Synology DS225 Plus Review. Een veelzijdige, maar bescheiden NAS

Lid geworden
mrt 6, 2017
Vandaag is het de beurt aan de Synology DS225+ om in een review op TechnologyInsider te verschijnen. Deze nas is het instapmodel van de Synology Plus-serie van dit jaar. Hij biedt ruimte aan twee SATA-schijven of -ssd’s en heeft twee netwerkaansluitingen, waarvan er een op de hogere 2,5-gigabitsnelheid werkt. In dit artikel leggen we uit wat je van de DS225+ mag verwachten. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Interessant artikel Frank.

Mooi dat je ook vermeldt dat het een model is voor als je de instapmodellen net wat ontgroeid bent

Ik vind het soms best lastig om de line-up van Synology te begrijpen.

Is er een bepaalde logica om de NAS modellen te sorteren van eenvoudigste instapmodel tot meest uitgebreide vlaggenschip?

Interessant artikel Frank.

Mooi dat je ook vermeldt dat het een model is voor als je de instapmodellen net wat ontgroeid bent

Ik vind het soms best lastig om de line-up van Synology te begrijpen.

Is er een bepaalde logica om de NAS modellen te sorteren van eenvoudigste instapmodel tot meest uitgebreide vlaggenschip?
De echte instappers zijn de J-modellen, vaak uitgevoerd met een simpele J-processor. De modellen zonder toevoeging zijn standaardmodellen. Bij de plusmodellen wordt het leuk, duurder en krachtiger dankzij Intel en AMD-chips. Het eerste getal slaat op het maximale aantal schijven dat je kunt aansturen. Bij dit model blijft het bij 2, bij de 725+ is er ruimte voor 2 schijven, maar kun je een externe behuizing met nog eens vijf disks koppelen, vandaar 7. 2+5 is natuurlijk zeven. De 925+ heeft vier inbouwruimtes en kan gekoppeld worden met 5, 4+5=9. De 25 slaat op het modeljaar. Synology biedt ongeveer zeven jaar ondersteuning. Heb je nu een model uit de 18-serie dan is het tijd om een upgrade/vervanging te overwegen.

Jarenlang een Synology gebruiker geweest en altijd naar volle tevredenheid.
Misschien toch maar een keer overwegen als er een leuke aanbieding voorbij komt. Ik zou persoonlijk dan wel voor het + model gaan.

De echte instappers zijn de J-modellen, vaak uitgevoerd met een simpele J-processor. De modellen zonder toevoeging zijn standaardmodellen. Bij de plusmodellen wordt het leuk, duurder en krachtiger dankzij Intel en AMD-chips. Het eerste getal slaat op het maximale aantal schijven dat je kunt aansturen. Bij dit model blijft het bij 2, bij de 725+ is er ruimte voor 2 schijven, maar kun je een externe behuizing met nog eens vijf disks koppelen, vandaar 7. 2+5 is natuurlijk zeven. De 925+ heeft vier inbouwruimtes en kan gekoppeld worden met 5, 4+5=9. De 25 slaat op het modeljaar. Synology biedt ongeveer zeven jaar ondersteuning. Heb je nu een model uit de 18-serie dan is het tijd om een upgrade/vervanging te overwegen.
Bedankt Frank,
Dan is het voor mij tijd om naar een vervanger te kijken.
De DS225+ met met twee flinke harddisks lijkt me dan een goede kanshebber.
En gelijk uitbreiden naar het maximale systeemgeheugen van 6GB, zodat ik weer 7 jaar vooruit kan. :-)

Leuke nas, 8 gb erbij inproppen en je hebt een leuke standaard/ opstap nas.
Grootste nadeel is het schijven probleem, dat de lijst nog steeds zo beperkt is.
En de concurrentie zit niet stil, als je ziet wat die uitbrengen.
Synology, kan dan de naam hebben de goede software, maar hoor veel mensen twijfelen of ze weer een nas van Synology gaan kopen(waaronder ik).

Leuke nas, 8 gb erbij inproppen en je hebt een leuke standaard/ opstap nas.
Grootste nadeel is het schijven probleem, dat de lijst nog steeds zo beperkt is.
En de concurrentie zit niet stil, als je ziet wat die uitbrengen.
Synology, kan dan de naam hebben de goede software, maar hoor veel mensen twijfelen of ze weer een nas van Synology gaan kopen(waaronder ik).
Let op, je kunt er maximaal 4GB bij doen.

Ik lees net dat er vanaf DSM7.3 alsnog HD's gebruikt kunnen worden die niet van Synology zijn.

Dat lijkt me goed nieuws, omdat er nu ook iets gunstiger geprijsde HD's in kunnen.

Maar zou dat in DSM7.4 weer anders kunnen zijn? En als er dan HD's van een ander merk in zitten, kan Synology de functionaliteit verminderen?

Ik ben erg tevreden over mijn Synology NASsen en wil er graag bij blijven, maar een beetje zekerheid is ook fijn als ik een nieuwe koop.

Goedemorgen, ik lees met veel interesse de reviews van Synology nassen. Zelf heb ik de DS118 en er staat 5Gb aan data op. Vanaf mijn PC log ik altijd op mijn user map in. Zodra ik bestanden ga verplaatsen, verwijderen e.d. dan merk ik een enorme vertraging omdat de Nas op de achtergrond indexeert.

Het liefste zou ik alles ook nog in Synology Photo willen hebben maar dan is er helemaal niet meer mee te werken.

Zou de DS225+ wel voldoen of is daar echt de DS725 serie voor nodig?

Met vriendelijke groet,
Eric

Goedemorgen, ik lees met veel interesse de reviews van Synology nassen. Zelf heb ik de DS118 en er staat 5Gb aan data op. Vanaf mijn PC log ik altijd op mijn user map in. Zodra ik bestanden ga verplaatsen, verwijderen e.d. dan merk ik een enorme vertraging omdat de Nas op de achtergrond indexeert.

Het liefste zou ik alles ook nog in Synology Photo willen hebben maar dan is er helemaal niet meer mee te werken.

Zou de DS225+ wel voldoen of is daar echt de DS725 serie voor nodig?

Met vriendelijke groet,
Eric
Voor dat doel, zou ik aanraden om het werkgeheugen van de DS225+ op te waarderen met een extra 4GB DDR4 SO-DIMM van 2 naar 6 GB, dat kost zo'n 50 euro.

Dank u voor uw snelle antwoord. Heeft u enig idee wat de verhouding is in snelheid DS118/DS225+. Geen enkele review geeft daar een antwoord op, want wat goed meetbaar is is de doorvoersnelheid.

Dank u voor uw snelle antwoord. Heeft u enig idee wat de verhouding is in snelheid DS118/DS225+. Geen enkele review geeft daar een antwoord op, want wat goed meetbaar is is de doorvoersnelheid.
Die DS118 had een Realtek RTD1296, de DS225+, een Intel Celeron J4125. Die Celeron is zo'n 5x zo snel als die Realtek. Het is lastig een exact antwoord te geven omdat ik geen Synology-product tot mijn beschiking heb om de prestaties te vergelijken. In mijn huidige tests is ook een test met Geekbench te vinden. Dat geeft een indruk van de processorprestaties.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh