Sony Xperia 1 VII Review. Sony maakt van zijn smartphone weer iets bijzonders

Lid geworden
mrt 6, 2017
De introductie van het nieuwe topmodel uit de Sony Xperia-reeks is ieder jaar weer een moment waar we naar uitkijken. Natuurlijk zijn we ook nu weer benieuwd naar de uitslag van de tests voor deze review van de Xperia 1 VII. Inderdaad, alweer het zevende model in deze reeks. Zoals we gewend zijn van dit merk is er in technisch opzicht flink uitgepakt, en steekt het toestel weer nét even anders in elkaar dan verwacht. Echt Only Sony ... ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik houd wel van de eigenzinnigheid van Sony eerlijk gezegd, maar de prijs houd je wel tegen om naar de winkel te rennen. Ik had jaren geleden (voor mijn overstap naar het IOS eco systeem) een Sony Android en die was net dat tikkeltje anders dan de Samsung die ik er voor had, hetgeen hem ontegenspreklijk beter maakte.. Toen was het nog de mode om een "kleine" gsm te hebben, terwijl dit tegenwoordig zo groot moet zijn dat je hem niet meer met een hand kan bedienen..
Leuk toestel als je hem met een deal via je provider kan aanschaffen of via je bedrijf maar voor partikulieren lijkt me dit net een brug te ver.. (qua prijs bedoel ik dan)

Ik houd wel van de eigenzinnigheid van Sony eerlijk gezegd, maar de prijs houd je wel tegen om naar de winkel te rennen. Ik had jaren geleden (voor mijn overstap naar het IOS eco systeem) een Sony Android en die was net dat tikkeltje anders dan de Samsung die ik er voor had, hetgeen hem ontegenspreklijk beter maakte.. Toen was het nog de mode om een "kleine" gsm te hebben, terwijl dit tegenwoordig zo groot moet zijn dat je hem niet meer met een hand kan bedienen..
Leuk toestel als je hem met een deal via je provider kan aanschaffen of via je bedrijf maar voor partikulieren lijkt me dit net een brug te ver.. (qua prijs bedoel ik dan)
Helemaal mee eens, ik mis echt hun compact lijn

Raar dat de camera dan zo'n tegenvaller is. Terwijl fotograferen een van de meestgebruikte functies van een smartphone is. Enig idee waarom?

Het word niet als een minpunt genoteerd dus is het echt een tegenvaller?
Ja, ze hebben veel beter in huis qua techniek.
Is mij wel vaker opgevallen.
Dat de concurentie betere techniek van Sony in hun smartphones heeft dan Sony zelf gebruikt.

Tja betreffende de Sony smartphone hmm al een flop in wording of is het al, zal echt wat aan die prijs moeten worden gedaan.
Snap het niet waarom Sony hun smartphone tak zo verprutst, ze maakten eerder prachtige toestellen maar nu veelste duur.
Kwestie van tijd dat ze deze tak gaan verkopen en dat een ander merk dit overneemt net als HMD met Nokia.
Tis leuk dat de opslag kan worden uitgebreid en dat er een hoofdtelefoon aansluiting op zit, maar voor die prijs of dat mensen over de streep gaat trekken?

Laatst bewerkt:
Heeft Sony ook leuke telefoons tot €300?

Raar dat de camera dan zo'n tegenvaller is. Terwijl fotograferen een van de meestgebruikte functies van een smartphone is. Enig idee waarom?
Sony's camera software en algoritme werkt gewoon niet zo goed als de concurrentie op auto-stand. Om er het meeste uit te halen moet je ermee werken zoals je met een gewone camera zou werken (stoeien met diafragma, witbalans enz...). Er zit meer in maar je moet ook meer moeite doen om het eruit te halen.

Sony's camera software en algoritme werkt gewoon niet zo goed als de concurrentie op auto-stand. Om er het meeste uit te halen moet je ermee werken zoals je met een gewone camera zou werken (stoeien met diafragma, witbalans enz...). Er zit meer in maar je moet ook meer moeite doen om het eruit te halen.
Dat is typisch Sony en dat doen ze met bijna alles, ik heb wel eens de indruk dat het bedrijfsmotto is "hier heb je de basis....maak er wat van", je hebt daarvoor meestal dan wel een overdaad aan instellingen.
Mijn tv kan een bijna cinematisch beeld neerzetten wat geweldig is voor games en films, je bent dan wel een poosje bezig want zo uit de doos is het er niet.
Post automatically merged:

Heeft Sony ook leuke telefoons tot €300?
Nee, je ziet onder €300 alleen oude modellen die vaak geen updates meer krijgen, een model van vorig jaar is er nog voor €399 en alleen bij Sony zelf te bestellen.

Laatst bewerkt:
Nee, je ziet onder €300 alleen oude modellen die vaak geen updates meer krijgen, een model van vorig jaar is er nog voor €399 en alleen bij Sony zelf te bestellen.

Dan blijf ik sws bij Oppo.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh