Wat heb je vandaag gedaan?

MSDOS Retro

Expert
Lid geworden
apr 15, 2024
Wat heb je vandaag gedaan waarvan je vind dat het misschien interessant is om te vermelden voor onze mede bezoekers?

Ik had een hele tijd terug al eens een ultrasoon reiniger gekocht, nadat ik eens problemen had met de scooter. Toen heb ik hem nog niet kunnen reinigen, omdat hij te laat binnen kwam en ik de scooter nodig had. Dus toen gewoon met remmen reiniger schoongemaakt en de gaatjes en sproeiers doorgeblazen.
2 weken geleden begon hij weer af en toe in te houden, totdat ik dit weekend (vlakbij huis) weer problemen kreeg. uiteindelijk viel die uit en was niet meer te starten.

Nu heb ik de ultrasoon reiniger wel kunnen inzetten. Hij is weer ingesteld op de basisinstellingen (waar hij het altijd goed op heeft gedaan) Misschien nog wat fijnafstelling, en het stationair toerental uiteraard. De vlotterbak en vlotter reinig ik even handmatig morgen. De vlotter in de ultrasoon vind ik niet zo'n goed idee.
Hoop dat ik hem morgen of overmorgen weer rijdende heb

1736724608810.png

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Gisteravond de laatste delen van de carburateur terug gezet. Hij kan er nu weer onder. Ik mis alleen nog 1 ding, en dat is de zin om ermee bezig te gaan. Tegen de tijd dat ik vrij ben van werk, is het al schemer. En de motivatie om dan wat te doen buiten is dan eigenlijk niet aanwezig.

1736960999494.png

Wat leuke feitjes:

Ik ben momenteel zooi aan het uitzoeken wat nog in dozen stond na verhuizing. Veel gaat weg, andere dingen bewaar ik.
  • Ik kwam oude fakturen tegen van diverse hardware, wat terug gaat naar de AMD Phenom x6 1100T. Dat was in Januari 2011.Deze i.c.m een gigabyte GA-890FXA-UD5 en 8GB kostten mij toen al 561 incl btw.:unsure:

• Verder kocht ik in dec 2014 een Logitech M500 muis voor net geen €30. Deze heb ik precies 10 jaar gehad. Januari 2025 is deze vervangen door een Logitech Trackball muis. Voor de prijs was de M500 een uitstekende muis. Hij doet het nog steeds prima, maar ik was toe aan wat anders.

• In 2013 kocht ik een Logitech Touch k400, die ik tot op heden nog gebruik bij een HTPC. Hij heeft soms wel wat kuren om de toetsaanslagen te registreren....soms moet ik wat op toetsen rammen, en dan doet hij het weer.

• In december 2015 heb ik de laatste toner voor mijn Brother DCP L2500D printer gekocht, en die gebruik ik nog steeds. Hij heeft mij toen €27.50 gekost. Ik keek net op de site van een inktboer, en daar staat hij nog voor precies dezelfde prijs te koop. We zijn inmiddels 9 jaar verder. Probeer dat maar eens met een Inkjet.

Druk bezig om de nieuwe hobbykamer klaar te krijgen qua plaatsen en inrichten vd kamer.
3d printers kunnen weer gebruikt worden, zijn weer geplaatst op het nieuwe bureau.
3 staan er weer paraat en is ruimte voor een 4de.
Alleen de ups nog plaatsen, zodra de nieuwe accu binnen is.
Dus qua printers is het bijna klaar.
Nu de rest nog, maar dat komt in fases.

Vandaag de HTPC een beetje aandacht gegeven. Gister was ik aan het TV kijken en de fan maakte zoveel toeren dat ik niet relaxed TV kon kijken.
Ik had eerst gekeken of er misschien andere CPU koelers voor Socket FP2 waren, maar die zijn er niet (helaas)
De koeler is ook vrij klein (40x40mm)

Even in de doos met oude fans gekeken en kwam nog een 50x50 fan tegen. Iets groter, iets meer luchtverplaatsing. IPV 3 pin CPU terug naar altijd maximale koeling via een molex connector. Deze fan valt binnen wat voor mij storend is. Alleen geen mogelijkheid om vast te zetten. Dus via de goedkope winkel hi-tack kit gehaald en een kloddertje kit onder het center (waar de CPU toch niet koelt) geplaatst

oud
1739467705651.png

aan de slag met hi-tack kit:

1739468022371.png

En daar hebben we een mooie schroefvrije oplossing:

1739468073870.png

Hopelijk kan hij er nu weer een tijd tegenaan.

1739468170083.png

Deze PC heb ik 5 of 6 jaar geleden in een oude Pioneer DV-535 DVD speler gebouwd.
Kast "gemod", IO shield erin, een fan, SFF voeding en Crucial M4 256GB SSD

Gistereen hout gehaald en ophangmateriaal om een CD/DVD/Game wand te maken.

Alles netjes op maat laten zagen,. en thuis alles geschuurd.
Daarna naar de Action voor verf, want dat kan toch niet fout gaan......
ontstaan er allemaal (water?)bubbeltjes op de geverfde zijde... opgedroogd ziet het er niet uit...
Dus ik de boel maar gewoon omgedraaid en eerst de andere kant maar verven... Dit keer met betere verf (Flexa) van de bouwmarkt.....

Ten eerste rolde het veel beter uit, ten 2e is het in 4 uur overschilderbaar.
Morgen eerst deze zijde nog een keer verven, en dan hopelijk eind van de dag de andere zijde schuren en opnieuw verven.

Die Spectrum verf van de Action is dikke rotzooi!

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh