Valve bevestigt dat prijs van de Steam Machine van PC-niveau is

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Huidige prijzen van opslag en RAM gaan de prijzen nog verder opdrijven.

Ik had zelf al gerekend dat de 2TB versie inclusief Steam Controller rond de €1000.- uit zou komen.
Een gelijkwaardig zelfbouw systeem dat ik in een wenslijst heb gezet gaat op dit moment door de hoge prijzen al iets meer kosten.
Valve zal wellicht door massa productie de prijs iets kunnen drukken en ik verwacht ook dat de Steam Machine wat beter zal presteren dankzij op specificaties geproduceerde hardware en koeling.
Kortom van mij kunnen ze rond dat prijspunt een pre-order verwachten het budget is al gereserveerd. :d

Zelfbouw komt wel als fabrikanten weer een beetje normaal kunnen doen, AI heeft voor de gemiddelde hardware liefhebber tot nu toe niet meer gedaan dan een leuke hobby om zeep helpen.

Wat is dan nog het nut, gewoon een mini pc met steam erop.
Waar je flink voor kan betalen.
Alleen interessant geweest als het goedkoper was geweest dan de verwachte prijzen.
Anders word het een ........(Valve zal balen vd huidige ontwikkelingen).
Nee kan van mijn lijstje per direct af, niet interessant meer.

Laatst bewerkt:
Lees nergens wat de specs zijn, lijkt me wel belangrijk.
Als hij beter presteerd dan de gemiddelde 1000 euro PC dan kan het wel interessant zijn.

Lees nergens wat de specs zijn, lijkt me wel belangrijk.
Als hij beter presteerd dan de gemiddelde 1000 euro PC dan kan het wel interessant zijn.
Specs zijn ruwweg al bekend, op YouTube staan diverse filmpjes.
Ook op diverse sites staan al de specs.

Laatst bewerkt:
Ik had zelf al gerekend dat de 2TB versie inclusief Steam Controller rond de €1000.- uit zou komen.
Een gelijkwaardig zelfbouw systeem dat ik in een wenslijst heb gezet gaat op dit moment door de hoge prijzen al iets meer kosten.
Valve zal wellicht door massa productie de prijs iets kunnen drukken en ik verwacht ook dat de Steam Machine wat beter zal presteren dankzij op specificaties geproduceerde hardware en koeling.
Kortom van mij kunnen ze rond dat prijspunt een pre-order verwachten het budget is al gereserveerd. :d

Zelfbouw komt wel als fabrikanten weer een beetje normaal kunnen doen, AI heeft voor de gemiddelde hardware liefhebber tot nu toe niet meer gedaan dan een leuke hobby om zeep helpen.
Voor die prijs zie ik het ook wel zitten. De hardware is degelijk, komt in een leuke verpakking met degelijke controller. Ik vrees dat je de komende tijd niet veel beter gaat krijgen voor hetzelfde geld.

Voor die prijs zie ik het ook wel zitten. De hardware is degelijk, komt in een leuke verpakking met degelijke controller. Ik vrees dat je de komende tijd niet veel beter gaat krijgen voor hetzelfde geld.
Exact, en Valve heeft ook wel goede ondersteuning voor het totaal pakketje, mensen die dachten dat het op een Console prijs uit zou komen zijn simpelweg wat naïef.
In tegenstelling tot Sony en Microsoft gaat Valve geen geld binnen harken met abonnementen en dure games, de kostprijs van de machine zal dus terugverdiend moeten worden met de verkoop prijs.
De winst voor de koper is dat het na aanschaf allemaal werkt zonder abonnementsverplichtingen en veel goedkopere games.

Wat is dan nog het nut, gewoon een mini pc met steam erop.
Waar je flink voor kan betalen.
Alleen interessant geweest als het goedkoper was geweest dan de verwachte prijzen.
Anders word het een ........(Valve zal balen vd huidige ontwikkelingen).
Nee kan van mijn lijstje per direct af, niet interessant meer.

Voor 4K al niet eens interessant. 60 FPS alleen haalbaar als code geoptimaliseerd wordt. Dat belooft weinig goeds voor toekomstige titels.

De HTPC bij de TV in de woonkamer wil ik ook nog een upgrade geven. Dat wordt iig beter dan de Steam Machine. Waarschijnlijk ga ik dat doen met de retro behuizing (Silverstone FLP02) die ik heb staan.
Maar eerst sparen voor een 86" 4K TV :-)

Voor 4K al niet eens interessant. 60 FPS alleen haalbaar als code geoptimaliseerd wordt. Dat belooft weinig goeds voor toekomstige titels.

De HTPC bij de TV in de woonkamer wil ik ook nog een upgrade geven. Dat wordt iig beter dan de Steam Machine. Waarschijnlijk ga ik dat doen met de retro behuizing (Silverstone FLP02) die ik heb staan.
Maar eerst sparen voor een 86" 4K TV :-)
Wat ook een onderschatte gameconsole is, is de Apple TV met Apple Arcade. Draait hier thuis erg goed. Controller aansluiten en best wel veel leuke games voor de kinderen (zoals NBA 2K). Natuurlijk niet te vergelijken met het echte spul, maar als zo'n ding er toch staat best leuk.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh