SATA, SAS, SMR, CMR: dit bepaalt welke harde schijf je nodig hebt

Lid geworden
mrt 6, 2017
Opslag is voor veel techgebruikers allang geen bijzaak meer. Gebruik van de cloud is inmiddels vanzelfsprekend, maar tegelijk groeit de behoefte om zelf de regie over data te houden. Daarmee komt ook de klassieke harde schijf weer nadrukkelijk in beeld. Maar welke schijf past bij welke toepassing? En waarin verschillen consumenten-, nas- en enterprise-modellen nu echt? We gingen in gesprek met Rainer Käse van Toshiba, een van de drie overgebleven fabrikanten van harde schijven. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
In hoeverre zijn HDD voor consumenten straks nog interessant, aangezien de (grote) vraag naar HDD door AI bedrijven?
En wanneer komt er een daling aan in prijs?
Ook een vergelijking met de andere 2 merken was interessant geweest. Waar onderscheidt Toshiba zich?
Alhoewel dit ook een klein beetje een reclame stukje is :geek:

Dit stukje staat er dubbel in "Op de printplaten van servermodellen zitten meer sensoren, waaronder Hall-sensoren voor horizontale en verticale vibraties en extra schoksensoren. De elektronica gebruikt die informatie om bewegingen te compenseren tijdens het lezen en schrijven. Dat is geen overbodige luxe, want schijven draaien – afhankelijk van het model – tussen 5.400 en 15.000 toeren per minuut. "

In hoeverre zijn HDD voor consumenten straks nog interessant, aangezien de (grote) vraag naar HDD door AI bedrijven?
En wanneer komt er een daling aan in prijs?
Ook een vergelijking met de andere 2 merken was interessant geweest. Waar onderscheidt Toshiba zich?
Alhoewel dit ook een klein beetje een reclame stukje is :geek:

Dit stukje staat er dubbel in "Op de printplaten van servermodellen zitten meer sensoren, waaronder Hall-sensoren voor horizontale en verticale vibraties en extra schoksensoren. De elektronica gebruikt die informatie om bewegingen te compenseren tijdens het lezen en schrijven. Dat is geen overbodige luxe, want schijven draaien – afhankelijk van het model – tussen 5.400 en 15.000 toeren per minuut. "
Hoewel Toshiba bij dit artikel geholpen heeft, was het niet de bedoeling het een salespitch te maken;-) De tekorten in iedergeval tot medio volgend jaar onhouden. De prijzen zullen dalen, maar niet meer zakken naar het punt waar het was.

De prijzen zullen dalen, maar niet meer zakken naar het punt waar het was.

Het zelfde verhaaltje voor geheugen modules.
En ja ik denk dat ik mijn upgrade planning hier ook op ga aanpassen.
Misschien meer sneller naar DDR6 gaan kijken, en DDR5 na een enkele koop wellicht laten voor wat het is.

Misschien meer sneller naar DDR6 gaan kijken, en DDR5 na een enkele koop wellicht laten voor wat het is.

Dat de prijs daarvan beter gaat zijn geloof ik niet in. Daar zal de AI markt ook direkt in duiken. Kans is groter dat DDR5 het nieuwe DDR4 wordt.

HDD's blijven voor mij de beste optie voor offline back-up, alle actief gebruikte opslag is hier inmiddels SSD.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh