Welke videokaart HTPC??

MSDOS Retro

Expert
Lid geworden
apr 15, 2024
Ik zit een beetje in twijfel over een videokaart voor mijn HTPC (i5-6500, HP Elitedesk 800 G2)

optie 1: Geforce GT710 2GB (prijs van 40-45 euro)
optie 2: Geforce GT1030 2GB ( prijs ~75 euro Daarbij denk ik aan die van MSI (met 1xDP & HDMI)

Qua prijs komt de eerste optie natuurlijk beter uit. De 2e optie is beter omdat hij waarschijnlijk nog wat sneller gaat zijn.
Nu heb ik een Full HD TV, maar deze wil ik binnen een jaar toch gaan vervangen door een andere, mogelijk 4K TV. Nu is 4K geen vereiste, ik vind 1080P op 42" nog steeds prima. Maar die TV moet sowieso de deur uit, want dit is nog een 350W slurpende (plasma) scherm (Panasonic Vierra 42" o.i.d.)

Wat is de betere keus, met mogelijk 4K. Is de GT710 voldoende, of wordt dat krap?

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Zou zelf niet gaan beknibbelen op die paar tientjes. Aangezien allebei de kaarten ouder zullen worden zal de GT1030 denk ik toch beter uit de verf komen.

GT710 is toch van de GTX770 serie kaarten? (die na de 600 serie gekomen is en later de 900 serie)

Daarnaast past die GT1030 (van de GTX1xxx serie) denk ik ook beter bij die skylake processor (i5-6500)

Ik heb voor de GT 1030 gekozen. Ik had nog een bon liggen voor een webshop. Deze had ik eens gekregen, en nu maar ingezet.
Was vanochtend wat aan het rondkijken voor TV's. 4K 55" kost ook geen drol meer. Dan ben ik wat veiliger met een GT 1030

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh