Welke audio set gebruik jij ?

Lid geworden
jun 11, 2024
Ik hecht veel waarde aan goed geluid bij mijn PC.
Gebruik hem vooral voor multimedia.
Heb daarom een NAD 3020D icm . 2 x B&W M1 + ASW608 sub. verbonden via USB.
Klink echt super.

Wat gebruiken jullie en waarvoor ?

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
In de huiskamer bij de HTPC een Sony TA-F100 versterker met boxen van Skytronic type SHFT60B 350W
Niks bijzonders dus. Maar voor mijn doel prima.

Als ik nu weer iets anders zou kiezen, zou de versterker kleiner moeten, en de boxen minder hoog. Liever wat breder of in een formaat wat iets beter op te hangen is,

Op de Game PC een box van de Action voor 10 euro. Niks bijzonders. Gebruik ik vaak als ik geen zin heb in een headset op mn hoofd, of bij alleen gesproken, of achtergrond muziek.
Wanneer het wat harder mag, zet ik liever de headset op. (JBL 770NC)

En op de slaapkamer HTPC het geluid van de LG TV.

Bij de pc staat een setje Edifier S880DB en als er wat meer kritisch geluisterd moet worden sluit ik een Marshall Monitor II bekabeld aan of een old school AKG.
Ik heb nu een prijsalarm op een paar monitors gezet en denk er over om de Edifier's dan gelijk te vervangen voor een soundbar.

Ga er niet te veel geld insteken want bij m'n pc zit ik op een paar meter van de audio set en ik kan daar eventueel draadloos of bekabeld naar streamen.
Audio set-up bestaat uit een set Elipson Heritage XLS 15 op JBL JS 120 stands en 2 mono bridged Atoll eindversterkers aangestuurd met de Atoll MS 120 pre-amp/Streamer/DAC.

Onder de tv ligt een Sonos Arc voor een hoop bombastisch kabaal bij films en games met de Xbox en Apple TV en dat doet hij fantastisch, muziek wil ik er absoluut niet op horen want dat lijkt nergens op.

In de huiskamer bij de HTPC een Sony TA-F100 versterker met boxen van Skytronic type SHFT60B 350W
Niks bijzonders dus. Maar voor mijn doel prima.
Dus ook retro qua Audio.....
Zie dat hij uit 1988 komt, leuk !

Bij de pc staat een setje Edifier S880DB en als er wat meer kritisch geluisterd moet worden sluit ik een Marshall Monitor II bekabeld aan of een old school AKG.
Ik heb nu een prijsalarm op een paar monitors gezet en denk er over om de Edifier's dan gelijk te vervangen voor een soundbar.

Ga er niet te veel geld insteken want bij m'n pc zit ik op een paar meter van de audio set en ik kan daar eventueel draadloos of bekabeld naar streamen.
Audio set-up bestaat uit een set Elipson Heritage XLS 15 op JBL JS 120 stands en 2 mono bridged Atoll eindversterkers aangestuurd met de Atoll MS 120 pre-amp/Streamer/DAC.

Onder de tv ligt een Sonos Arc voor een hoop bombastisch kabaal bij films en games met de Xbox en Apple TV en dat doet hij fantastisch, muziek wil ik er absoluut niet op horen want dat lijkt nergens op.
Jij bent dus duidelijk ook een liefhebber van het betere geluid.
Die Edifiers vind ik leuke compacte speakertjes en je main audio set is natuurlijk erg fraai, hou wel van die vintage look speakers.
In de woonkamer heb ik een Teufel Impact 8000 5.1 bluray reciever icm een KEF KHT3005 5.1 set, de zogenaamde "eitjes"
Vind de B&W set het beste klinken , de KEF,s zijn prettiger om langer naar te luistern.

Ben niet zo fan van soundbars, hou niet van dat dsp nep stereo geluid.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh