Ubiquiti UNAS-4 & UNAS-2 aangekondigd: compacte NAS modellen met stevige specs

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Interessant, zou hem zeker een keer willen testen ;)
Ik denk dat het zeker interessant is om een nieuwe uitdager te hebben (alhoewel helemaal nieuw is dit natuurlijk niet) op de home markt. Ben eigenlijk wel benieuwd wat er allemaal mogelijk is of wordt op dit platform. Zou het de richting van Synology uitgaan met allerhande extra apps en integraties of blijft het bij een pure NAS. Ik denk dat er een markt is voor beiden eerlijk gezegd, heel wat gebruikers die een NAS kopen doen eigenlijk enkel backup of gewoon file storage en gebruiken al het extra helemaal niet.. En dat is zelfs zo bij bedrijven die hun applicaties op windows dienen te draaien (of linux) en dit niet op hun NAS kunnen implementeren.

Deze NAS zijn echt alleen netwerkopslag. Er is geen bureaublad, geen functionele uitbreidingen, je kunt niet virtualiseren, mediaservices draaien of een camera aansluiten. Laat je niet misleiden, niet elke "NAS" is een "NAS" in de zin zoals we die kennen van Synology. In een jaar is het OS wel iets verbeterd, sinds de UNAS Pro maar ook niet schokkend. Zaken als iSCSI enzo ontbreken. Maar het is een leuke ontwikkeling.

Deze NAS zijn echt alleen netwerkopslag. Er is geen bureaublad, geen functionele uitbreidingen, je kunt niet virtualiseren, mediaservices draaien of een camera aansluiten. Laat je niet misleiden, niet elke "NAS" is een "NAS" in de zin zoals we die kennen van Synology. In een jaar is het OS wel iets verbeterd, sinds de UNAS Pro maar ook niet schokkend. Zaken als iSCSI enzo ontbreken. Maar het is een leuke ontwikkeling.
Uiteraard zijn ze nog niet op het niveau van Synology en ik vraag me af of dat de bedoeling is, maar het blijft zoals ik zei een goed alternatief, prijs/prestaties is het veel interessanter dan Synology als je puur op zoek bent naar opslag (en laat ons eerlijk zijn, de meeste gebruikers doen dit ook en gebruiken hem als storage solution). Maar voor diegene die weten wat een synology kan is dit natuurlijk enkel een storage ding..

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh