Verkoopcijfers einde 2025 voor Nintendo Switch 2 stellen teleur

Lid geworden
mrt 6, 2017
De nieuwe Nintendo Switch 2 (test) kende een succesvolle marktintroductie in juni 2025. De kerstverkopen aan het einde van het jaar waren echter minder glamoureus voor de nieuwe hybride console. De verkoopcijfers konden die van de eerste Switch-generatie namelijk niet evenaren. De huidige marktgegevens van de VS en Europa laten een duidelijke daling zien ten opzichte van de feestdagenperiode in 2017, die als de benchmark voor de originele Switch wordt beschouwd. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
JE zal toch wel met een knaller van een deal moeten komen als je je Switch wilt verkopen aan de consument.
Je zou een mooie deal verwachten, met daarbij een nieuwe game. Maar ook bij Nintendo is het ze naar de bol geslagen.

Tja, geen games is geen verkoop, alleen een console gaat de kar niet trekken want met niet meer dan het bestaande game aanbod zijn mensen niet te porren voor een upgrade.

Heb er zelf eentje. En de enige game die ik de moeite waard vond is Mario kart world. Al speel je dit even een paar uur en dan ben je er ook wel weer even klaar mee.
De rest is een oude versie van de switch 1 met een upgrade pack.
Probleem is echter de prijs van de nieuwe switch games. Nieuwe mario tennis word bijvoorbeeld ook weer 80 euro.. (en dat vind ik persoonlijk iets te veel gevraagd)

Mijn interesse ligt momenteel helaas bij de switch 1. Heb zelf nog niet de games die ik wil.. En deze zijn momenteel stuk goedkoper omdat ze ouder zijn.
Switch 2 is voor mij op dit moment een lange baan ding. Helaas zal die verlopig liggen stof te happen.
Al weet ik wel als de games er zijn ik er ook klaar voor ben. En gelukkig door geheugen te kort niet nog eens de extra hoofdprijs hoeft te betalen voor de machine zelf.

Zou donkey kong banana nog wat wel willen kopen, maar de vraagprijs vind ik het niet waard, wat de game in mijn ogen eigenlijk waard is.

Laatst bewerkt:
Dit is heel makkelijk op te lossen, 100 euro van de vraagprijs van de console er af, nieuwe Zelda maken die gebruik maakt van de kracht van de nieuwe console, die verkopen voor 60 euro en als laatste online gaming gratis maken om niet automatisch minder aantrekkelijk te zijn dan PC gaming.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh