Smartphonefabrikanten overwegen terugkeer van de microSD-kaartslot door exploderende DRAM-prijzen

Lid geworden
mrt 6, 2017
Smartphonefabrikanten zouden serieus overwegen om de microSD-kaartslot opnieuw in hun toestellen te integreren, als reactie op de sterk stijgende prijzen van DRAM-geheugen. Wat jarenlang als een “verouderde” functie werd weggewerkt, kan nu onverwacht terugkeren als praktische oplossing voor een snel duurder wordende smartphonemarkt. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Met als gevolg dat micro sd kaarten ook duurder worden.
Ben ik blij dat ik er een stapel heb voor game, photo en pc hobbies.

Van wat ik me er nog van kan herinneren was het gepruts met microSD kaartjes in telefoons geen overweldigend positieve ervaring, dus wat mij betreft mogen ze dit idee weer rap schrappen.

Hoezo gepruts?
Ik heb destijds in mijn A53 met interne opslag van 256 GB een SD van 256 GB geplaatst en nooit hoeven te verwisselen.
Tegenwoordig lijkt dat bij elkaar niet zoveel, maar voor mij meer dan genoeg.
Zeker samen met mijn onedrive van 1TB en google drive van 100 GB

Hoezo gepruts?
De nodige ervaringen met traag en vastlopers, apps die niet op de microSD konden en andere weer wel maar dan data op de interne opslag bleven plaatsen en het slot dat niet zo waterdicht bleek als de rest van de telefoon.
Zomaar een paar voorbeelden waardoor ik er niet mee kon zitten dat de uitbreiding van opslag is gestopt.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh