Sonos werkt opnieuw aan grote app-update in de hoop dat iedereen het drama van 2024 is vergeten

Lid geworden
mrt 6, 2017
Sonos staat aan de vooravond van weer een grote revisie van zijn mobiele app, nadat de vorige herontwerp in 2024 op flinke kritiek stuitte. Volgens rapporten van Bloomberg wordt een vroege versie van de vernieuwde app intern getest, en wil Sonos de komende maanden geleidelijk functies uitrollen in plaats van een grote, allesomvattende update. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik heb zelf een kleine 2 jaar ervaring met de Sonos Arc gehad en kan me alleen maar verwonderd afvragen hoe dit merk zo groot heeft kunnen worden, veel essentiële instellingen ontbreken en dat gaat dan gepaard met een matige audio kwaliteit.

Ik heb zelf een kleine 2 jaar ervaring met de Sonos Arc gehad en kan me alleen maar verwonderd afvragen hoe dit merk zo groot heeft kunnen worden, veel essentiële instellingen ontbreken en dat gaat dan gepaard met een matige audio kwaliteit.
Zw waren een van de eerste met een dergelijke oplossing op de markt. En hun vroege range was zeker niet slecht. First mover advantage is hier echt wel een ding.

Zw waren een van de eerste met een dergelijke oplossing op de markt. En hun vroege range was zeker niet slecht. First mover advantage is hier echt wel een ding.
En ze waren op dat moment beter dan alle andere. Een Bleutooth speaker kan je onmogelijk vergelijken met een Sonos zeker eens je in het hele eco systeem zit. Hun samenwerking met Ikea was voor mij een schot in de roos, alhoewel veel mensen niet echt begrijpen waar het voor dient, als er geen bluetooth op zit.
Ik vind zelf de kwaliteit van de weergave nogal meevallen, maar natuurlijk met wat vergelijk je. Een Arc is geen goedkoop ding en voor dat geld heb je een volledig 5.1 of zelfs 7.1 systeem in huis van een "gewone" audio leverancier, maar voor mij is het grote voordeel het multi kamer gebeuren.
De software was uitstekend met alles wat je nodig had.. maar toen die update.. Ik had al geinvesteerd ne heb het uitgezeten. Ik ga niet alle speakers in mijn huis vervangen door een ander merk, maar vooraleer ik dure nieuwe koop denk ik nu toch zeker wel na.

De software was uitstekend met alles wat je nodig had
Daar ben ik het niet mee eens en dat was ook voor de update al zo, zo was het bij de sub b.v. niet mogelijk om de weergave in fase te zetten met de soundbar als je 'm achter de bank plaatste aan de andere kant van de kamer, ook de kantelfrequentie tussen sub en soundbar was niet instelbaar zodat personages met een basstem achter de bank vandaan kwamen i.p.v. bij de tv, je bent dus altijd verplicht de sub bij de soundbar te zetten en dat was niet wat Sonos je destijds voorspiegelde.
Ook is het in 2 jaar niet gelukt om tot een gebalanceerde weergave te komen waarbij stemmen goed verstaanbaar bleven in combinatie met een goede dynamische weergave in actiefilms, het gevolg daarvan was dat je de hele film met je volumeregelaar bezig was.
Dus nee, "uitstekend" is niet het eerste wat me te binnen schiet bij Sonos software.

Daar ben ik het niet mee eens en dat was ook voor de update al zo, zo was het bij de sub b.v. niet mogelijk om de weergave in fase te zetten met de soundbar als je 'm achter de bank plaatste aan de andere kant van de kamer, ook de kantelfrequentie tussen sub en soundbar was niet instelbaar zodat personages met een basstem achter de bank vandaan kwamen i.p.v. bij de tv, je bent dus altijd verplicht de sub bij de soundbar te zetten en dat was niet wat Sonos je destijds voorspiegelde.
Ook is het in 2 jaar niet gelukt om tot een gebalanceerde weergave te komen waarbij stemmen goed verstaanbaar bleven in combinatie met een goede dynamische weergave in actiefilms, het gevolg daarvan was dat je de hele film met je volumeregelaar bezig was.
Dus nee, "uitstekend" is niet het eerste wat me te binnen schiet bij Sonos software.
Oke, dus niet uitstekend. Maar dat in fase plaatsen was wel degelijk mogelijk met de oudere software.. Ik denk dat het dan van de sub afhangt? Ik heb zelf de GEn 1 en Gen 2 van de grote sub. Vanaf Gen 3 kan je er 2 plaatsen in een ruimte als ik het me goed herinner.. De kantel freq was inderdaad niet instelbaar, maar ik had daar niet echt een issue mee. Ook voor de weergave van spraak in films had ik niet echt last.. Ik heb wel een soundbar (alsook een Beam en Ray) en geen Arc, misschien ligt daar het verschil?

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh