XMG EVO 15 Review: Intel Core Ultra versus AMD Ryzen 7. Welke laptopprocessor is de beste keuze?

Lid geworden
mrt 6, 2017
Ga je voor Intel of ga je voor AMD? Een vraag die niet altijd even makkelijk te beantwoorden is. In deze review vergelijken we twee EVO 15-laptops van XMG. De twee zijn voorzien van een gelijke configuratie, alleen heeft de ene een Intel Core Ultra 7 155H aan boord en de andere een AMD Ryzen 7 8845HS. Welke van de twee is de beste keuze? Om daar antwoord op te krijgen, laten we de twee machines door ons testparcours gaan ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Interessante test gezien het vrijwel identieke laptops zijn buiten de apu.

Ga je aan de slag met foto- of videobewerking of andere toepassingen, dan is de AMD-versie een veel betere keuze. Ook de accuwerktijd van dat model is veel beter. Daarnaast is die versie ook nog eens 150 euro goedkoper.
Dit zijn toch echt wel statements waarvan menig hardware enthousiast zal kunnen smullen. Dat soort uitstekende competitie in de markt is iets waar we jaren enkel van konden dromen.

Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik de eerste Turion64 samples uit handen van onze AMD contact kreeg en hoopte dat dit hem zou worden. Op performance waren dat al mooie chips, maar overall was het om nog steeds net niet. De huidige produxten overtuigen dus klaarblijkelijk wel. Goed voor de consument.

Wat een verschil, sneller, zuiniger en goedkoper.... Op de apu na, maar als je een laptop met dedicated gpu koopt dan is de amd echt een no-brainer.

Mogelijk dat eindelijk laptop bouwers weer meer en meer afstappen van de 'intel inside" marketing en (ook) richting amd inside gaan.

Intel heeft te lang op zijn naam/reputatie geleund en lopen nu al tijden achter de feiten aan. Het zou wel mooi zijn als ze weer een beetje "bij" komen. Concurrentie is uiteindelijk vooral goed voor ons als consument.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh