Advertentie
Sony is een grote naam in de hoofdtelefoonmarkt. De 1000-serie, met de WH-1000XM5 als nieuwste model, is goed voor een behoorlijk groot marktaandeel in het segment van hoofdtelefoons met ruisonderdrukking.
De XM5 kost op het moment van schrijven zo’n 340 euro. Voor dat geld krijg je een uitstekende hoofdtelefoon met een behoorlijk krachtig laag. Dat is de signatuur van dit Japanse merk. Sinds kort heeft Sony een nieuw submerk op de markt gebracht, onder de naam ULT. Die reeks bestaat vooralsnog uit één hoofdtelefoon en drie bluetoothspeakers.
In dit artikel bespreken we de Sony ULT Wear, de hoofdtelefoon uit de nieuwe serie. Hij gaat voor 199 euro over de toonbank. Daarmee is hij een stuk goedkoper dan de WH-1000XM5, en hij kost ook iets minder dan de oudere WH-1000XM4. De ULT Wear heeft een andere doelgroep dan die XM4; Sony wil er mensen mee aanspreken die van moderne muziek met een krachtige bas houden. Dat is zo’n beetje de doelgroep waar Beats en SkullCandy zich met hun producten op richten. Sony heeft echter wel een eigen insteek. De hoofdtelefoon is uitgerust met een speciale ULT-knop waarmee je de extra bas kunt inschakelen. Een enkel tikje is voldoende voor lichte versterking en na twee tikjes krijg je een krachtige boost.