Woonkamer PC nieuwe versie

HallometRobin

Kenner
Lid geworden
apr 16, 2024
IMG_20260309_033352[1].jpg
IMG_20260309_033359[1].jpg

Processor --> AMD RYZEN 7 7800X3D
Moederbord --> ASUS TuF Gaming B850M-PLUS WIFI 7
Videokaart --> SAPPHIRE RADEON RX 9070 16GB
CPU Cooler --> MSI MAG CORE LIQUID E240
Casefans --> 6x WALVIS ALIEXPRESS RGB FANS 4x REVERSE 2x REGULAR + 1 black front fan die je straks niet meer ziet) (straks een windtunnel)
Geheugen --> TEAM GROUP T-FORCE VULCAN Z 32GB DDR5 6000MHZ
Voeding --> ANTEC NEO ECO 850 W
SSD --> KINGSTON FURY RENEGADE 2TB HEATSPREADER
Headphones --> SONY WH-1000XM4 (bluetooth en kabel)
Monitor --> MSI MAG 271QPX QD-OLED E2
Behuizing --> JONSBO D31 MESH ZWART
Geluidskaart --> Creative Sound Blaster Z se
Speakers --> Creative Soundbar GS5 (zitten geen speakers in de monitor)
Extra SSD --> XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB (uit mijn eerst WK PC build gehaald, maar nog niet hierin geinstalleerd)
Extra SSD --> Kan nog 1 extra PCI 4.0 x4 ssd erbij.
Monitor steun --> Invision VORTEX Gaming Monitorarm voor 27-57 inch Schermen (VR200) van amazon.
OS --> CACHY OS ( ga op deze pc niet meer terug naar windows al alles zo vlot en goed blijft draaien)
(ga misschien nog 1 oude pc op windows 10 laten draaien) de rest op linux.) Dual boot zie ik niet zo zitten. Gebruik liever Systemd loader, dan de GRUB boot loader.

Upgrades toekomst:
------------------------------
Komende 3 a 4 jaar even niks.

- Misschien alleen de processor. ( ga denk ik wel de kosten ook overwegen of ik er een Zen 6 of 7 erop ga zetten.)
- Als geheugen goedkoper word en er sneller erin kan steken ga ik voor een 8000+ geheugen kitje als de nieuwe processor er voordelen ermee krijgt.
- Misschien nog een SSD erbij.

Betreft de processor, denk dat ik eerst (misschien) een Zen 6 ga kopen en deze verlopig in de snelle game pc hou. En later deze ga door stoten naar dit systeem.
Geheugen snelheid ligt eraan wat tegen die tijd nodig en mogelijk is. ( opzich nog genoeg aan 32GB)
SSD die ik momenteel extra heb liggen laat ik er momenteel nog eruit. Ga pas erbij zetten als ik merk dat ik meer opslag nodig heb in linux.

Moederbord blijft de komende 8 jaar wel zitten. ( cpu upgrade zou het enige zijn om systeem tegen die tijd weer beetje goed up to date te krijgen)
Videokaart blijft de komende jaren ook zitten (RDNA 5 sla ik over) Misschien bij RDNA 6 of 7 eens weer kijken) voor de games die ik erop speel is die RDNA 4 kaart verlopig prima zat.Casefans als CPU koeler vind ik wel prima als ze het maar doen. Vervang ze alleen als er iets kapot gaat of begint te ratelen. (die fans zijn goedkoop en makkelijk van ALI EXPRESS te halen)Voeding kan een keer geswapped worden als ik hem ergens anders voor nodig hebt, anders blijft die lekker zitten.
Voor de rest is deze de komende tijd een prima beestje.

Laatst bewerkt:
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik zou eens een andere monitor aansluiten om te kijken of het je gpu is of de monitor zelf. Overigens zou het ook nog de kabel of connectors tussen de monitor en de videokaart kunnen zijn. Ik zou gewoon even wisselen.

Ja dat was ik eigenlijk al van plan, ga binnenkort toch de pc om wisselen.. En dan sluit ik het dan wel uit.
Weet wel dat het bloedje heet kan worden in die oude setup. (ventilatie was niet al te best). Kan best zijn dat er geheugen chips misschien gekookt zijn.
Heb hier wel al rekening mee gehouden met deze nieuwe build *laat bijvoorbeeld de achterste fan naar binnen blazen voor goede lucht (aan de voorkant is het beetje krap en sommige hoogte standen van de voeding zelfs niet mogelijk.

Anders eens meekijken met hwinfo

MS-dos graag weer even zo`n lach icoontje eronder plaatsen ;)

Nee,

De keren dat ik dat deed, was nadat jij willekeurig die poppetjes onder mijn berichten zette... zoek zelf maar terug (of verwijder ze snel)
Wie de bal kaatst......

Doet me beetje denken aan het kind wat een mep uitdeelt, en er vervolgens 1 terugkrijgt, en dan begint te janken bij zijn mama.....

Misschien moet je gewoon eens verder gaan met je leven, ipv in het techfora tijdperk blijven hangen en bezig zijn met anderen. Je lijkt nogal gefixeerd op mij, en ook in aankopen daar niet onder aan te willen doen. Joh, koop gewoon die 9800X3D!!!

Specs zijn momenteel weer bij gewerkt.

Geluidskaart bij gekomen en een soundbar (spullen heb ik al weer enkele weken)(aangesloten via toslink) USB aansluiting nodig om me switch 2 erop aan te sluiten.
(merk toch op dat ik minder last van me vrouw heb die naar bed wilt en dan niet meer in de slaapkamer de switch 2 aan kan zetten. Heb ik de woonkamer meer ruimte om de switch 2 te kunnen gebruiken.
Uiteraard mijn 27 inch msi oled scherm naar beneden gedaan.. (ben hier veel blijer mee dan als ik hem boven zou gebruiken).
Merk ook ineens dat ik weinig oled care gezien heb hier beneden. Terwijl die boven continu aan sprong (misschien een windows 10 probleem of zo)

EDIT ga nog wel een extra dock bij kopen voor op de slaapkamer. Kan ik makkelijkere switchen van plek.

Laatst bewerkt:
Casefans --> 6x WALVIS ALIEXPRESS RGB FANS 4x REVERSE 2x REGULAR

Die fans staan ook nog in mijn verlanglijstje.
Maar toen ik die 3 in 1, of connectables tegen kwam wist ik dat dat beter in mijn setup past. (mogelijk gaat mijn 9800X3D build over naar de Jonsbo TK-2 case)

Dual boot zie ik niet zo zitten. Gebruik liever Systemd loader, dan de GRUB boot loader.
Ik gebruik liever "F12" to select boot device. 99.9% boot hij toch automatisch de ingestelde Linux drive. Kost wat werk bij herinstallatie, maar Windows blijft van mijn Linux drive af!

dus je bent eigenlijk ook wel klaar met corsair?

Wel met de 3500x in ieder geval. Dat was ook eigenlijk een snelle keuze nadat ik toen eens een aparte kast had besteld voor dit 9800x3d systeem, die ik achteraf tegen vond vallen. De Jonsbo kasten vind ik over het algemeen wel mooier.
En Corsair's ICue systeem werkt mooi, als het werkt... En op Linux werkt het niet.
En zolang ze te beroerd zijn voor Linux te schrijven, sla ik ze over.
Op Ali genoeg alternatieven voor fans en ARGB, icm mijn ARGB/fanhub die ik bijwerk/instel via de cloud die OS onafhankelijk werkt.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh