Thermal Grizzly verkoopt delidded Ryzen 7 9850X3D met garantie voor 749 euro

Lid geworden
mrt 6, 2017
Thermal Grizzly biedt de AMD Ryzen 7 9850X3D nu ook aan in een zogenoemde delidded-variant. Daarbij is de heatspreader van de processor verwijderd, een ingreep die normaal gesproken risico’s met zich meebrengt en de fabrieksgarantie kan beïnvloeden. Het bedrijf levert de aangepaste CPU echter met eigen garantie en uitgebreide documentatie. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Als je echt het uiterste wil halen uit je dure CPU zie ik dit wel als een must. Voor "normale" gebruikers niet echt nodig. Ik weet dat er al jaren een markt is en dat zij dit al jaren doen (vroeger via de webshop van Caseking). Ze hebben dus wel wat ervaring en de garantie is ook mooi meegenomen natuurlijk ;)

Het Uiterste. Dan kan je beter wachten op een nieuwere generatie processor. Die zonder deze aanpassingen al sneller gaat zijn. (waarschijnlijk voor 749 euro heb je dan het top model)
Plus je hebt dan ook meteen de nieuwste technologie aanwezig.

Deze cpu blijft gewoon een Zen 5 Granite ridge en daar is dan ook alles mee gezegd.

Het Uiterste. Dan kan je beter wachten op een nieuwere generatie processor. Die zonder deze aanpassingen al sneller gaat zijn. (waarschijnlijk voor 749 euro heb je dan het top model)
Plus je hebt dan ook meteen de nieuwste technologie aanwezig.

Deze cpu blijft gewoon een Zen 5 Granite ridge en daar is dan ook alles mee gezegd.
Natuurlijk, maar hoe lang kan je blijven wachten ;)

Als iemand me vraagt wanneer het HET moment is om een nieuwe PC te kopen zeg ik altijd, wanneer je hem nodig hebt, prijzen veranderen en ook hardware veranderd. En voor sommigen is dit een hobby waar ze zo ver mogelijk proberen te geraken met de hardware die ze hebben en dan is delidden een manier om je CPU beter te kunnen koelen.

Ik zou het niet doen maar ieder zijn hobby natuurlijk en dit is dus voor de echte overklokkers, ik weet dat hij vroeger bijvoorbeeld ook bepaalde tier processoren aanbood, de echt snellere dan een andere bijvoorbeeld.

En voor sommigen is dit een hobby waar ze zo ver mogelijk proberen te geraken met de hardware die ze hebben en dan is delidden een manier om je CPU beter te kunnen koelen.

Het is in feite zinloos en een tijdverdrijf, net als gamen dat is

Het is in feite zinloos en een tijdverdrijf, net als gamen dat is
Tja, voor sommigen blijkbaar niet. Ik hou er mij ook niet mee bezig eerlijk gezegd.. Hoogstens iets dat standaard in de Bios kan :)

Tja, voor sommigen blijkbaar niet. Ik hou er mij ook niet mee bezig eerlijk gezegd.. Hoogstens iets dat standaard in de Bios kan :)

Idd,

Enige wat ik echt interessant vind is het undervolten, zodat hij de boostclocks beter vasthoudt.
De 9850X3D tov de 9800X3D is al geeneens de moeite waard. Ingame heb je het dan over enkele FPS, soms zelfs slechter dan de 9800X3D, maar dat kunnen ook meetafwijkingen zijn.
Een gedelidde 9850X3D gaat voor die lucht of watergekoelde set echt geen merkbaar verschil opleveren.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh