Microsoft schrapt Microsoft Defender VPN in 2025 wegens te weinig gebruikt

Lid geworden
mrt 6, 2017
Microsoft heeft aangekondigd dat de Microsoft Defender VPN-functionaliteit per 28 februari 2025 verdwijnt. Dit besluit, dat vooral gebruikers in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk treft, is volgens Microsoft ingegeven door een gebrek aan gebruik en effectiviteit. Het bedrijf wil zijn middelen liever inzetten voor functies die meer in de smaak vallen bij een grotere gebruikersgroep. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Er zijn een aantal reden waarom de VPN client geen succes is:

• Beperkte beschikbaarheid: alleen regio’s als de VS, het VK en enkele Amerikaanse gebieden kregen toegang.
  • Slechte communicatie: zelfs in ondersteunde regio’s kreeg niet iedereen meteen de VPN-toggle te zien.
  • Alternatieven binnen hetzelfde ecosysteem: Edge Secure Network biedt vergelijkbare functionaliteit.
  • Gebrekkige marketing: weinig ruchtbaarheid, waardoor de feature nauwelijks bekend raakte bij de doelgroep.
Hun eigen gat gegraven....:rofl:

Het bedrijf wil zijn middelen liever inzetten voor functies die meer in de smaak vallen bij een grotere gebruikersgroep.

Bijvoorbeeld widgets op een vergrendelscherm.

Volgens mij zijn ze daar bij M$ behoorlijk van het pad.

Microsoft geeft aan dat het bedrijf “routineonderzoek doet naar gebruik en effectiviteit van functies” en vervolgens investeert in gebieden “die beter aansluiten op de behoeften van klanten.”
Dan mogen ze wel eens gaan onderzoeken waarom Windows 10 zo mateloos populair blijft.

Doen ze niet. Gewoon de support stoppen zodat iedereen over moet....

En vervolgens ging iedereen over naar Windows 11 en lezen we hier weer een topic dat het aantal gebruikers explosief gestegen is.
gedwongen nog wel...

Hun eigen gat gegraven....:rofl:

Bijvoorbeeld widgets op een vergrendelscherm.

Volgens mij zijn ze daar bij M$ behoorlijk van het pad.
Uiteindelijk is Windows meer en meer een systeem om gebruikers (en dus ook organisaties, waar het geld zit) in hun ecosysteem te houden.
Maar dat ze er alsnog zoveel mogelijk proberen uit te halen via dataverzameling, is voor mij de reden dat ik het privé niet meer gebruik (en het feit dat ik kan gamen zonder Windows, tegenwoordig).

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh