Van megawatt-voeding tot 800G: dit zijn de datacentertrends op OCP Summit EMEA

Lid geworden
mrt 6, 2017
In Barcelona vindt deze week de OCP Summit EMEA plaats, een evenement waar de sector samenwerkt aan oplossingen voor uitdagingen in de datacenterwereld. TechnologyInsider is aanwezig om de belangrijkste trends op te tekenen. OCP staat voor Open Compute Project: een samenwerkingsverband waarin tal van bedrijven bijdragen aan standaarden en oplossingen, van energievoorziening en fysieke servers tot verbindingen tussen chips. Op de summit komen al deze onderwerpen samen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Qua voedingen zie ik veel gelijkloop met EV's, of is dat gewoon iets toevallig? Uiteraard zijn EV's slechts piekbelastingen terwijl in een data center alles constant belast wordt..
Maar in principe komt dit wel overeen..

Spannend om al die nieuwigheden te ontdekken.. Ben jij ook wel s thuis Frank ;)

Qua voedingen zie ik veel gelijkloop met EV's, of is dat gewoon iets toevallig? Uiteraard zijn EV's slechts piekbelastingen terwijl in een data center alles constant belast wordt..
Maar in principe komt dit wel overeen..

Spannend om al die nieuwigheden te ontdekken.. Ben jij ook wel s thuis Frank ;)
thuis Frank ;)
Ja, ik ben veel onderweg, de komende twee maanden zijn extreem met onder andere Computex in zicht. De trend heeft ook te maken dat als je hele hoge amperages wil gaan transporteren je allerlei uitdagingen gaat krijgen. Door het voltage te verhogen, hou je dat meer onder controle. Vandaag ook het een en ander gehoord over koeling van datacenters, als je een megawatt in een rack verbruikt, dan praat je ook over heel veel warmte. Hier kijkt men naar buizen met een grotere diameter, een hogere stroming en standaardisatie. In de praktijk vindt men namelijk vaak het wiel uit, standaardisatie moet dat verkomen en problemen voorkomen, maar ook de bouw versnellen.

thuis Frank ;)
Ja, ik ben veel onderweg, de komende twee maanden zijn extreem met onder andere Computex in zicht. De trend heeft ook te maken dat als je hele hoge amperages wil gaan transporteren je allerlei uitdagingen gaat krijgen. Door het voltage te verhogen, hou je dat meer onder controle. Vandaag ook het een en ander gehoord over koeling van datacenters, als je een megawatt in een rack verbruikt, dan praat je ook over heel veel warmte. Hier kijkt men naar buizen met een grotere diameter, een hogere stroming en standaardisatie. In de praktijk vindt men namelijk vaak het wiel uit, standaardisatie moet dat verkomen en problemen voorkomen, maar ook de bouw versnellen.
Ja natuurlijk, hoe hoger het voltage, des te lager de stroom. Voor lange afstand is het transporteren van DC ook efficienter dan het transporteren van AC. Je zit dan natuurlijk wel met de conversie maar in een datacenter speelt dat niet..
Qua warmte, wat je erin stopt qua elektriciteit komt er als warmte weer uit. Ik denk dat daar hele grote uitdagingen zitten, zoals je zegt. Spannend allemaal ;)
In elk geval veel reisplezier!

Ja natuurlijk, hoe hoger het voltage, des te lager de stroom. Voor lange afstand is het transporteren van DC ook efficienter dan het transporteren van AC. Je zit dan natuurlijk wel met de conversie maar in een datacenter speelt dat niet..
Qua warmte, wat je erin stopt qua elektriciteit komt er als warmte weer uit. Ik denk dat daar hele grote uitdagingen zitten, zoals je zegt. Spannend allemaal ;)
In elk geval veel reisplezier!
Dankjewel, je ziet dus ook datacenters: die 'direct' inprikken op het elektriciteitsnet

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh