Wereldrecord met piepende dozen: 668 kbps via twaalf 56K-modems

Lid geworden
mrt 6, 2017
YouTube kanaalThe Serial Port heeft met een opvallend experiment bewezen dat je in 2025 nog steeds internet via dial-up kunt gebruiken — en zelfs YouTube kunt streamen. Door twaalf 56K-modems te bundelen met Multilink PPP (MPPP), wisten de makers een downloadsnelheid van 668,8 kbps te halen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Grappig, kan zulke zaken echt waarderen.
Soms leer je ervan, of puur leuke entertainment.
Of soms zie je zaken en denk je dat is handig.

Ik denk met veel plezier terug aan de begindagen van mijn online-ervaringen. Mijn allereerste modem was 1200 baud, dus nog heel wat langzamer dan de 56600 baud modems uit dit artikel. Het was zo traag dat je letterlijk regel voor regel een character-scherm zag opbouwen als je op een BBS inlogde :)
Leuk voor de nostalgie, maar ik heb wil het toch echt niet meer inruilen voor de 1 Gbps glasvezel die hier ligt...

Ik denk met veel plezier terug aan de begindagen van mijn online-ervaringen. Mijn allereerste modem was 1200 baud, dus nog heel wat langzamer dan de 56600 baud modems uit dit artikel. Het was zo traag dat je letterlijk regel voor regel een character-scherm zag opbouwen als je op een BBS inlogde :)
Leuk voor de nostalgie, maar ik heb wil het toch echt niet meer inruilen voor de 1 Gbps glasvezel die hier ligt...
Zo zo 1200 baud, kan me niet voorstellen hoe traag dat was geweest. Zelf gestart met een "fikse" 14k4 en met het Z modem protocol ging het toch aardig op de BBS'jes. Alleen was de telefoonlijn uren bezet als ik weer eens een game downloade 😁

Laatst bewerkt:
Zo zo 1200 baud, kan me niet voorstellen hoe traag dat was geweest. Zelf gestart met een "fixe" 14k4 en met het Z modem protocol ging het toch aardig op de BBS'jes. Alleen was de telefoonlijn uren bezet als ik weer eens een game downloade 😁
Ja, na die 1200 heb ik even doorgespaard voor een 14k4, toen een 33k6 en daarna heb ik ergens in 1996 of zo ISDN genomen (64 kbps, bij enkele lijn). In 2001 was ik in het toenmalig woonplaats een van de eersten die KPN MxStream kreeg (256 kbps ADSL), bij XS4ALL. Met toen nog een FUP van enkele GB's per maand :)

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh