Gamen onbetaalbaar: Gen Z kan zich steeds minder games veroorloven

Lid geworden
mrt 6, 2017
Uit een recent onderzoek van marktonderzoeksbureau Circana blijkt dat jonge Amerikanen aanzienlijk voorzichtiger worden bij het uitgeven van geld, vooral als het gaat om uitgaven aan gaming. Alleen al tussen januari en april 2025 gaven 18- tot 24-jarigen in totaal 13% minder uit dan in dezelfde periode vorig jaar. De daling bij videogames was met bijna 25% bijzonder groot. Ter vergelijking: de gemiddelde daling voor oudere generaties was minder dan 5%. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
€80 voor Doom of Indiana Jones is natuurlijk ook gekkenwerk
En neem je er meteen DLC's bij dan betaal je nog even bijna 50% meer.
De steeds maar stijgende lonen hebben hier ook wel invloed op.
En de kloof tussen rijk en arm steeds groter....

Ik kan die 80 of 120 euro prima betalen, dat is het probleem niet.... Ik vertik het alleen!

Gamen onbetaalbaar vind ik wel kort door de bocht al loopt het met de prijzen van hardware inmiddels wel de spuigaten uit.
De games zelf moet je afzonderlijk bekijken, elke ontwikkelaar wil wel €70.- tot 100.- voor z'n spel maar als je er in 5á6 uur mee klaar bent is dat te veel gevraagd.
Maar er zijn genoeg games waar je tientallen of zelfs honderden uren mee bezig bent en dan is €100.- al een koopje.

De combinatie van een betaalbaar abonnement met een goede gamebibliotheek om uit te proberen en de krenten uit de pap kopen werkt voor mij prima.
Onbetaalbaar vindt ik wat de games betreft dus wel meevallen maar ik was dan ook al aan het gamen toen het nog echt extreem duur was. :d

Ik kon vroeger toen ik jong was ook geen AAA games kopen, wel kon ik A2 racer bij de Aldi kopen of wat oudere spellen die in de aanbieding waren bij de Intertoys. Maar nu is vroeger, gewoon sparen. Aan de andere kant, al die spellen die niet "af" zijn maar waar ze meteen de volle mep voor vragen daar krijg ik wat van, vooral als er 3 maanden later gewoon een DLC uitgebracht wordt voor een kwart van aankoopprijs van een spel.

De games zijn idd duurder geworden denk een 20 procent?
Dat snap ik o.a inflatie enz kosten bla bla enz.
Maar kijk eens naar de hardware en dan voornamelijk de video kaarten.
Neem de prijs van een model de 5080 en vergelijk dat eens een jaar of 5 terug het model wat je toen had en wat die koste.
Er zit zo'n hap bedrag x op wat slecht te verklaren is.
Zeker sinds de corona is het einde zoek.

Buiten dat om de huidige Handhelds zijn echt duur, vaak had je goede aanbiedingen.
Op de MSI Claw na het model met de I5, zijn ze erg duur.
Je had bv de ROG Ally die vaak in de aanbieding was.
Maar nu zijn de prijzen bezopen gewoon.

Ik koop de games niet nieuw koop ze een jaar later wel, dan zijn de bugs eruit en de dlc erbij zit.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh