Hopelijk heb ik hem zaterdag, zodat ik meteen de woonkamer pc build kan aanpassen. (MSI bord probeer ik wel te verkopen)
Uiteraard gekozen om de volgende reden.
1. Meer feature proof. (blijft langer relevant) Denk dat pci-e 5.0 nog een lange tijd heeft te gaan op consumenten producten)
2. 20Gbit USB-C achter op de I/O en 10Gbit USB-C intern. (had een gigabyte bord op het oog waar het precies andersom is. (zover ik weet ondersteunt mijn behuizing tot 10Gbit USBC Intern.)
Misschien dat het voor de poort niks uit maakt. Maar zou er eerder een 20GBit USB-C achterop gebruiken voor bijvoorbeeld een USB-C stick.
3. Slot indeling (videokaart helemaal boven in) zodat 2,5 - 3 slot kaarten met gemak passen) (en dat er genoeg ruimte overblijft voor de ventilator op de bodem)
4. 3de M.2 SSD verbinding handig om te hebben.
5. Lan 2.5Gbit is standaard met de dag, maar betere optie dan nog een 1Gbit lan bord nemen.
6. Betere manier om de videokaart makkelijk eruit te krijgen. Een vorige TUF bord had ik het probleem dat de gpu niet eruit wilde wat ik ook deed. En bij het haakje super lastig bij kwam.
7. Gaat in een compacte behuizing, juist slot indeling is hierbij erg belangrijk. (aan slot 2 en 3 heb je dan toch niks aan)
8. WIFI 7 (het was voor mij geen must, heb dit bord juist gekozen wegens de juiste slot indeling. Bij het wifi 6 model zit de videokaart slot nog steeds op plek slot 2)
9. HDMI en Displaypoort voor de IGPU als ik deze nodig heb.
10. Realtek 1220P audio (is wel het minimale wat je tegenwoordig wilt hebben) Eventueel kan ik het onderste slot nog een andere kaart erin.
Extra SSD, ik weet nog niet wat ik daarmee wil doen. (wil ook nog langer wachten, omdat de prijzen alleen nog maar meer omhoog gaan.
En voor hoe lang dit zo blijft. Misschien blijven de prijs wel hoog voor een hele lange tijd.
Twijfel om:
1. De 2de kingston Hyper 2TB SSD uit de MSI build te halen en deze bij de woonkamer pc te zetten. Eventueel een andere kopen vor de MSI build.. (als die eruit gaat heb ik alleen nog een Kingston 3000 1TB ssd daarin zitten.
2. Voor het zelfde geld als voor een nieuwe PCi-e 4.0 x4 2TB SSD een PCI-e 5.0 X4 1TB kopen.. En dan de bestaande 2TB ssds voor extra games gebruiken.
Moet nog 2 RGB reverse fans op ALI bestellen voor op de bodem te monteren.
(tot nu toen heb ik 2x reverse en 2x normale hier liggen)