Western Digital ziet stormloop op HDD's door AI, voorraad 2026 nagenoeg uitverkocht

Lid geworden
mrt 6, 2017
Naast werkgeheugen en nand-flashopslag zorgt de torenhoge vraag naar AI-rekenkracht ook voor een opgedreven vraag naar conventionele harde schijven. Western Digital zit namelijk zo goed als volgeboekt wat 2026 betreft, waarbij het grootste deel van de vraag afkomstig lijkt te zijn van datacentra. Er is ook al interesse in de opvolgende jaren. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Zeker, mijn eerste Nas stel ik nog wel even uit. totdat de prijzen weer normaal worden.

Zeker, mijn eerste Nas stel ik nog wel even uit. totdat de prijzen weer normaal worden.
Verwacht je dat de prijzen terug normaal worden dan? Ik ga er van uit dat de prijzen nooit meer zoals voorheen zullen worden.. Ik herinner me een aardbeving in Thailand waar zo goed als iedereen zijn harde schijven maakte, voor de aardbeving waren de prijzen laag, maar zo laag zijn ze nooit meer geworden..

Worden ze dat nog wel? Is nergens gezegd dat dit nog gaat gebeuren.
Kans dat de prijs enigsinds nog wat zakt.
Maar ga niet verwachten dat wel nog terug gaan naar de oude prijzen.

Verwacht je dat de prijzen terug normaal worden dan? Ik ga er van uit dat de prijzen nooit meer zoals voorheen zullen worden.. Ik herinner me een aardbeving in Thailand waar zo goed als iedereen zijn harde schijven maakte, voor de aardbeving waren de prijzen laag, maar zo laag zijn ze nooit meer geworden..
Als AI ergens naartoe gaat word het als het goed is vanzelf meer efficiënt, wat zou moeten betekenen dat het minder opslag nodig heeft wat vervolgens de prijs van opslag normaliseert.
Bij een werkende economie zou een stijgende prijs ook betekenen dat het bijvoorbeeld in Nederland de moeite waard zou worden om opslag te gaan maken, probleem is echter dat iedereen met kapitaal al lang verwacht had dat de bubbel rond AI ondertussen al geklapt zou zijn.

Ik verwacht dat de AI bubbel wel een keertje in elkaar klapt en dat dan de prijzen weer richting normaal gaan.
AI gaat ook tegen grenzen aanlopen wat straks mogelijk is qua stroomverbruik, ressources, etc
Maar misschien zie ik het verkeerd?

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh