Van stofzuiger naar supercar: Dreame wil Europese luxe-automerken uitdagen

Lid geworden
mrt 6, 2017
Dreame, in Europa vooral bekend van huishoudelijke apparaten, maakt een verrassende stap naar de auto-industrie. Het merk kondigt de bouw aan van een autofabriek in de buurt van Tesla’s gigafactory in Grünheide, bij Berlijn. Vanuit deze fabriek wil Dreame luxe elektrische supercars in de stijl van Bugatti en Bentley produceren. Hoewel het bedrijf al langer bezig is met interne ontwerpen, is het opvallend dat de eerste fabriek niet in China maar in Europa komt. Eén ding is duidelijk: Chinese fabrikanten mikken steeds meer op het premium- en luxesegment van de Europese markt. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Als je dan toch Bugatti kopieën gaat maken zoals het creatieve Chinezen betaamt zou ik om het compleet te maken de nieuwe productie lijn naast een Volkswagenfabriek bouwen i.p.v. Tesla.
Het zou mooi zijn als ze de auto's combineren met hun core business dan krijgen we in ieder geval hele schone wegen.

Het zou mooi zijn als ze de auto's combineren met hun core business dan krijgen we in ieder geval hele schone wegen.
Ik kan me ergen herinneren dat een soort concept was van een auto die CO2 uit te lucht zou halen tijdens het rijden. Maar goed, die Chinese auto's zijn niet tegen te houden op z'n manier.

Chinese auto's zijn niet tegen te houden op z'n manier.
Nope, 40% van de elektrische markt inmiddels en koploper als het om accu's gaat.
China heeft natuurlijk groot voordeel van een interne markt die groter is als die van Europa en Amerika bij elkaar.
En we hebben het monster zelf gecreëerd door decennia lang te investeren in die productiemachine terwijl we gelijktijdig onze eigen maak en productie industrie behoorlijk gestript hebben.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh