Sonos Play Review. Veel meer dan alleen een bluetoothspeaker

Lid geworden
mrt 6, 2017
Op het eerste gezicht lijkt het een alledaagse bluetoothspeaker, maar de Sonos Play is meer dan dat. In deze review laten we je kennismaken met deze speaker en ontdek je of hij bij je past.
Je kent het systeem vast nog wel uit je jeugd: je koopt of krijgt een eerste doosje Lego en gaat ermee bouwen. Vervolgens koop je nog een doosje en combineer je de inhoud ervan met je eerdere aanschaf, en voor je het weet heb je dozen vol bouwblokjes van de Deense fabrikant. Dat principe is ook wat de Sonos Play ‘anders’ maakt dan de gemiddelde bluetoothspeaker. Bluetoothspeakers kun je van talloze bekende en minder bekende merken kopen. Producten met een geraffineerd geluid, maar ook modellen met, om het netjes te zeggen, vooral ‘functioneel’ geluid. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Het gaat voor mij persoonlijk al mis bij de titel, een speaker moet goed geluid geven en niet veel meer zijn en dus zeker niet het softwarefiasco dat Sonos de afgelopen jaren heeft geboden.
Ik heb m'n Arc nog redelijk kunnen verkopen maar heb spijt van elke cent die ik er aan uit heb gegeven, een overhyped product met zeer matige audiokwaliteit.

Die software van Sonos, ik heb nu al bijna 10 jaar sonos in huis (9 jaar om precies te zijn) en heb zowat in elke kamer een of meerdere speakers, ik heb (buiten de arc) elke soundbar staan die ze gemaakt hebben en heb zelfs nog een paar Ikea/Sonos speakers ingepakt liggen.
Mocht je het niet door hebben, ik ben dus wel een fan van het merk.
Die prijs is voor mij altijd het heikel punt geweest maar eens je overtuigd bent van de kwaliteit en het gebruiksgemak was het eigenlijk niet zo heel moeilijk..
Tot die S2 software natuurlijk. Ik gebruik die eerlijk gezegd zo weinig mogelijk, enkel als ik ergens iets specifiek wil luisteren moet ik die dan wel gebruiken, en het moet gezegd het is veel beter dan toen ik initieel overstapte en het is logisch dat er evoluties in zitten, zeker op 25 jaar.. Die eerste speakers kan je niet meer samen met de meer moderne speakers gebruiken net omdat de technologie zo geëvolueerd is..
Een miskoop dacht ik trouwens gedaan te hebben met mijn eerste play5.. Die klonk voor geen meter.. Maar toen las ik ergens dat je die in stereo moet kopen, 2 dus..
Dat was inderdaad een hemelsbreed verschil..
en ik vermoed dat dit net zo is met de Play. Aleen dan ietsje minder bass.
Mooie review trouwens.

Die software van Sonos, ik heb nu al bijna 10 jaar sonos in huis (9 jaar om precies te zijn) en heb zowat in elke kamer een of meerdere speakers, ik heb (buiten de arc) elke soundbar staan die ze gemaakt hebben en heb zelfs nog een paar Ikea/Sonos speakers ingepakt liggen.
Die prijs is voor mij altijd het heikel punt geweest maar eens je overtuigd bent van de kwaliteit en het gebruiksgemak was het eigenlijk niet zo heel moeilijk..
Tot die S2 software natuurlijk. Ik gebruik die eerlijk gezegd zo weinig mogelijk, enkel als ik ergens iets specifiek wil luisteren moet ik die dan wel gebruiken, en het moet gezegd het is veel beter dan toen ik initieel overstapte en het is logisch dat er evoluties in zitten, zeker op 25 jaar.. Die eerste speakers kan je niet meer samen met de meer moderne speakers gebruiken net omdat de technologie zo geëvolueerd is..
Een miskoop dacht ik trouwens gedaan te hebben met mijn eerste play5.. Die klonk voor geen meter.. Maar toen las ik ergens dat je die in stereo moet kopen, 2 dus..
Mooie review trouwens.
Dat klopt als een bus.

Mooie review trouwens.
Het gaat bij mij puur om een kwestie van smaak en dat is heel persoonlijk natuurlijk, je kan bij een product als Sonos de muzikale prestaties niet los zien van de software en dus gaat het voor mij niet eens om één specifieke software uitgave.
Sonos probeert al zo lang als het er is z'n speakers vooral heel overtuigend te laten klinken d.m.v. grote hoeveelheid midbass waarmee voor mij de balans in het geluid totaal weg is en er veel finesse en detail verloren gaat.
Qua bediening zal je van mij niet te veel horen want afgezien van een paar kleine verbeterpunten hebben ze nog steeds een behoorlijke voorsprong op de concurrenten en koop je dus niet snel een betere oplossing.
Maar aangezien het mij bij speakers primair om de muzikaliteit en audiokwaliteit gaat valt Sonos af omdat er op dat vlak een aardig aantal betere opties zijn.

Het gaat bij mij puur om een kwestie van smaak en dat is heel persoonlijk natuurlijk, je kan bij een product als Sonos de muzikale prestaties niet los zien van de software en dus gaat het voor mij niet eens om één specifieke software uitgave.
Sonos probeert al zo lang als het er is z'n speakers vooral heel overtuigend te laten klinken d.m.v. grote hoeveelheid midbass waarmee voor mij de balans in het geluid totaal weg is en er veel finesse en detail verloren gaat.
Qua bediening zal je van mij niet te veel horen want afgezien van een paar kleine verbeterpunten hebben ze nog steeds een behoorlijke voorsprong op de concurrenten en koop je dus niet snel een betere oplossing.
Maar aangezien het mij bij speakers primair om de muzikaliteit en audiokwaliteit gaat valt Sonos af omdat er op dat vlak een aardig aantal betere opties zijn.
Ik snap je volkomen en terecht eerlijk gezegd.
Voor mij is geluid zeker ook belangrijk, maar qua smaak liggen de speakers me wel. Moet ik ook bij vertellen dat ik 9 jaar geleden naar een nieuw appartement verhuisde waar geen enkele bekabeling aanwezig was (enkel stopcontacten) en dus was ik min of meer genoodzaakt om draadloos te gaan, toen was er eigenlijk niets anders dan Sonos of Bluetooth, en dat laatste vond ik niet echt fantastisch..
Het zal wel smaak zijn en geef je geen ongelijk hoor.

Moet ik ook bij vertellen dat ik 9 jaar geleden naar een nieuw appartement verhuisde waar geen enkele bekabeling aanwezig was (enkel stopcontacten) en dus was ik min of meer genoodzaakt om draadloos te gaan,
Tip bij een verhuizing: de beste kwaliteit netwerkkabel die er op dat moment is onder de vloer wegwerken, de mijne liggen onder het laminaat maar als ik er sleuven voor moet frezen doe ik het ook. ;)

Tja de parket lag er net in, ik had het volledig afgewerkt gekocht en kon niets meer toevoegen.. Maar een paar jaar daarna had ik een huis gekocht en daar heb ik dan kabels in laten bijleggen, maar achteraf gezien nooit genoeg natuurlijk..

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh