Post hier een foto van je nieuwste aanwinsten

Zag een demo in de winkel en dacht ik heb in jaren geen bouwpakket in elkaar gezet.
rokr 2.GIF

rokr.GIF

En deze was in de aanbieding bij Gamma.
Max 200 Lumen, 450mAh LiPo accu, magneet en clip en slects 40 gram. Zit hellaas geen accuindicatie op wat wel handig zou zijn bij dat type accu maar voor 12,50 kon ik niets beter vinden. En nu maar hopen dat hij niet boven een plafond vergeten word.
gl200.jpg

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Via ALIEXPRESS

Soldeer tin zuiger. Heb alleen de verkeerde betaalde want kreeg die 5 extra tips niet erbij.

Borsteltje om me oude moederborden mee schoon te maken.

Nieuwe fan voor mijn nieuwe linux woonkamer pc. (had de reverse besteld om te zien of het wat is.. Voor het geld zeker waard. Ga er nog 2 normale bij bestellen voor de radiator.
(wacht even totdat de prijs zakt naar 5,39 euro.) (mooie zwarte fan, met subtiele RGB (niet zo`n overkill als die deepcool fans) blaast ook zelfs nog een stukje beter.
Voordeel is dat ze daisy chain link hebben, dus RGB fan controller zou er eventueel er tussen uit kunnen. (misschien dat ik dit toch ga doen)

Soldeertin wat ik nog niet eerder gehad heb, leuk om uit te proberen en zien of het wat is.. (0,8 en 0,6mm gekregen)

Op deze 500G rol wacht ik nog op. Bewezen goede soldeertin dat ik al eerder heb gebruikt.. (deze slaat niet mat, maar glans)

Ja ik ga vaker bestellen op ALIEXPRESS.

Vooral die kleine dingentjes die het toe doen.. Dingen waarvan ik kan zien dat het potentie heeft en enig sinds financieel voordeel geeft.

Max 200 Lumen, 450mAh LiPo accu, magneet en clip en slects 40 gram.
Action heeft ook wel vele modellen voor een paar centen. Ik weet niet wat precies je wensen zijn, maar misschien kun je daarmee ook uit de voeten voor een paar centen.

Soldeer tin zuiger. Heb alleen de verkeerde betaalde want kreeg die 5 extra tips niet erbij.
Het is altijd uitkijken welke je hebt geselecteerd voordat je op het winkelwagentje hebt geklikt. Of wordt kleur gelinkt aan een aantal of set....
Ik heb zelf ook zo'n ding, maar vind het irritant werken. Binnenkort haal ik gewoon een desoldeerstation met ingebouwd vacuumpomp. voor 100 euro heb je al een leuk setje.

Ja ik ga vaker bestellen op ALIEXPRESS.

Vooral die kleine dingentjes die het toe doen.. Dingen waarvan ik kan zien dat het potentie heeft en enig sinds financieel voordeel geeft.
Ik was laatst een youtube filmpje aan het kijken van iemand die krukasssen aan het de- en monteren was. Die had een krukastrekker, en die had hij gelinkt naar 1 op een site...kosten: 109 euro
Ben toen eens op Ali gaan checken voor een zelfde model, met goede reviews en kwam op een model voor minder dan 25% van de eerder genoemde...
En ja, ze zijn er nog goedkoper, maar die hadden soms een alu pin die kon afbreken door weerstand in de geleider. Deze heeft gewoon een stalen pin, die gaat echt niet breken.

verder ook diverse kabeltjes, bijvoorbeeld witte PWM zijn hier bij webshops gewoon 10-15 per stuk... belachelijk! kosten op Ali 2-3 euro/stuk. En het zit gewoon allemaal heel netjes in elkaar.
ik was voor 7x1:1 en 1x2:1 nog geen 29 euro incl verzenden kwijt.

Over iets meer dan 1 uur zijn die case fans wrs weer beetje goedkoper. Heb nog 2 normale nodig voor de radiator..

Ben alleen nog niet uit of dat ik die RGB Fan controller (no brand) wel werkend ga krijgen met linux.. Iets zegt mij dat dit waarschijnlijk niet gaat werken
En beter fans kan daisy chainen op het moederbord zelf.

Ze blazen volgens mij nou op de hoogste stand. En zou niet weten hoe ik deze zou kunnen regelen met cachy os.

Ben alleen nog niet uit of dat ik die RGB Fan controller (no brand) wel werkend ga krijgen met linux.. Iets zegt mij dat dit waarschijnlijk niet gaat werken

Hier krijg ik het ook niet werkend met die rgb software in Linux.

Misschien kun je een ARGB/PWM controller met remote vinden.
Ik zie verschillende met allerlei kleuren en modussen. Je kan daar dan ook de fanspeed mee instellen. Of je laat dat regelen door het mobo.

Action heeft ook wel vele modellen voor een paar centen. Ik weet niet wat precies je wensen zijn, maar misschien kun je daarmee ook uit de voeten voor een paar centen.
Vaste klant van de Action maar deze is voor mijn wensen met alles net wat beter. Bestel af en toe nog wat bij Ali maar dat is met 90% afgenomen en dat blijft voorlopig zo.

1768257971184.png

I.p.v 1, toch maar 2 monitoren gekocht voor (uiteindelijk) de Ryzen 7 9700x build in de Jonsbo kast. Tijdelijk staat dit systeem er nog even bij.

Het zijn 2 QHD monitoren. (2550x1440)

1. Philips Evnia 27M2N3501PA/00 wit 240Hz
2. AOC AGON Q27G42XE zwart 180Hz

De AOC kan eventueel ook gekoppeld worden aan de PC ernaast, wanneer ik daarmee wil gamen.

1_ASUS-TUF-GAMING-B850M-PLUS-WIFI7-moederbord.jpg

Hopelijk heb ik hem zaterdag, zodat ik meteen de woonkamer pc build kan aanpassen. (MSI bord probeer ik wel te verkopen)
Uiteraard gekozen om de volgende reden.

1. Meer feature proof. (blijft langer relevant) Denk dat pci-e 5.0 nog een lange tijd heeft te gaan op consumenten producten)
2. 20Gbit USB-C achter op de I/O en 10Gbit USB-C intern. (had een gigabyte bord op het oog waar het precies andersom is. (zover ik weet ondersteunt mijn behuizing tot 10Gbit USBC Intern.)
Misschien dat het voor de poort niks uit maakt. Maar zou er eerder een 20GBit USB-C achterop gebruiken voor bijvoorbeeld een USB-C stick.
3. Slot indeling (videokaart helemaal boven in) zodat 2,5 - 3 slot kaarten met gemak passen) (en dat er genoeg ruimte overblijft voor de ventilator op de bodem)
4. 3de M.2 SSD verbinding handig om te hebben.
5. Lan 2.5Gbit is standaard met de dag, maar betere optie dan nog een 1Gbit lan bord nemen.
6. Betere manier om de videokaart makkelijk eruit te krijgen. Een vorige TUF bord had ik het probleem dat de gpu niet eruit wilde wat ik ook deed. En bij het haakje super lastig bij kwam.
7. Gaat in een compacte behuizing, juist slot indeling is hierbij erg belangrijk. (aan slot 2 en 3 heb je dan toch niks aan)
8. WIFI 7 (het was voor mij geen must, heb dit bord juist gekozen wegens de juiste slot indeling. Bij het wifi 6 model zit de videokaart slot nog steeds op plek slot 2)
9. HDMI en Displaypoort voor de IGPU als ik deze nodig heb.
10. Realtek 1220P audio (is wel het minimale wat je tegenwoordig wilt hebben) Eventueel kan ik het onderste slot nog een andere kaart erin.

Extra SSD, ik weet nog niet wat ik daarmee wil doen. (wil ook nog langer wachten, omdat de prijzen alleen nog maar meer omhoog gaan.
En voor hoe lang dit zo blijft. Misschien blijven de prijs wel hoog voor een hele lange tijd.

Twijfel om:

1. De 2de kingston Hyper 2TB SSD uit de MSI build te halen en deze bij de woonkamer pc te zetten. Eventueel een andere kopen vor de MSI build.. (als die eruit gaat heb ik alleen nog een Kingston 3000 1TB ssd daarin zitten.

2. Voor het zelfde geld als voor een nieuwe PCi-e 4.0 x4 2TB SSD een PCI-e 5.0 X4 1TB kopen.. En dan de bestaande 2TB ssds voor extra games gebruiken.

Moet nog 2 RGB reverse fans op ALI bestellen voor op de bodem te monteren.

(tot nu toen heb ik 2x reverse en 2x normale hier liggen)
Leuk bordje is dat.
Snap alleen niet waarom je een USB C-stick in een 20 gbit poort zou willen stoppen, die 10 Gbit poort van de behuizing is al snel genoeg voor de snelset USB stick, de Kingston DataTraveler Max.
Ik zou op het moment geen SSD kopen voor snelheids winst, alleen als je ruimte tekort komt.

2. Voor het zelfde geld als voor een nieuwe PCi-e 4.0 x4 2TB SSD een PCI-e 5.0 X4 1TB kopen.. En dan de bestaande 2TB ssds voor extra games gebruiken.

Ik zou op het moment geen SSD kopen voor snelheids winst, alleen als je ruimte tekort komt.

Inderdaad, wat @Wailingwimmy zegt. Ik zou dan toch voor de 2TB 4.0 gaan op het moment.

1. 5.0 was sowieso al duurder
2. geen enkele game heeft nog profijt van die extra snelheid.

Dus ben wel benieuwd naar welke taken je uitvoert met de PC, dat deze 14GB/s nodig hebt, dat tegen een extra kostprijs voor de helft van de opslagruimte.
Ik had het zelf ook wel gedaan met de oude prijzen, maar ik beperk me nu wel even tot de realiteit, gezien de prijzen.
Maar je moet het zelf weten uiteraard :d

Leuk bordje is dat.
Snap alleen niet waarom je een USB C-stick in een 20 gbit poort zou willen stoppen, die 10 Gbit poort van de behuizing is al snel genoeg voor de snelset USB stick, de Kingston DataTraveler Max.

Nee is niet echt voor snelheids winst.. Alleen op wat er straks komen gaat. (schaarste en nog hogere prijzen). De prijzen zullen de komende maanden wellicht nog wel gekker worden.
Zou het liefst wel een tweede ssd in de woonkamer pc erbij willen steken. Heb liever die zekerheid nou dan wachten en er straks slechter er voor staan.
We weten ook niet hoe lang dit geheugen prijs probleem nog in stand zal houden. (als je pech hebt kunnen de prijzen wellicht over 10 jaar weer gaan zakken)
(of zakken over 20 jaar nog maar nauwelijks)

Ik weet niet hoeveel TB een gemiddelde CachyOS pc nodig heeft. Andere optie is misschien 1TB erbij kopen en de 2TB voor extra opslag te gebruiken.
Alleen dan moet ik wel de hele install van CachyOS overzetten naar de 1TB SSD.

Ik moet ook nog kijken wat ik met de cpus ga doen.. Het is wel leuk om een Zen 6 of Zen 7 hebben, daar is iedereen het wellicht wel eens mee.
Ga wel het vermoedden hebben dat 8000MT/sec geheugen de nieuwe standaard gaat worden.
Ik zie het nog niet zo zitten of dat je tegen die tijd wel voor een goede prijs nog aan sneller geheugen zal kunnen komen.
Heb wel een scenario in me hoofd als het straks toch onbetaalbaar word net zo goed nog een 9800x3d erbij zou kunnen kopen en Zen 6 en Zen 7 laten voor wat het is.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoeveel TB een gemiddelde CachyOS pc nodig heeft. Andere optie is misschien 1TB erbij kopen en de 2TB voor extra opslag te gebruiken.

Het hangt eraf of je het nodig vind om je hele game library te installeren.
Met mijn gamelauncher kan ik een spel installeren en verwijderen met een paar klikken.
CachyOS heeft zelf maar 30GB nodig. Bazzite heeft 64GB nodig, maar dan is het meest relevante ook al meegeïnstalleerd.

ik heb een aantal games geinstalleerd, waaronder Doom the Dark Ages, Sniper Ghost Warrior 1 & 2 en wat programma's als Libreoffice, Firefox, Spotify en WA/TG Desktop. Dan zit ik op een gebruik van 170GB

1769205142437.png

Post automatically merged:

opnieuw installeren, goede oefening :d

Laatst bewerkt:
Tri-Pack Corsair RS120-R fans (reverse)
Komen in de zijkant van de Corsair 3500x. Die er nu in zitten kunnen dan bovenin

1769210039736.png

Het hangt eraf of je het nodig vind om je hele game library te installeren.
Met mijn gamelauncher kan ik een spel installeren en verwijderen met een paar klikken.
CachyOS heeft zelf maar 30GB nodig. Bazzite heeft 64GB nodig, maar dan is het meest relevante ook al meegeïnstalleerd.

ik heb een aantal games geinstalleerd, waaronder Doom the Dark Ages, Sniper Ghost Warrior 1 & 2 en wat programma's als Libreoffice, Firefox, Spotify en WA/TG Desktop. Dan zit ik op een gebruik van 170GB

Bekijk bijlage 1702

opnieuw installeren, goede oefening :d

Niet zoveel zin in, in de moeite die ik erin heb gestoken om het werkend en redelijk geconfigureerd te krijgen.
Ik bedenk me even wat ik doe.
Misschien dat ik dan maar toch voor een extra 2TB drive ga. Moet even nog kijken.

Die 2TB drive die ik voor het os gebruik kunnen best nog prima wel wat games op.
Zie met steam dat je vrij makkelijk games van de ene ssd naar de andere kan overzetten onder Instellingen en opslag. Beetje zelfde idee als de Xbox.

Tri-Pack Corsair RS120-R fans (reverse)
Komen in de zijkant van de Corsair 3500x. Die er nu in zitten kunnen dan bovenin

Bekijk bijlage 1703

Ze zitten erin. Die in de zijkant zaten, zitten nu bovenin. Lijkt toch net wat strakker met de reversible fans . Later de kabeltjes nog even wegwerken.

1769446021329.png

Ik vind hem nu al fijner typen als de ramplank (Corsair K70 Core) bij de 9700x build. Dus ik denk dat de Corsair niet heel lang blijft :ROFLMAO:

En hij is onderweg.... de Attack Shark X98 Pro:

1770082010524.png

Ter vervanging van de Corsair K70 Core. Ik kan maar niet wennen aan dat toetsenbord, verschrikkelijk ding! Wilde ook gewoon weer het Num-Pad terug

En in het andere topic noemde ik al dat mijn Logitech G502 X niet meer te repareren viel, en wilde er wel weer iets voor terug.
Mijn oog is gevallen op de Razer Basilisk V3 26.000 DPI en die is nu ook onderweg.

En hij is onderweg.... de Attack Shark X98 Pro:

Bekijk bijlage 1752

Ter vervanging van de Corsair K70 Core. Ik kan maar niet wennen aan dat toetsenbord, verschrikkelijk ding! Wilde ook gewoon weer het Num-Pad terug

En in het andere topic noemde ik al dat mijn Logitech G502 X niet meer te repareren viel, en wilde er wel weer iets voor terug.
Mijn oog is gevallen op de Razer Basilisk V3 26.000 DPI en die is nu ook onderweg.
Mooi plankje

Voor de main systemen (9800X3D en 9700X) 2 Razer Basilisk V3 26K DPI muizen gekocht

De Logitech G502 X waag ik mij toch maar niet meer aan, omdat ik daarvan kortgeleden 1 RMA heb mogen sturen omdat die kapot was. Maar eind vorig jaar ook al een toetsenbord weg mogen knikkeren, die nog geen halfjaar oud was. Dat doet mij erg twijfelen over de kwaliteit waar Logitech momenteel voor staat.
Ik heb de RGB op de muis ook aan de praat onder Linux. 1 muis had ik een week geleden al gekocht, vandaag kwam de 2e binnen. Dus ik ga een tijdje met de Razers aan de slag!

1771009025639.png

Tool voor bandenwissel

1772268876582.png

En iets wat eigenlijk al jaren op de verlanglijst staat. Er komt nog een machineklem bij. Hij is niet heel groot, maar voor het werk wat ik ermee is het wel voldoende. (metaal tot 6 of 8mm)
Een stap groter zou ook alweer te groot zijn voor in het schuurtje, die toch al wel "vol" begint te raken.

1772268934205.png

Aangezien ik al lang geen degelijke koffiemachine meer heb gehad.....

1773611148241.png

Besloten voor mijn 9800X3D build toch een andere voeding te nemen. Ik vind de loshangende stekker, en het witte toch vervelend om te zien binnen de build. (voeding was eerst voor een witte case bedoeld waar het systeem in kwam, maar werd later de Corsair 3500X, en werd de witte case geretourneerd.)

Daarvoor in de plek komt net als in mijn Jonsbo 9700X build een Seasonic Focus GX850 ATX3 (2024 model) voeding.

1773789958633.png

I.c.m. de Asus Prime RX9070XT die 3 kabels vereist en die de voeding ook in 3 single kabels heeft vind ik dit de mooiste oplossing. Dit afgewerkt met een paar "24 ader" kabelkammen
De oude voeding wordt een spare voor de 9700x in Silverstone FLP02 kast, of gaat de verkoop in.

Voor het moment als ik mij verveel, alvast wat onderdelen voor de 2-takt blokken die gereviseerd worden.
In het geval van 1 blok wordt alleen de carterhelften en de transmissie hergebruikt. Cilnder en zuiger met toebehoren, alle lagers, keerringen, waterpomp wordt allemaal vervangen.

van het andere blok weet ik alleen dat die misbruikt was voor de cross. Carter is verder goed. Cilinder lijkt ook goed. komt alleen nieuwe krukas in, en de koppeling wordt vervangen (koppelinghuis is blauw gekleurd, en dus eigenlijk te heet geweest)

Leuke zomerprojectjes!

1774365700570.png

SONY WH-1000XM3​

Sony-WH-1000XM3-4-Black-1-1-400x594.jpg

Heel erg hard nodig.

Is helaas niet door gegaan.. Blijkbaar een grimmige website.
Paar keer een mailtje gestuurd, maar kreeg geen reactie.
Betaling met klarna ging ook ineens afgebroken worden.
Blijkbaar kwamen ze er achter dat die shop niet deugde of zo.

Momenteel nog zonder koptelefoon.
Maar wellicht koop ik hem wel ergens anders of ga voor de XM4.

Ik heb sinds masndag 9 maart een week de Galaxy S26 Ultra 1TB. Mijn S24 Ultra 1TB heb ik bij Samsung ingeruild voor € 633,- en mijn oude S20 Ultra 5G 128GB voor € 80,-. Ik heb de bestelling geplaatst via het Samsung-portaal van de ING en kreeg flinke kortingen. Alleen al op de toestellen bespaarde ik € 713,-.

1541-IMG-20260310-WA0000.jpg

Voor mijn Galaxy S26 Ultra gebruik ik het transparante Otterbox Symmetry-hoesje met valbescherming en als screenprotector heb ik gekozen voor het geharde glas van PanzerGlass.

1543-IMG-20260310-WA0009.jpg

Links mijn Galaxy S24 Ultra 1TB en rechts mijn nieuwe Galaxy S26 Ultra 1TB
1544-IMG-20260310-WA0001.jpg

1545-IMG-20260310-WA0002.jpg

Mijn S26 Ultra 1TB met 16GB RAM uitvoering

1546-IMG-20260309-WA0003.jpg

Vanaf linksboven: Samsung Gear IconX (2018), Buds+ (2020), Buds 2 Pro, Buds 3 Pro en de Buds 4 Pro (2026).
Vanaf linksonder: Sony Ericsson K800i, Apple iPhone 3G 16GB, Samsung Galaxy Note 2 N7100 16GB, S8+ 64GB, S20 Ultra 5G 128GB, de S24 Ultra 1TB en de nieuwe S26 Ultra 1TB (2026).

Mijn bestelling:

1547-Screenshot20260309001930Gmail.jpg

1548-Screenshot20260316020256Gallery.jpg

1550-Screenshot20260316094631Gallery.jpg

kv-pd-120r.webp

Vandaag aangekomen. 4 dagen eerder dan geplanned.

Heb hem net uit de doos gehaald, die al kolossaal is. Ja heb hier boven een ruimtelijk probleem.
Maar de corsair crystal 680x gaat toch over een niet al te lange tijd de verkoop in.

Oude hardware word overgezet op een Fractal pop air XL behuizing.

Maar jeetje wat is dit een `te***` goed uit ziende behuizing zeg. Hij weegt wel wat, maar me oude denk ik ook. De Msi Maestro 700 was nog zwaarder.. En dat vond ik niet zo`n goed idee.
Op de afbeelding ziet het er een beetje simpel uit. Maar in werkelijkheid is het echt een zelfde lijkende behuizing als de Maestro 700
Gelukkig lijkt deze ook niet op zo`n lelijk vierkanten glasbak..

Kwa afmetingen in spec met de oude. De hoogte is vrijwel het zelde. De breedte is 4cm smaller, wat ik persoonlijk wel winst vind. Kwa lengte is hij 7cm dieper. Dus meer ruimte voor de videokaart.
Er zitten ook geen fans in het front dus dat scheelt ook meteen behoorlijk wat ruimte.

Betreft het glas paneel. Protectie folie laten zitten, is beveiliging tegen glas splinters als die zou breken. Zit er goed erop aangebracht en weinig van te zien, dus lekker zo laten.
Voor de rest altijd het glas paneel op de behuizing laten zitten. Bij bouwen haal ik hem even eraf.. En als ik er niet meer eraan sleutel gaat hij direct weer erop.

Met de perforatie gaten valt overigens goed mee te leven.

Wat ik er nog voor nodig heb:

- Een 850watt platinum voeding
- Waarschijnlijk een 360mm AIO
- Komt denk ik ook een nieuw set fans in. (waarschijnlijk haal ik ze weer van aliexpress. De vorige die ik er gekocht heb ben ik heel tevreden over.

Videokaart en de rest is al aanwezig.

2 setjes binnen

1775644669923.png

61JQGMZDanL._AC_SL1000_.jpg

Een voeding voor die nieuw snelle pc build. Komt een 9070XT en daar was me huidige 660watt wat te beperkt voor.
Wat mij deze voeding trok was voornamelijk de kwaliteit van de kabels.
De MSI heb ik niet genomen omdat deze NZXT stiller is..

zuWHGe.15d42826ffe70a7c5c8074c80ab8e87e-7dfa937e_1.jpg

USB-C kabel voor een fractal design behuizing.. ( is optioneel beschikbaar)

2005204786.webp

fractal-design-pop-xl-air-rgb-black-tg-clear

Ga hier mijn oude systeem in over bouwen (AM4)(aangezien de hardware nog gewoon prima is en zeker voor oudere games erop te draaien) De corsair crystal 680x die gaat in de verkoop. (heb die ruimte wat daar allemaal in zit niet echt meer nodig)
Uiteraard gekocht om er een DVD drive(s) erin te kunnen bouwen.
Misschien dat ik later nog de fans aanpas. Maar verlopig laat ik het hier even bij. Gewoon even een transplant en klaar.

Mijn neefje wil al een tijdje dat ik Fortnite meespeel alleen krijg ik die controller niet onder de knie in een half uurtje per keer dus maar voor het eerst in 30 jaar een console gekocht. Als het niet lukt kan ik nog altijd MK11 met zijn vader spelen zonder een uur op en neer te rijden:-)
20260331_143543.jpg

Gelijk een Headset met mic gekocht. Ga er waarschijnlijk wel een (mini)review over schrijven.

20260403_135532.jpg

Die Logitech G502 Hero koop ik altijd in de aanbieding aangezien ik er ongeveer 1 per jaar sloop. Nou was de G502X Lightspeed ook in de aanbieding en zo te zien hebben ze eindelijk andere schakelaars toegepast dus wie weet ga ik voortaan weer draadloos.
20260324_074859.jpg

Laatst bewerkt:
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh