Vakantie topic

Van der Berg

Kenner
Lid geworden
mei 22, 2024
De vakantie topic. Hierin kan over vakantie gaan en de plekken waar jullie zijn gegaan en of willen gaan en jullie ervaringen en aanraders:
Post automatically merged:

Laat ik maar beginnen met onze laatste vakantie en ben gisteren terug gekomen:

Kerstvakantie 2025:
Wij waren met vakantie naar Miami (22/12 tot 31/12) geweest. Het was voor mij de eerste keer dat ik naar Miami ben geweest. Wat een leuke stad en het weer was zeer goed met warm weer, net als de zomermaanden in Nederland. Wij hadden 4 tours (Via GetYourGuide) met gids. 5-in-1 Miami bezichtigen met daarnaast een boottocht, naar Key West en BigBus Hop-on-Hop-Off bus dagtour en een Night Tour van de BigBus Non-Stop. Wij verbleven in Homewood Suites by Hilton in Airport West (Internationale vliegveld) Wij kwamen aan op Fort Lauderdale-Hollywood International Airport o.a. wegens de prijs. Wij hebben opgemerkt dat het goed te doen is met het openbaar vervoer in Miami. Wij hadden een 7-dagen Easy Card onbeperkt reizen. Wij gingen dagelijks met de shuttle bus van het hotel naar de terminal van de Internationale luchthaven van Miami (Terug naar het hotel weer met de shuttle bus om de 30 minuten vanaf het hotel of vanuit het vliegveld gratis) en daar vandaan gingen wij verder met de MIA Mover tot de volgende terminal en vandaar uit of met de bus of met de Metrorail verder de stad in. Ook hebben wij gebruik gemaakt van gratis openbaar vervoer met de Metromover en daar maakte wij ook gebruik van. Het was een geslaagde vakantie en leuk om dit te zien en raad het zeker aan. Wij waren met verblijf hotel met ontbijtbuffet en vlucht en de 4 tours (€ 1.426,59 p.p) Daarnaast apart nog onze eten. Maar wij hebben gekozen om niet duur te maken en je kan gevarieerd eten. Al met al een zeer geslaagde vakantie en dat ging vrij snel voorbij. Eerste dag dacht ik nog oh nog 12-dagen en zo snel was het vrijdag en Dinsdag was onze laatste dag in Miami.

De steden dat ik in Amerika ben geweest sinds 2023:
1. Miami
2. Washington DC (2 keer)
3. New York (2 keer)
4. Los Angeles
5. San Diego
6. San Francisco
7. Las Vegas
8. Philadelphia
9. Boston

Wij gebruikten dagelijks Google Maps om wegwijs te worden en het werkte perfect. Ik had mijn abonnement bij Odido omgezet van Unlimited Basis 400Mbit/s naar Unlimited Snelst 1Gbit/s. Hierdoor had ik 100GB in Amerika met Onbeperkt bellen. Ik heb uiteindelijk 14.7GB gebruikt (Ik heb nergens Wi-Fi gebruikt) en had overal goede bereik met 5G. Op 14 januari stap ik weer terug op Unlimited Basis. Dit was voor mij het goedkoopste pakket (Want een losse e-sim met 20GB data voor Amerika €15,96) Hierdoor betaal ik nu eenmalig €7,72! Mijn vrouw verbond soms met mijn verbinding waar geen Wi-Fi voor haar was via bluetooth tethering.

Autohuren Miami/Amerika:
Op Tweakers hameren ze in het forum "Amerika" dat je zonder auto nergens terecht kan in Amerika zonder een auto te huren. Deze adviezen vind ik niet erg goed of het is per situatie anders en daar willen ze hun ideeën aan jou opleggen. Ik heb tot nu toe overal in Amerika zonder auto kunnen doen met het openbaar vervoer. In Miami was het het openbaar vervoer zo goed geregeld en waarom dan nog een autohuren. Ik moet wel eerlijk zeggen dat wij bij aankomst in Fort Lauderdale-Hollywood International Airport een taxi via Booking.com hadden geboekt voor €44,42, omdat wij pas om 22:30 lokale tijd aankwamen en er geen treinen waren naar Miami. Op de terugweg hadden wij ook een taxi via booking.com voor €59,51, maar paar dagen voor ons vertrek uit Miami hebben wij besloten om dit te annuleren, en hebben wij op 31 december de trein gepakt naar Fort Lauderdale-Hollywood International Airport via Miami Internationale Luchthaven om 04:45 voor $3,75 per persoon met de Tri-Trail trein. Het is makkelijk te doen zonder een auto. De kosten worden alleen maar duurder. Ik begrijp als je meerdere steden zou aan doen in Amerika een auto best handig kan zijn, en dan nog is het openbaar vervoer toch ook te doen.

Maandag weer naar het werk toe, vakantie is afgelopen

Laatst bewerkt:
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Over een kleine 3 1/2 maand ga ik een week naar Boekarest (Roemenië) in een hotel. De reis en vliegtickets zijn al geboekt.
Ik merk dat ik een beetje vast zit in wat ik de afgelopen tijd eigenlijk wil. En 1 wens komt hiermee wel in vervulling. Mogelijk dat ik hier iets een jaarlijks terugkomend iets van ga maken. Hangt er beetje vanaf hoe ik het land ervaar.

De 1e keer zelfstandig vliegen nadat het inmiddels 30 jaar geleden is sinds de laatste vlucht met mijn ouders is wel beetje spannend :ROFLMAO:
De vlucht zelf vind ik leuk, maar navigeren over Schiphol en Boekarest lijkt me ondanks de borden een zoektocht

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh