Spotify waarschuwt: prijsverhogingen zullen in de toekomst met kortere tussenpozen plaatsvinden

Lid geworden
mrt 6, 2017
Spotify vernieuwt zijn prijsstrategie. In plaats van de tarieven jarenlang ongewijzigd te laten, is de streamingdienst van plan de prijzen regelmatig aan te passen. Co-President en Chief Business Officer Alex Norström rechtvaardigde de koerswijziging in een interview met de Financial Times door te stellen dat er aanpassingen zullen worden doorgevoerd wanneer deze zinvol zijn voor het bedrijf – vergezeld door nieuwe diensten of functies die de hogere prijs rechtvaardigen. Na de laatste verhoging in mei 2025, staan verdere verhogingen gepland in de eerste Europese landen vanaf september 2025; een aanpassing hier zal waarschijnlijk snel volgen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Het nieuwe zaken doen, bied een dienst aan voor weinig of zelf voor "niets", slik een aantal jaar verlies, en als er eenmaal genoeg gebruikers in de fuik zijn gelokt gaat het grote prijzenfestijn beginnen.
Waarom mensen hier massaal in blijven trappen is mij een raadsel.

Het nieuwe zaken doen, bied een dienst aan voor weinig of zelf voor "niets", slik een aantal jaar verlies, en als er eenmaal genoeg gebruikers in de fuik zijn gelokt gaat het grote prijzenfestijn beginnen.
Waarom mensen hier massaal in blijven trappen is mij een raadsel.

Is toch hetzelfde als jouw game abonnement?
Kost ook bijna niks, maar dat kan niet zo door blijven gaan. Toch trappen mensen erin.:p

Laatst bewerkt:
Nee, na jaren lang wachten op het hi-fi abbo en nu deze prijzen.
Nee, geen interesse meer in hi-fi streaming(betaald).
Geloof 12,99 is het nu en binnen een paar jaar 14,99, laat staan de hi-fi versie?
Houd het wel bij mijn grote cd-collectie.

Typo 2 moest een 1 zijn.

Laatst bewerkt:
Nee, na jaren lang wachten op het hi-fi abbo en nu deze prijzen.
Nee, geen interesse meer in hi-fi streaming(betaald).
Geloof 12,99 is het nu en binnen een paar jaar 24,99, laat staan de hi-fi versie?
Houd het wel bij mijn grote cd-collectie.

Ik hoef op zich geen extreem goede kwaliteit. Daar is mijn audio setup ook niet naar.
Meeste speel ik via YT en zo nu en dan een CD, of een FLAC rip daarvan op de PC.

Is toch hetzelfde als jouw game abonnement?
Kost ook bijna niks, maar dat kan niet zo door blijven gaan. Toch trappen mensen erin.:p
Dan ben je dus gewoon slecht geïnformeerd, Sony en Microsoft draaien zeer behoorlijke winsten met hun gaming diensten en blijken dus een behoorlijke balans te hebben tussen omzet, winstmarge en de kostprijs voor de gebruiker.
Ook zou ik dergelijke gevestigde bedrijven niet willen vergelijken met de start-ups van de afgelopen 10/15 jaar die zich middels forse verliezen een markt in hebben gewerkt en die de verliezen toch echt een keer terug willen zien, de geldschieters hebben niet het eeuwige geduld.

Dus nee, het is niet hetzelfde als mijn gameabonnement.

Dan ben je dus gewoon slecht geïnformeerd, Sony en Microsoft draaien zeer behoorlijke winsten met hun gaming diensten en blijken dus een behoorlijke balans te hebben tussen omzet, winstmarge en de kostprijs voor de gebruiker.
Ook zou ik dergelijke gevestigde bedrijven niet willen vergelijken met de start-ups van de afgelopen 10/15 jaar die zich middels forse verliezen een markt in hebben gewerkt en die de verliezen toch echt een keer terug willen zien, de geldschieters hebben niet het eeuwige geduld.

Dus nee, het is niet hetzelfde als mijn gameabonnement.

Elders zei je dat het zo "goedkoop" was...
Leuke lokkertjes om je klanten binnen te halen.
Dus zeker wel hetzelfde. Dat ze nu al winst maken staat daar los van.
Eenmaal een monopolie, geen losse game meer te krijgen via andere wegen, en alleen nog streaming mogelijk gooien ze gewoon de prijzen omhoog.
Dat ze nu Activision hebben is al een begin.

Elders zei je dat het zo "goedkoop" was...
Voor wat ik er voor heb vind ik het ook goedkoop, voor een relatief klein bedrag honderden games uitproberen, wat je bevalt spelen en ook geeft Game Pass leuke kortingen bij het kopen van games, dus als ik het abonnement stopzet heb ik nog steeds waar voor m'n geld.
Extreem goedkoop of gratis is het nooit geweest dus het vergelijk met de manier waarop bedrijven als Spotify en Netflix klanten hebben gelokt gaat ook niet op.

Een monopolie zie ik zo gauw niet gebeuren want er zijn genoeg spelers in de markt en er komen ook steeds nieuwe bij, dat gamen uiteindelijk hoofdzakelijk abonnement en/of streaming wordt lijkt me onvermijdelijk en dat vind ik niet zo'n punt zolang er maar single player games blijven, het enige online dat mij tegenstaat is multiplayer.

Dat neemt niet weg dat de prijzen wel alsmaar hoger zullen worden. Omdat ze het kunnen doen. En dat was mijn punt in de post die maakte....
Als je dan vind dat ze "erin trappen" bij Spotify.... M$ doet hetzelfde uiteindelijk.

Dat neemt niet weg dat de prijzen wel alsmaar hoger zullen worden. Omdat ze het kunnen doen. En dat was mijn punt in de post die maakte....
Als je dan vind dat ze "erin trappen" bij Spotify.... M$ doet hetzelfde uiteindelijk.
Ik blijf een vergelijk van Spotify met Microsoft/Sony totaal onzinnig vinden, Spotify is begonnen met dik 10 jaar verlies en dat is gefinancierd door durfinvesteerders (niet te verwarren met sinterklaas), nu moet er winst worden gemaakt en 10 jaar wanbeleid (te lage prijzen) worden terugbetaald.
Spotify is een one trick pony die dat alleen maar kan doen met een prijsstelling die flink uit de pas gaat lopen met de verleende dienst en of dat goed gaat uitpakken moeten ze maar afwachten, en dat is wat ik bedoel met het nieuwe zaken doen.

Sony en Microsoft zijn gevestigde bedrijven die al decennia lang winsten boeken met een breed aanbod en als er al een keer een onderdeel verlies maakt kunnen ze dat ondervangen met de overige bedrijfsresultaten en in het ergste geval zelfs afschrijven, daar is dus geen buitenproportioneel prijsbeleid voor nodig.

Wat het gameabonnement betreft, zolang ik elke maand zeker 3 nieuwe titels kan spelen die aanschaf tussen de 150 tot 250 euro kosten is de abonnementsprijs meer dan redelijk.
ik ben me er ook van bewust dat je geen halve hobby kan hebben.

Ik blijf een vergelijk van Spotify met Microsoft/Sony totaal onzinnig vinden,
Ik niet.
De ene doet muziek, de ander games.
Dat alles achter een steeds duurder wordend abbonement.

Dat Spotify de prijzen verhoogd vind je blijkbaar niet oke.
Maar door M$ in het O-tje genomen worden wel. :p

Laatst bewerkt:
Ik niet.
De ene doet muziek, de ander games.
Dat alles achter een steeds duurder wordend abbonement.

Dat Spotify de prijzen verhoogd vind je blijkbaar niet oke.
Maar door M$ in het O-tje genomen worden wel. :p
Tja, dan lukt begrijpend lezen kennelijk niet.

Tja, dan lukt begrijpend lezen kennelijk niet.
Je meet met 2 maten. Klagen tegenover Spotify, terwijl bij gaming hetzelfde gebeurt...maar dat treft jou.
Heel je verhaal over verliezen en winsten maakt in deze helemaal niks uit. Maar je kan natuurlijk altijd het verhaal een andere wending proberen te geven...maar helaas :d :ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
Ik volg best wel wat artiesten op Spotify, en dan vooral artiesten die je niet op de radio zult horen (Nightwish, Ghost, Avenged Sevenfold, Dream Theater, Symphony X e.d.). Daar blijft Spotify gewoon een goed platform voor. Ook de playlists en het gemak waarmee je zoekt, afspeelt, koppelt aan je domotica e.d. zijn gewoon goed. Fysieke media vind ik niet meer van deze tijd; ik heb echt geen zin om schijfjes in of op een afpspeelapparaat te stoppen. Ik wil gewoon een commando geven aan een speaker die een artiest of een platlist voor me afspeelt.
Vroeger gaf ik 50-100 euro per maand uit voor 3-4 albums. Tegenwoordig betaal ik 18 euro per maand voor Basic Family (hetzelfde als premium, maar dan zonder podcasts), en dat wordt door mij, mijn vrouw en onze zoon gebruikt. Dat vind ik nog prima betaalbaar voor een onbeperkte streamingsdienst zonder reclame.

Je meet met 2 maten. Klagen tegenover Spotify, terwijl bij gaming hetzelfde gebeurt...maar dat treft jou.
Heel je verhaal over verliezen en winsten maakt in deze helemaal niks uit. Maar je kan natuurlijk altijd het verhaal een andere wending proberen te geven...maar helaas :d :ROFLMAO:
Het hele verhaal maakt t.a.v. de prijsverhogingen die bij veel van de "nieuwe" bedrijven extreem zijn wel degelijk uit, maar je gooit alles op één hoop en kiest er voor om onderbouwingen te laten voor wat ze zijn en te counteren met gemakzuchtige onderbuik reacties en lollige emoji's omdat je een hekel hebt aan Microsoft en de zaak niet objectief kan bekijken en bediscussiëren.
Dan krijg je dus een "discussie" op een scholpleintjes niveau van 12 jarigen waar ook dingen als M$ en NGreedia ineens schijtlollig zijn, zelfs een feitelijke onderbouwing over hoe ik op dit moment door Microsoft "in het O-tje" wordt genomen ontbreekt.

Als je feiten en onderbouwingen niet belangrijk vindt en laat blijken dat wat anderen te zeggen hebben je totaal niet interesseert door er niet op in te gaan kan je net zo goed niet discussiëren.

Het hele verhaal maakt t.a.v. de prijsverhogingen die bij veel van de "nieuwe" bedrijven extreem zijn wel degelijk uit, maar je gooit alles op één hoop en kiest er voor om onderbouwingen te laten voor wat ze zijn en te counteren met gemakzuchtige onderbuik reacties en lollige emoji's omdat je een hekel hebt aan Microsoft en de zaak niet objectief kan bekijken en bediscussiëren.
Dan krijg je dus een "discussie" op een scholpleintjes niveau van 12 jarigen waar ook dingen als M$ en NGreedia ineens schijtlollig zijn, zelfs een feitelijke onderbouwing over hoe ik op dit moment door Microsoft "in het O-tje" wordt genomen ontbreekt.

Als je feiten en onderbouwingen niet belangrijk vindt en laat blijken dat wat anderen te zeggen hebben je totaal niet interesseert door er niet op in te gaan kan je net zo goed niet discussiëren.

Jij lult maart mooi een eind weg...
Jij valt onder de groep die erin trapt bij M$. Dat je reacties erop niet kunt verkroppen, omdat jij in het zelfde schuitje zit, maar dan niet een muziek platform, maar een game platform.
En dan komt er een heel boekwerk over verliezen en winsten van bedrijven. Wat er verder niks mee te maken heeft of jij er nou wel intrapt of niet. Naarmate ze groter worden gaan ze ook steeds meer vragen.
Dat zag je bij een Ziggo op de kabel ook... Ze konden vragen wat ze willen, en doen wat ze willen. Alleen komen ze nu van een koude kermis thuis nu er glas is, en mensen massaal weglopen.

Als jij op alles onderbouwingen wilt, kun je beter naar de buren gaan. Daar kun je verdere verhalen ook wel kwijt.

En ach, jij maakt zeker nooit eens een geintje.... Ga lekker in een hoekje zitten janken, zuurpruim :p :ROFLMAO:

Een fijne dag verder!

Als ik een liedje wil luisteren wil ik er niet over hoeven na te denken hoeveel geld het mij per minuut kost om een liedje te luisteren, daarom heb ik mijn muziekcollectie gewoon op de telefoon en op de pc. Hetzelfde geld voor mij met games, ik koop ze liever en speel ze dan ook goed uit in plaats van half elke maand 5 verschillende games uit te proberen die ik eigenlijk nooit wilde spelen.

Jij lult maart mooi een eind weg...
Jij valt onder de groep die erin trapt bij M$. Dat je reacties erop niet kunt verkroppen, omdat jij in het zelfde schuitje zit, maar dan niet een muziek platform, maar een game platform.
En dan komt er een heel boekwerk over verliezen en winsten van bedrijven. Wat er verder niks mee te maken heeft of jij er nou wel intrapt of niet. Naarmate ze groter worden gaan ze ook steeds meer vragen.
Dat zag je bij een Ziggo op de kabel ook... Ze konden vragen wat ze willen, en doen wat ze willen. Alleen komen ze nu van een koude kermis thuis nu er glas is, en mensen massaal weglopen.

Als jij op alles onderbouwingen wilt, kun je beter naar de buren gaan. Daar kun je verdere verhalen ook wel kwijt.

En ach, jij maakt zeker nooit eens een geintje.... Ga lekker in een hoekje zitten janken, zuurpruim :p :ROFLMAO:

Een fijne dag verder!
Als dit het niveau wordt is het wel klaar ja, wat een zwaktebod.

Jij wilt gewoon een discussie voeren die niks met de kern van mijn reactie in begin te maken heeft. Daar heb ik geen zin in
En als je dat dan een zwaktebod noemt, kun je wat mij betreft in de stront zakken, pisvlek :ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh