AMD Ryzen 7 9800X3D - 64GB DDR5-6000 CL30 - RX 9070 XT 16GB

Shotje met de reverse fans in de zijkant. Ik heb het nu allemaal werkend onder Bazzite met de ARGB fans, incl de muis :banana:

1771019684659.png

1771020233047.png

Van de week problemen gehad met Doom: The Dark Ages. Van de 1 op andere map ging hij van ~110 FPS naar de 12 FPS @4K. Andere resoluties maakten daarin geen enkel verschil. GPU kreeg wel de volle 100% te verduren. Uiteindelijk opgelost en haalt nu weer over de 100 FPS

Verder overweeg ik nog 2 dingen:

1. PEG8 Extension kabels. Ik vind dat ze wit zijn niet zo erg. Maar die lelijke doorlussing en die kabel die er dus los bij hangt vind ik maar niks. Met cablecombs van 24 pins kan ik de 3 kabels dan ook mooi afwerken
2. Vind de Jonsbo TK-2 (die ik heb) mooier om te zien. De TK-3 is vrijwel hetzelfde, alleen heeft een iets andere indeling voorop qua I/O, waardoor die me ook wel aanspreekt.

Laatst bewerkt:
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Shotje met de reverse fans in de zijkant. Ik heb het nu allemaal werkend onder Bazzite met de ARGB fans, incl de muis :banana:

Van de week problemen gehad met Doom: The Dark Ages. Van de 1 op andere map ging hij van ~110 FPS naar de 12 FPS @4K. Andere resoluties maakten daarin geen enkel verschil. GPU kreeg wel de volle 100% te verduren. Uiteindelijk opgelost en haalt nu weer over de 100 FPS

Verder overweeg ik nog 2 dingen:

1. PEG8 Extension kabels. Ik vind dat ze wit zijn niet zo erg. Maar die lelijke doorlussing en die kabel die er dus los bij hangt vind ik maar niks. Met cablecombs van 24 pins kan ik de 3 kabels dan ook mooi afwerken
2. Vind de Jonsbo TK-2 (die ik heb) mooier om te zien. De TK-3 is vrijwel hetzelfde, alleen heeft een iets andere indeling voorop qua I/O, waardoor die me ook wel aanspreekt.
Ik vind de kleurstelling van de fans wel heel erg vet. Ziet er echt strak uit.

Ik vind de kleurstelling van de fans wel heel erg vet. Ziet er echt strak uit.

Thx. Het is niet het standaard oranje. Die kwam niet goed tot zijn recht in de muis (leek lichter)
Verder ben ik wel heel tevreden met het systeem. Maar de 2 builds met 9700X-en doen het ook prima.

Hoe opgelost? Was het een driver probleem van je videokaart of iets anders?

Mooi systeem! Ook nog aan Linux Mint gedacht?

Okay, dat kan. Zelf erg positieve game ervaringen via Steam mee nl.

Uiteindelijk wil het overal wel op draaien. Op de ene is het iets makkelijker of omslachtiger dan de andere. Op Ubuntu zou het ook niet zo moeilijk moeten zijn. Maar daarvan gebruik ik de KDE versie (Kubuntu) op mijn 2 HTPC's. Daarop geen Gaming maar ook een fijn OS. op de 5700G HTPC zou het eventueel wel kunnen
Ik heb Bazzite echt gekozen om het installeren en gamen. Na installatie van het OS even inloggen op je reeds geinstalleerde Steam en GOG account bij Heroic. Game installeren en gaan!

Op mijjn 9700x in retro behuizing komt ook een dual boot config Bazzite/Windows. Ik ben hier en daar games aan het testen op Bazzite, want ook op dat systeem sla ik Windows liever over. Tot op heden werkt er eigenlijk al veel op Linux. Jammer dat Battlefield's anti-cheat roet in het eten gooit.

Ik heb de voeding vervangen voor een Seasonic Focus ATX3 850W (ATX3.1/PCIe 5.1Ready)
Via Ali ga ik nog wat kabelkammen bestellen.

1773918125910.png

Setje binnen gehad, maar zijn net iets te ruim. Heb een ander setje besteld
Verwacht niet dat dat bij een ander setje beter is.
Die kammen zijn gemaakt voor gesleevde kabels.

Verwacht niet dat dat bij een ander setje beter is.
Die kammen zijn gemaakt voor gesleevde kabels.
Of de kammen beter werken hangt natuurlijk van de diameter af. Die ik nu had gingen va (uit mijn hoofd 2.5 tot 3.2 mm ofzo. Die kon ik nog over de aders schuiven.
Die ik nu besteld heb, gaat van 2.0 - 2.4mm.

De (met de schuifmaat) gemeten maat van de kabels bedraagt 2.4mm aan de Seasonic Focus GX850W (24 pin, CPU en PCI-e).
We gaan het zien over een ~weekje

Laatst bewerkt:
De ARGB functies lijken het begeven te hebben op het bord.
Als ik de PC aanzet, geeft hij normaal gesproken een regenboog effect, waarna in het OS de juiste kleur komt.

Als ik vanuit Linux de kleur ingesteld had, en ik zette de computer uit, dan bleef de verlichting branden. Dat stoorde me een beetje, dus dmv de schakelaar op de voeding alles uitgezet. Toen de PC uitgezet was uiteraard.
Maar nu is er geen leven meer in te krijgen. Normaal als ik de voeding aanzette, knipperde de RGB een keertje. Maar dat doet ie ook niet meer.
Van de week voor de zekerheid de stekkers nog eens nalopen, maar ik vrees dat de RGB meuk het loodje heeft gelegd op het mobo.

De ARGB functies lijken het begeven te hebben op het bord.
Als ik de PC aanzet, geeft hij normaal gesproken een regenboog effect, waarna in het OS de juiste kleur komt.

Als ik vanuit Linux de kleur ingesteld had, en ik zette de computer uit, dan bleef de verlichting branden. Dat stoorde me een beetje, dus dmv de schakelaar op de voeding alles uitgezet. Toen de PC uitgezet was uiteraard.
Maar nu is er geen leven meer in te krijgen. Normaal als ik de voeding aanzette, knipperde de RGB een keertje. Maar dat doet ie ook niet meer.
Van de week voor de zekerheid de stekkers nog eens nalopen, maar ik vrees dat de RGB meuk het loodje heeft gelegd op het mobo.
Dat kan ook een softwarematig probleem zijn, dan is er wat mis gegaan met de besturing vanuit OS naar mobo.
Heb je all mos reset gedaan ?

Een BIOS reset en laatste update hebben niks geholpen

Dan is dat mobo snel kapot gegaan, balen.

Ik lees er meer over, zowel in X als B series borden van ze. Maar goed, als je er gericht naar op zoek gaat, vind je dat bij alles wel denk ik.
Wil nog wat dingen uitsluiten, en weet ook niet of ik het hier RMA voor ga sturen. Een ander merk mobo wil ik niet.

Eventueel een losse controller, die ik zou kunnen sturen met de telefoon zou een mooie optie kunnen zijn. Icue is ook geen optie wegens gebrek aan Linux support.

De (met de schuifmaat) gemeten maat van de kabels bedraagt 2.4mm aan de Seasonic Focus GX850W (24 pin, CPU en PCI-e).
We gaan het zien over een ~weekje

Duidelijk gevalletje: Chinese toleranties.
met kabelklemmen van 2.0 - 2.4 zouden ze gewoon moeten klemmen aan de kabels. Deze zijn niet veel beter, dan de eerder aangeschafte. Glijden gewoon over de kabels.Wat een poepzooi!

Duidelijk gevalletje: Chinese toleranties.
met kabelklemmen van 2.0 - 2.4 zouden ze gewoon moeten klemmen aan de kabels. Deze zijn niet veel beter, dan de eerder aangeschafte. Glijden gewoon over de kabels.Wat een poepzooi!
Zoals ik al zei, die dingen worden gemaaakt voor gesleevde kabels.
Denk niet dat passende voor jouw kabels uberhaubt bestaan.

Zoals ik al zei, die dingen worden gemaaakt voor gesleevde kabels.
Denk niet dat passende voor jouw kabels uberhaubt bestaan.

Dat zou niet moeten uitmaken.
Of ik er nu gesleevde of ongesleevde kabels doorheen haal.
2.4mm is 2.4 mm. Ze voldoen gewoon niet voor de draad diameters waarmee ze adverteren. Dat zal ook wel de reden zijn waarom ik het niet kan reviewen op Ali
Zooi!

Dat zou niet moeten uitmaken.
Of ik er nu gesleevde of ongesleevde kabels doorheen haal.
2.4mm is 2.4 mm. Ze voldoen gewoon niet voor de draad diameters waarmee ze adverteren. Dat zal ook wel de reden zijn waarom ik het niet kan reviewen op Ali
Zooi!
Ze zijn geschikt voor 2 tot 2,4mm kabels + sleeves.
Dat zetten ze er echter niet bij.

Ze zijn geschikt voor 2 tot 2,4mm kabels + sleeves.
Dat zetten ze er echter niet bij.

Dat is onzin. Want er zijn ook verschillende diktes van sleeves.
De maatvoering is voor het totaalplaatje

Dat is onzin. Want er zijn ook verschillende diktes van sleeves.
De maatvoering is voor het totaalplaatje
Ik weet het niet 100% zeker maar onzin is het niet.
Vermoed dat indien jij sleeves om jouw kabels doet dat ze dan wel passen.
Maar ik heb eens wat gegoogled, Highflow heeft bv. kammen die geschikt zijn voor 2mm.
Wie weet passen die wel

Ik weet het niet 100% zeker maar onzin is het niet.
Vermoed dat indien jij sleeves om jouw kabels doet dat ze dan wel passen.
Maar ik heb eens wat gegoogled, Highflow heeft bv. kammen die geschikt zijn voor 2mm.
Wie weet passen die wel

Die zijn volgens de reviews en de waarschuwing van Highflow wel erg breekbaar.
Ik heb via Ali maar 2 setjes extension kabels gekocht. Met hetgeen wat ik intussen heb liggen heb ik dan sowieso genoeg materialen liggen om het netjes af te werken.
Ik vind die "C" modellen ook iets mooier dan die "H" patroon klemmetjes

Ik had trouwens die nieuwe klemmen nog eens nagemeten (die 2,4mm zouden moeten zijn). die blijken zelfs 0,2 mm groter te zijn die ik eerder had besteld. 3.2mm t.o.v de eerdere die 3.0mm zijn

de nieuwe kabels met kammen. :d

1775644750440.png

Ziet er strak uit.

Eigenlijk zat ik er tegenop/geen zin om weer te moeten overbouwen. Toch maar doorgezet, en was in 1,5 uurtje klaar.

Het systeem overgezet in de Jonsbo TK-2 kast
Aan de kaberlmanagement van de fans heb ik niet heel veel aandacht besteed. Deze gaan er mogelijk toch allemaal weer uit en worden vervangen door connectable fans, of een 3 in 1 fan oplossing
Foto is even zonder glazen paneel, want dat reflecteert teveel.

1782051955130.png

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh