweldig.
Wat ik wél laatst zag, is dat er een ARM-versie van Bitwig (mijn favoriete DAW) komt. Aangezien mijn audio-interface een Windows class driver gebruikt, en die dus ook in Win-ARM zou moeten zitten, zou ik mijn muziekproductie bijna op ARM kunnen doen als ik me beperk tot de eigen plugins van Bitwig. Echter, er is nog geen native ASIO driver voor Win-ARM, evenmin als VST's, dus als je het al werkend krijgt, is de latency veel te hoog en niet heel lekker om mee te werken (stond laatste een leuk artikel over in de Duitse c't).
Maar het gaat in elk geval de goede kant op!

Als ik voor mezelf een laptop wil hebben zou ik geen probleem hebben met een ARM model, maar ik ben nu voor een familielid aan het kijken en dan word het toch een wat traditionelere keuze.

Omdat ik het belangrijk vind om uit eerste hand te berichten op deze site, heb ik er dus voor gekozen om een laptop met Snapdragon te gebruiken. In mijn dagelijks gebruik waarbij Office, webbrowsers en Google Drive een centrale rol spelen: functioneert deze laptop prima. Op kantoor heb ik een zware desktop tot mijn beschikking. Voor Office is het mijn fijnste laptop top nu toe. Het was vooral vervelend voor me dat ik geen gebruik kon maken van Google Drive. Tot het beschikbaar komen van een client van Google heb ik als alternatief Mountain Duck gebruikt. De techniek van deze site vereist een laptop en dus kan ik eigenlijk niet zonder laptop, waardoor de accuwerktijd voor mij heel belangrijk is.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh