Ook Galaxy Z Fold7 kampt met afbladderende verf, Samsung legt opnieuw schuld bij laders van derden

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Accessoires van derden of niet voor de prijzen die Samsung vraagt voor deze telefoons mag dit niet gebeuren, de afwerking hoort net als de prijs top te zijn.

Belacchelijk dat je bij die prijzen die lader er dan niet bij krijgt.
Massaal RMA sturen die toestellen.

Als fabrikant mag je bij een telefoon voor consumenten geen lader meeleveren in de EU.
Klopt idd, was ik helemaal vergeten...
Maar kan je dat niet omzeilen door de lader er apart bij te leveren als actie ?
Net als ze dat al doen met hun buds.

Ik ben bang dat ze daar hun vingers niet aan willen branden. De enige officiële manier is het als een zakelijk product verkopen zoals de ThinkPhone van Moto. Hoe Xiaomi het ontduikt is me onduidelijk.

Specifiek gaat het om snelladers van derden die niet goed zijn geaard
Ik heb echt nog nooit telefoonladers gehad of gezien die geaard zijn, origineel of 3rd party. Is Samsung hier opzettelijk vaag, kennis onbekwaam of is er wat anders aan de hand ?

Ik heb echt nog nooit telefoonladers gehad of gezien die geaard zijn, origineel of 3rd party. Is Samsung hier opzettelijk vaag, kennis onbekwaam of is er wat anders aan de hand ?
Ik heb wel ervaren met niet originele laptopladers dat je het gevoel hebt dat de behuizing een beetje onder spanning staat van een laptop. Als je dan vervolgens de orignele lader gebruikt dan is dat niet het geval. Wellicht dat dit effect ook bij telefoons plaatsvindt en dat dit gevoelen heeft voor de lak/coating van bepaalde toestellen.

Ik heb wel ervaren met niet originele laptopladers dat je het gevoel hebt dat de behuizing een beetje onder spanning staat van een laptop. Als je dan vervolgens de orignele lader gebruikt dan is dat niet het geval. Wellicht dat dit effect ook bij telefoons plaatsvindt en dat dit gevoelen heeft voor de lak/coating van bepaalde toestellen.
Dat zou inderdaad een betere verklaring zijn.

Zo hebben wij bijvoorbeeld oude laptops waarbij de 50hz "net-rimpel" via de USB poorten wordt doorgegeven en voor storingen op randapparatuur zorgt. Netstroomadapter los en probleem is weg.

Het is wel vreemd dat je dit alleen leest bij Samsung. Dan zou er toch iets mis moeten zijn met de samenstelling van de verf.
Lijkt een beetje op dat Samsung een eigen lader wil pushen.

Het is wel vreemd dat je dit alleen leest bij Samsung. Dan zou er toch iets mis moeten zijn met de samenstelling van de verf.
Dat weet ik niet: het kan zijn dat dit ook bij andere toestellen en andere merken het geval is. Dit is van Samsung in het nieuws gekomen: van de rest hebben we geen idee.

Pas op, er wordt gesproken over anodisatielaag, dat is niet hetzelfde als lak. Het gaat hier om een oxidelaagje (denk roest). Vreemd alleen dat het op de plaatjes lijkt alsof er lak afbladdert. Optisch bedrog misschien. Blijkbaar komen daarmee wel vaker problemen voor .... oranje iPhones die verkleuren bijvoorbeeld. Maar daarvan is nog niet bekend wat de oorzaak is dacht ik, want Apple zit nog in de "your holding it wrong" fase.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh