Signify brengt WK-actie naar de woonkamer door verlichting af te stemmen op live wedstrijddata

Lid geworden
mrt 6, 2017
Signify brengt speciale functionaliteit naar zijn slimme verlichting tijdens het WK voetbal van 2026. Sportliefhebbers en bezitters van Philips Hue- en Philips Smart Lighting-verlichting zullen namelijk aan de slag kunnen met Sports Live, dat in real-time actiemomenten omzet in lichteffecten. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Signify lijkt compleet de weg kwijt te zijn. In plaats van betaalbare producten te maken die lang meegaan, kiezen ze er voor om features te maken waar slechts een zeer selecte groep kopers op zit te wachten. Als je een Hue lamp koopt, koop je veel te dure producten, die de beloofde 15-20.000 uren bij lange na niet halen.

Hue begint meer weg te hebben van een kermisattractie dan dat het nog iets met sfeerverlichting te maken heeft.
Ik wilde m'n set uitbreiden maar de Hue prijzen zijn zo extreem geworden dat ik wat ik had er uit heb gedaan en voor minder geld dan de Hue uitbreiding mij ging kosten het hele huis heb voorzien van Tapo verlichting van TP-Link en dat bevalt uitstekend.

Ik wilde m'n set uitbreiden maar de Hue prijzen zijn zo extreem geworden dat ik wat ik had er uit heb gedaan en voor minder geld dan de Hue uitbreiding mij ging kosten het hele huis heb voorzien van Tapo verlichting van TP-Link en dat bevalt uitstekend.
Ik gebruik in de woonkamer en tuin nu E27 RGB lampen van Tuya. Ze zijn vrijwel net zo goed als Hue, en laten zich ook prima met de Hue bridge pairen. Hue: 40 euro. Tuya: nog geen 6 euro destijds bij AliExpress.
En in mijn home-office heb ik een plafond-rail gemaakt met 5 GU10 spots. Kost bij Hue per lampje: 40 euro. Bij AliExpress: 6 euro. Toegegeven: de diffuser in de Hue's is beter, vooral bij RGB. Maar dat verantwoordt niet het prijsverschil. Of doe nog gekker: de Hue Perifo plafondrail met 4 RGB spots, Minimaal 500 euro. Mijn plafondrail kostte 70 euro bij de Lamp & Licht Outlet, inclusief 5 spotjes (zonder lampen). Dus ik was klaar voor 100 euro met 5 AliExpress lampen erbij.
Daarnaast heb ik ook nog een tweede Zigbee netwerk opgezet via een USB-stickje in een RPi4 waarop HomeAssistant draait. Want de AliEpress sensors van 4 euro werken niet op de Hue bridge omdat die eigenlijk niet volledig Zigbee compatible is, maar alleen LightLink ondersteunt, wat een simpele PIR sensor meestal dus niet doet. Ook zijn die goedkope sensortjes geen Zigbee-router, maar aangezien er meestal wel een lamp in de buurt staat, vind ik dat geen probleem. Dus een deel van het netwerk, wat min of meer autonoom moet reageren, draait volledig offline op de RPi4, en alle lampen die ik ook wel eens met de hand wil aanpassen, zitten op de Hue bridge zodat ze met de app te besturen zijn. Maar ook die lampen heb ik in HomeAssistant staan en worden via allerhande schema's automatisch aangestuurd.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh