Welke nieuwe retro hardware/software/games heb jij gekocht?

Nou, ik wilde er toch graag een andere SCSI controller bij en was er wat naar op zoek. Dagen niks gevonden tot deze week ineens 2 gratis werden aangeboden. 1 was al verzegd, de andere heb ik kunnen overnemen.

Een Adaptec AHA-2940U2W:

Bekijk bijlage 226

Ik heb nog een Kouwell? KW 801V10 (SO-2903) liggen met enkele 50 pins en externe aansluiting....maar geen driver voor te vinden. Zou leuk zijn om er toch een keer wat mee te rommelen in een Pentium MMX ofzo.

Voor de drivers voor de kouwell kijk eens hier tussen:

(link naar web archive)

nog eentje:

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Vandaag binnen gekregen:

UIt de Pentium 3/4 periode:

HP C4462-56000, ook bekend als HP cd-writer 9100 series (8x4x32 speed)
Jaar: 2000
1732563857340.png

En dan nog een "Medion 40/20/48". Maar dit is eigenlijk een MITSUMI CR-485CTE
Jaar: 2002
1732564362581.png

Laatst bewerkt:
Andere monitor, de Samsung Synchmaster 171s ter vervanging van een Liteon 17" CRT. Die CRT nam teveel ruimte in op de tafel waar ik ook nog aan wil kunnen werken met PC's.

1735495551322.png

Leuk, ik heb ook nog iets staan, waar ik wat over ga schrijven. Het is alleen een beetje druk met de aankomende CES en nog veel meer evenementen in zicht.

BTC DVD-RW drive
Type: DRW1108IM
IDE/PATA model

1738855462620.png

En na ruim een maand wachten eindelijk gearriveerd vanuit de VS:

XT-IDE en floppy controllers. En een 256MB CF card als "Harddisk/SSD"

1738855634779.png

Jeetje, ISA kaartjes. Die heb ik toch al zeker 25 jaar niet meer in het echt gezien :)
Ik kwam laatst, bij een opruimactie, nog een MIDI-adapter voor een gameport tegen. Dus aan de ene kant een gameport en de andere kant twee DIN-stekkertjes. Dat ding heb ik, voor best veel geld, gekocht in 1995 of zo. Maar hij was eigenlijk te kort om mijn Yamaha keyboard (PSR-E27 of zoiets) te bereiken vanaf de SoundBlaster gameport. Twee DIN-verlengkabels was relatief duur, maar toen voor een paar euro gulden een gameport verlengkabel gescoord op een computerbeurs en dat werkte als een tierelier.
Maar tegenwoordig doe ik alles digitaal, in een DAW met virtuele instrumenten. Qua gemak en power echt een factor 1000 beter dan dat gepruts uit 1995 :)

Jeetje, ISA kaartjes. Die heb ik toch al zeker 25 jaar niet meer in het echt gezien

En nieuw te krijgen. :-)

Maar tegenwoordig doe ik alles digitaal, in een DAW met virtuele instrumenten. Qua gemak en power echt een factor 1000 beter dan dat gepruts uit 1995
Ja ik begrijp zeker dat de nieuwste techniek makkelijker en productiever is dan de hardware van 30 jaar geleden.
Maar voor mij is het o.a de fun factor, dat ik die PC's terughaal. Terug naar de "basis". Offline gamen, geen gecheat, leukere games (vind ik)

Windows 8.0 en hoger gingen me steeds meer tegenstaan
Nieuwe hardware wordt steeds duurder
Ik heb daar gewoon geen zin meer in.

Jeetje, ISA kaartjes. Die heb ik toch al zeker 25 jaar niet meer in het echt gezien :)
Ik kwam laatst, bij een opruimactie, nog een MIDI-adapter voor een gameport tegen. Dus aan de ene kant een gameport en de andere kant twee DIN-stekkertjes. Dat ding heb ik, voor best veel geld, gekocht in 1995 of zo. Maar hij was eigenlijk te kort om mijn Yamaha keyboard (PSR-E27 of zoiets) te bereiken vanaf de SoundBlaster gameport. Twee DIN-verlengkabels was relatief duur, maar toen voor een paar euro gulden een gameport verlengkabel gescoord op een computerbeurs en dat werkte als een tierelier.
Maar tegenwoordig doe ik alles digitaal, in een DAW met virtuele instrumenten. Qua gemak en power echt een factor 1000 beter dan dat gepruts uit 1995 :)

Toevallig voor de gravis utrasound?

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh