Streamingstrijd in Nederland: Amazon Prime Video blijft Netflix voor in Q1 2026

Lid geworden
mrt 6, 2017
Amazon Prime Video heeft zijn koppositie op de Nederlandse streamingmarkt in het eerste kwartaal van 2026 weten vast te houden. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van JustWatch, gebaseerd op gebruikersinteracties op het platform in Nederland. Volgens de kwartaaldata bleef Prime Video gedurende januari, februari en maart stabiel op 23 procent marktaandeel. Daarmee blijft de dienst duidelijk voor op een groep directe concurrenten waarin Netflix, Disney+ en HBO Max dicht bij elkaar zitten. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik had Netflix Premium, met bijbetalen voor account-delen, pakweg 25 euro per maand. Tot het opeens niet meer werkte. Zelf alles uitgesloten, niks gevonden. De helpdesk gebeld: "hebt u een VPN". Ik: "nee ik gebruik geen VPN voor Netflix, alleen mijn werk-laptop heeft een VPN naar een Nederlands IP". Netflix: "Ja maar ELK vpn kan dit veroorzaken, daar kunnen we u dan helaas niet meer mee helpen".
En daar bleef het bij, want volgens hem was er logica in de VS die bepaalde dat ons IP-adres een VPN gebruikte en daar konden ze in NL niks tegen doen. En dat werd op een uiterst arrogante en belerende toon gezegd en ik moest me daar maar bij neerleggen.
Ik heb nog tijdens het gesprek mijn abo opgezegd en Prime afgesloten.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh