Sony stopt met de productie van bepaalde blu-ray- en optische opneembare schijven

Lid geworden
mrt 6, 2017
Sony is gestopt met de productie van bepaalde blu-ray opneembare schijven en andere optische schijven als eerste stap, aangezien de vraag naar optische opslag daalt. De Tagajyo-fabriek in Miyagi, Japan, is de laatste fabriek van Sony die 128 GB BDXL Blu-ray opneembare schijven kan produceren. Sony biedt vrijwillig ontslag aan voor 250 van de 670 werknemers in de fabriek. Sony was al eerder gestopt met de productie van kleinere blu-ray opneembare schijven voor consumenten. Ook professionele en archiveringsschijven worden stopgezet. Deze schijven blijven te koop totdat de voorraad is uitverkocht. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Voor mijn retro collectie gebruik ik regelmatig nog wel eens een CD-R/RW of DVD-R/RW of anders 3.5 en 5.25 diskettes.
Daar ben ik voor mezelf wel e.e.a aan het opkopen om een voorraadje te houden. Wel alleen voor software, niet meer voor films (wat ik in verleden wel deed)

Blu-Ray heb ik eigenlijk nooit gehad. (behalve de PS4). Volgens mij is Blu-Ray ook nooit zo interessant geweest voor de filmliefhebbers/downloaders om als schijfje te gebruiken. Deze waren nogal wat duurder t.o.v de CD/DVD

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh